پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۱۳۶۵۲
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۹
یعقوبی مدیر کل بین الملل بانک مرکزی با دعوت از خبرنگاران برای بازدید از عملیات مستقیم سوئیفت در این بانک از کلیه عملیات سوئیفت به صورت مستقیم رونمایی کرد.

شعارسال: حسین یعقوبی مدیر کل بین الملل بانک مرکزی در مراسم دیدار خبرنگاران از عملیات مستقیم سوئیفت در بانک مرکزی گفت: با توجه به برخی اظهارات در برخی رسانه ها مبنی بر عدم ارتباط شبکه سوئیفت در ایران لازم دانستیم تا برقرار ارتباط مستقیم سوئفیت را نشان دهیم که متاسفانه برخی اطلاعات کارگزاری بانکها را با سوئفیت که یک ابزار ارتباطی است اشتباه می گیرند.

وی ادامه داد: سوئیفت یک سیستم ارتباطی است که ارتباط مالی بین ایران و جامعه جهانی برقرار می کند و به مانند همه ابزارهای مخابراتی و ارتباطی که فی نفسه نمی تواند گره گشا باشد.

مدیر گروه کاربران سوئیفت کشور با تاکید بر اینکه ارتباط با کارگزاری ها برای ما اهمیت دارد ادامه داد: سوئفیت می تواند به عنوان یک ابزار بین دو بانک پیامهای ارزی را منتقل کند و در متن برجام نیز مقرر شد پس از اجرای تمام فعالیتهای بانکی بین المللی استفاده از ابزارهایی مثل سوئیفت و غیره برقرار شود تا در اختیار شبکه بانکی قرار گیرد که این برقرار سوئیفت در حال حاضر نیز از جمله نتایج اولیه اجرای برجام است.

یعقوبی در ادامه گفت: هدف کلی بانک مرکزی توسعه روابط کارگزاری بانکی با شبکه بانکی جهانی است که کاهش ریسک و هزینه های بانکی در داخل کشور را در پی خواهد داشت.

*روابط بانکی جدیدی در راه است

مدیر کل روابط بین الملل بانک مرکزی در ادامه گفت: در حال حاضر نه تنها روابطی در گذشته قطع بود دوباره احیا شد بلکه روابط جدیدی با بانکهایی بین المللی ایجاد شد.

مدیر گروه کاربران سوئفیت کشور با بیان اینکه بحث سوئفیت با گشایش ال سی (اسناد اعتباری)، کارگزاری بانکی و غیره مجزا است ادامه داد: در حال حاضر همه بانک‌های کشور از سوئیفت استفاده می کنند به عنوان مثال حساب ما پیش بانک مرکزی ایتالیا بازگشایی شده و توانستیم از طریق سوئیفت ارتباط برقرار کنیم اما به دلیل محرمانه بودن سایر اطلاعات امکان ذکر جزئیات آن وجود ندارد.

یعقوبی ادامه داد: درحال حاضر 300 کارگزاری خارجی با شبکه بانکی ما ارتباط ایجاد کرده اند که پیش از تحریم ها تعداد این بانکها کمتر از انگشتان دست بود و توانستیم با ایجاد ارتباط دوباره خدمات مالی و بانکی را از این بانکها دریافت کنیم.

مدیر گروه کاربران سوئیفت کشور گفت: ایران با ارتباط جدید با بانک های اروپایی مثل ایتالیا و اتریش بر قرار کرد و ذکر این نکته ضروری است که بانک مرکزی براساس دستور العمل های جدید اجازه فعالیت و ارتباط با بانک های کوچک و موسسات پر ریسک را ندارد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری میزان، تاریخ انتشار: 16فروردین1395، کدخبر: 155736: www.mizanonline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین