پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۶۴۶۷
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۰۴:۱۳
لیلا فلاحتی، عضو پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی درباره مشکلات زنان در کشورهای مختلف آمارهای قابل توجهی ارائه داد.
شعارسال: فلاحتی با بیان اینکه زنان و دختران با آسیب‌های مشترکی در عرصه جهانی روبه‌رویند، گفت: برای کاهش این آسیب‌ها کشورهای مختلف تلاش‌های گوناگونی انجام دادند اما از آنجا که این تلاش‌ها پراکنده بود، نتیجه خاصی حاصل نشد تا اینکه سعی شد چند موضوع با عنوان اهداف هزاره در دستور کار کشورها قرار بگیرد و اقدامات مشترکی برای بهبود وضع زنان و دختران در سراسر جهان انجام شود. التبه همچنان مشکلات وجود دارند و راه زیادی تا رسیدن به جایگاه مطلوب باقی مانده است.

این کارشناس حوزه زنان تاکید کرد: یکی از مهمترین مواردی که زنان را در سراسر جهان آزار می‌دهد فقر است. 60 درصد از فقرا در کشورهای چین، هند، پاکستان، اندونزی و نیجریه زندگی می‌کنند و نیمی از جمعیت این کشورها را زنان تشکیل می‌دهند؛ بنابراین زنان زیادی دچار فقرند و اوضاع نامساعد، فشارهای مضاعفی را بر زنان تحمیل می‌کند.

131 میلیون زن که بیشتر در آفریقا و آسیا هستند بی‌سوادند

فلاحتی همچنین افزود: یکی از مهمترین چالش‌هایی که زنان در جهان با آن مواجه‌اند، موانعی است که بر سر تحصیل آنها قرار دارد. شاید باورش سخت باشد اما بعد از چند دهه سرمایه‌گذاری در جهان در حوزه آموزش، هنوز 131 میلیون زن که بیشتر در آفریقا و آسیا هستند بیسواد هستند و 31 میلیون دختر در سراسر جهان به مدرسه نرفته‌اند.

او درباره شکاف جنسیتی که در کشورها وجود دارد، گفت: از 141 کشور، فقط 27 کشور شکاف جنسیتی را از بین برده‌اند. این شکاف باعث شده است اشتغال زنان هم با مشکلاتی مواجه شود و تخمین زده می‌شود 217 سال زمان لازم است نابرابری اقتصادی از میان برود. زنان که دوسوم ساعت کاری جهان به آنان اختصاص دارد، همچنان درآمد کمتری به دست می‌آورند و حتی در کشوری مانند آمریکا نیز که 51 درصد از مشارکت اقتصادی را زنان بر عهده دارند، باز هم نابرابری در دستمزد وجود دارد.

ازدواج اجباری 750 میلیون دختربچه در دنیا

وضع بهداشت و سلامت زنان در کشورهای مختلف هم مورد دیگری بود که فلاحتی به آن اشاره کرد و گفت: روزانه 800 زن در هنگام زایمان فوت می‌کنند، 74 میلیون زن بارداری ناخواسته دارند و هر سال 36 میلیون زن سقط جنین می‌کنند. 200 میلیون زن تجربه ناقص‌سازی جنسی داشته‌اند و زنان زیادی در کشورهای مختلف هنوز در معرض ختنه هستند که بیشترین این آمار در سومالی وجود دارد. افزون بر این، به 750 میلیون دختربچه ازدواج زودهنگام تحمیل شده است که نیجر رتبه اول را در این زمینه دارد.

طبق میانگین جهانی از هر سه زن، یک زن تجربه خشونت خانگی دارد

او سپس درباره خشونت‌هایی که ضد زنان انجام می‌گیرد، تاکید کرد: میانگین جهانی نشان می‌دهد از هر سه زن، یک زن تجربه خشونت خانگی دارد. 38 درصد از زنان مقتول را شریک زندگی‌شان به قتل رسانده‌ است. 71 درصد از قاچاق انسان به زنان مربوط می‌شود. 246 میلیون کودک، اعم از دختر و پسر، در مدرسه نوعی خشونت را تجربه کرده‌اند. تجربه 39 کشور در پنج منطقه جغرافیایی نشان می‌دهد 80 درصد از نمایندگان زن مجلس مورد نوعی ابراز خشونت قرار گرفته‌اند و 44 درصد آنها بعد از اظهارنظرهایی که انجام داده‌اند به قتل یا تجاوز تهدید شده‌اند.

فلاحتی تاکید کرد: این مواردی که مطرح شد اگرچه چالش‌هایی جهانی است و زنان کشورهای مخلتف کم و بیش آنها را تجربه کرده‌اند، نیاز به راه‌حل‌های بومی دارد و باید برای آنها چاره‌اندیشی‌های بومی انجام شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه اطلاع رسانی سلامت نیوز ، تاریخ انتشار: 2 تیر 1397 ، کدخبر: 246555 ، www.salamatnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
0
0
زن ها همیشه در طول تاریخ اماج ستم ها و ظلم ها قرار داشتن! نمیدونم چه سریه ولی تنها پیزی که میدونم بزرگترین عزت ها برای زن در جهان نزد اسلامه
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
0
0
در ایران که به نظر میرسد وضع زنان بسیار بد تر از کشور های دیگر باشد , امیدواریم برای یک بار هم که شده تلاش هایی را برای کاهش این فاصله و از بین بردن تبعیض در کشور انجام بدیم
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۹
0
0
توی قرن بیست و یک 750 میلیون ازدواج اجباری یعنی نابودی بشریت

س.د76
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۴
0
0
ا.ف75
با بیان این ها نمیشه ضع زنان تو ایران رو لاپوشونی کرد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین