پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۶۴۵۹
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۳
عضو هیات‌مدیره راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه برای انتقال بار مورد تقاضا در محور جنوب با مشکل تنگنای ظرفیتی در حد فاصل اندیمشک تا دورود مواجه هستیم، گفت: یکی از اقداماتی که برای حل این مساله باید انجام می‌گرفت، ایجاد بندر خشک بود که خوشبختانه به تصویب رسیده و جزو طرح‌های اولویت‌دار راه‌آهن ایران است.

شعار سال: سعید رسولی اظهار کرد: یکی از مزیت‌های خوزستان نسبت به سایر استان‌های کشور، وجود دو اداره کل راه‌آهن در این استان است و به این منظور راه‌آهن ایران به خوزستان توجه ویژه‌ای دارد، زیرا خوزستان دارای اهمیت بسیاری در جابه‌جایی بار و مسافر برای راه‌آهن کشور است.

عضو هیات‌مدیره راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: می‌توان گفت که یکی از پرمزیت‌ترین بنادر خشکی که می‌توان در کشور داشت، بندر خشک و پارک لجستیک اندیمشک است که امیدواریم این کار با حمایت استاندار و سایر مسوولان شهرستان به سرانجام برسد.

وی گفت: طرح‌هایی به این عظمت دارای دوره مطالعات طولانی هستند که خوشبختانه مطالعات این طرح به اتمام رسیده و مصوب شده است. همچنین زمین این بندر نیز مشخص شده و موافقت‌های اصولی دستگاه‌های ذی‌ربط نیز اعلام شده و اکنون نیز یک سرمایه‌گذار برای سرمایه‌گذاری در این منطقه اعلام آمادگی کرده است. عضو هیات‌مدیره راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه علاقه‌مند هستیم در همه ایستگاه‌های راه‌آهن کشور یک موزه داشته باشیم، اظهار کرد: یکی از گزینه‌های مدنظر راه‌آهن کشور، ایجاد یک موزه در مرکز خوزستان است اما با توجه به اینکه اداره کل راه‌آهن زاگرس در اندیمشک از قدمت بالایی برخوردار است و در محور گردشگری خوزستان قرار دارد، تصمیم گرفته شد تا در اندیمشک یک موزه راه‌آهن ایجاد شود. رسولی ادامه داد: تفاهم‌نامه‌ای را دو سال پیش با مدیرکل وقت میراث فرهنگی خوزستان به امضا رساندیم و خوشبختانه با پیگیری‌هایی که از دو سال گذشته تاکنون صورت گرفت، اکنون شاهد افتتاح آن هستیم و در فازهای بعدی نیز قطعا گسترش پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به طرح اتصال راه‌آهن جنوب به سایت صنعتی خرمشهر به طول ٤١ کیلومتر (قطعه اول طرح اتصال سربندر به خرمشهر) تصریح کرد: این خط‌آهن به طول ۱۴۰کیلومتر است که با مشارکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و توسط شرکت پروژه‌ای متشکل از پنج سهامدار شامل منطقه آزاد اروند، شرکت فولاد خوزستان و سه شرکت بخش غیردولتی با اعتبار چهار هزار میلیارد ریال ساخته خواهد شد. وی اظهار کرد: با اجرای طرح مهم اتصال ریلی شلمچه به بصره که عملیات اجرایی آن در سال جاری آغاز خواهد شد، عملا کریدور ترانزیتی عراق به بندر امام خمینی (ره) شکل خواهد گرفت.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه دنیای اقتصاد، تاریخ انتشار 2 تیر 97، شماره: 3403663


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین