پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۶۵۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۰۳:۵۴
قائم مقام شهردار تبریز از اتمام فاز دو پروژه تقاطع غیر همسطح میدان آذربایجان تا ۱۰ روز دیگر خبر داد و گفت: مسیر رفت و برگشت زیرگذر اتصالی فرودگاه به سمت بلوار آذربایجان و برعکس در حال آسفالت ریزی است.

شعارسال: رسول موسایی اظهار داشت: زیرگذرهای فاز دوم پروژه میدان آذربایجان هر کدام به طول ۶۰۰ متر و در مجموع یک هزار و ۲۰۰ متر است که با بودجه پیش بینی شده این دو زیر گذر می توان چندین زیرگذر غیر ضروری در داخل شهر احداث کرد ولی شهرداری تمام توان خود را برای اجرای پروژه های تاثیرگذار متمرکز کرده است.

موسایی تصریح کرد: بهره برداری از این فاز دو پروژه تقاطع غیر همسطح میدان آذربایجان حجم بالایی از بار ترافیکی حد فاصل میدان فرودگاه و پل سرداران فاتح را کاهش می دهد و سعی داریم محدوده فضای سبز داخل و اطراف میدان را نیز به زودی به اتمام برسانیم تا ساماندهی چهره ورودی شمالی شهر نیز محقق شود.

قائم مقام شهردار تبریز همچنین با اشاره به آغاز اجرای پروژه تقاطع غیر همسطح ارتش در خیابان آزادی تا چند روز آینده، گفت: احداث چندین کانال هادی آب های سطحی برای با اجرای پروژه های مانند کانال آخر یوسف آباد، ساری زمی، ستارخان و کانال رضا نژاد در کنار پروژه های مسیرگشایی امتداد خیابان ارتش به سمت کمر بندی میانی با هدف رفع نیاز های اساسی شهر پیگیری می شود و قصد نداریم اعتبارات مالی و انرژی شهرداری را صرف پروژه های غیر ضروری و غیر اصولی کنیم.

موسایی همچنین به ضرورت تکمیل پروژه پل کابلی تاکید کرد و گفت: با احداث پروژه همسان پل کابلی و تکمیل رمپ ورودی و خروجی از این مسیر، حجم قابل توجهی از بار ترافیکی مسیر منتهی به جاده ال گلی و توانیر کاسته می شود.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز:

اجرا و تکمیل پروژه عمرانی میدان آذربایجان با پیش بینی ۷۰ میلیارد تومان اعتبار

عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: برای اجرا و تکمیل پروژه عمرانی میدان آذربایجان اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان پیش بینی شده است که تاکنون با صرف حدود ۵۰ میلیارد تومان از آن شاهد پیشرفت فیزیکی هشتادو پنج درصدی آن هستیم.

فریدون بابایی اقدم در جریان بازدید از روند اجرای پروژه تقاطع غیر همسطح میدان آذربایجان با اشاره به اینکه تصویب، اجرا و پیش بینی اعتبار این پروژه در دوره چهارم شورای اسلامی شهر تبریز اتفاق افتاده است، گفت: با نظارت شورا در قالب دو قرارداد جداگانه احداث داخل میدان و زیرگذرهای اصلی به دو شرکت پیمانکاری واگذار شد.

وی همچنین با تاکید بر اینکه میدان آذربایجان در کانون اصلی پروژه عظیم ساماندهی و اصلاح ترافیکی ورودی شمال غربی شهر تبریز قرار گرفته است، اظهار داشت: در سال جاری با پیش بینی اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان و با احداث پل ترافیکی امتداد اتوبان آذربایجان به جاده آناخاتون و جاده مرند متصل می شود.

بابایی متذکر شد: تکمیل مسیر دسترسی امتداد جاده مرند به بلوار آذربایجان یکی از مطالبات اصلی شهروندان برای کاهش بار ترافیکی و کاهش خطرات ناشی از آن بود که با بهره برداری از فاز دوم پروژه میدان آذربایجان تا ۱۰ روز آینده این امر محقق شود.

گفتنی است: احداث این تقاطع عظیم به عنوان بزرگترین پروژه ترافیکی شمال غرب کشور با هدف روان سازی تردد، تسهیل در عبور و مرور و چشم انداز آن، بسترهای میزبانی تبریز ۲۰۱۸ را به عنوان ورودی اصلی شهر از سمت غرب تقویت می کند.

میدان آذربایجان با ۱۳/۵ هکتار مساحت به عنوان یکی از بزرگ ترین میدان های کشور محسوب می شود که در هر ساعت ۱۲ هزار خودرو وارد محدوده میدان می شود. وی ادامه داد: در این پروژه، ۴ تقاطع غیر هم سطح در نظر گرفته شده است که ۳ مسیر شریانی اتوبان پاسداران، بلوار آذربایجان و بلوار شهید بابایی را به میدان پیوند می دهد هم چنین مسیردیگری نیز در داخل میدان تعبیه شده تا دو سوی میدان را به هم متصل کند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری تحلیلی آذرقلم، تاریخ انتشار:1تیر1397، کدخبر: 71741: www.azargalam.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Arab Emirates
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
0
0
پروزه بزرگ وعظیمیه امیدواریم مفید باشه برای رفع ترافیک م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین