پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۶۹۵۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱
همزمان با برگزاری بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان در مشهد، به همت معاونت اقتصادی شهرداری مشهد دومین نشست از سلسله نشست های اقتصادی شهر و شهرداری با موضوع «ساخت و ساز در مشهد؛ رونق یا رکود» برگزار شد.

شعار سال: همزمان با برگزاری بیست ویکمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان در مشهد، به همت معاونت اقتصادی شهرداری مشهد دومین نشست از سلسله نشست های اقتصادی شهر و شهرداری با موضوع «ساخت و ساز در مشهد؛ رونق یا رکود» برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت اقتصادی شهرداری مشهد، این همایش با محوریت الزامات رونق بخشی به ساخت ساز در مشهد، وضعیت فعلی و چشم انداز ساخت و ساز شهری و تبیین مشوق های سرمایه گذاری در مشهد برگزار شد.

در این همایش شهریار آل شیخ، معاون برنامه ریزی و توسعه شهرداری مشهد، افزایش تقاضای موثر و رشد معقول قیمت را از نشانه های خروج از رکود برشمرد و گفت: در نگاه کلان، تقاضا برای ساخت و ساز در مشهد در بیشترین سطح نسبت به مجموعه شهرهای دیگر کشور قرار دارد و این امر بدلیل گپ طولانی است که در سه چهار سال اخیر داشتیم. به گفته وی، در حال حاضر به سمت رونق در حرکت هستیم هرچند تجربه نشان داده که نوسانات ارزی کاهش پروانه را در پی خواهد داشت اما با توجه به تغییر الگوهایی که در مشهد اتفاق افتاده است، به نظر می رسد زمینه رشد وجود دارد.

مدیر سرمایه گذاری و مشارکت های معاونت اقتصادی شهرداری مشهد نیز در این همایش به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: از اواسط سال گذشته موضوع رونق در صنعت ساختمان در دستور کار معاونت اقتصادی شهرداری مشهد قرار گرفت و این نیاز دیده شد که پروژه هایی که در گذشته قرارداد آنها منعقد و پروانه برای آنها صادر شده بود مجدد مورد بررسی قرار گرفته و دوباره زنده شود.

محمدهادی محمدی مقدم خاطرنشان کرد: قرار بر این است که هر پروژه ای هرچه از حالت تک فعالیتی خارج شود و به سمت پروژه های مختلف عمومی، غیرانتفاعی و مناطق کم برخوردارتر برود، پول پروانه تا 80 درصد هم کاهش پیدا کند که اکنون این لایحه به شورای شهر رفته و امیدواریم تصویب شود.

محمدرضا فرهادی پور نویسنده، مترجم و پژوهشگر بخش مسکن نیز به نشانه های خروج از رکود در بازار مسکن اشاره کرد گفت: در حال حاضر تقاضا برای پروانه های ساختمانی چه مسکونی و چه تجاری در مشهد افزایش اندکی پیدا کرده است، افزایش قیمتی نیز رخ داده و نهادهایی مثل شهرداری و دیگر نهادهای موثر در این حوزه در حال ارائه مشوق هایی هستند که باعث جذب سرمایه گذار می شود؛ این سه عامل باعث شده که حرکتی به سمت خروج از رکود در بازار مسکن خراسان رضوی بویژه مشهد شاهد باشیم.

وی با اشاره به تأثیر رفتار نهادهای مدنی مانند شهرداری در این بازار اظهار کرد: بازار مسکن در هر مکان ویژگی های خاص خود دارد و نرخ مالکیت مسکن به سبک زندگی، تصورات از بازار مسکن و طرز فکر سرمایه گذار وابسته است. اما در کل شهری دچار سکته در حوزه مسکن نمی شود که نهادهای عمومی مدنی مثل شهرداری و دیگر نهادهای اثرگذار در حوزه مسکن، خوب رفتار کرده و به سرمایه گذار آرامش، امنیت سرمایه گذاری و آسایش روانی بدهند.

رئیس اتحادیه صنف مشاورین معاملات املاک مشهد نیز از دیگر سخنرانان این همایش بود. علی مرادزاده آینده را به نفع سرمایه گذارانی دانست که پروژه های کوچک و سریع بسازند و بتوانند در کمتر از یک سال آن را به پایان برسانند.

به گفته وی در حال حاضر قیمت مسکن به میزان واقعی خود رسیده است و ساخت و ساز مسکن برای واحدهای کوچک رو به رونق است.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از سایت معاونت اقتصادی شهرداری مشهد، تاریخ انتشار 2 تیر 97، کد مطلب: 2-0496، www.eco.mashhad.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۶
0
0
مردم توانایی خرید مسکن به این قیمت را ندارن و همین عدم توانایی باعث رکود مسکن است چون کسی درامدی ندارد
س.د76
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
0
0
نباید اجازه دهیم مشهد از اینی که هست لاکچری تر بشه
این کار هم فقط به عهده مردمه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین