پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۳۶۹۸۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۰۴:۲۴
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه گفت: اگر بازار ثانویه‌ای برای تبدیل ارز وارداتی حاصل ­از صادرات کالا ایجاد شود بدون شک ۳۰۰۰ تومان از قیمت ارز آزاد کاسته خواهد شد.
شعارسال: غلامرضا تاج گردون رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: نبود بازار موازی­ برای معاملات ارزی سبب شد که بازار فعلی ارز چنین یکه تازی کند. با توجه به اینکه اتفاق تازه‌ای در بازار اقتصادی کشور صورت نگرفته و تحریم‌ها آغاز نشده، بانک مرکزی در خصوص کنترل بازار ارزی دچار خطا‌هایی شده است.

او با اشاره به اینکه کاهش ارزش پول ملی به نفع صادرات است ادامه داد: با کاهش ارزش پول ملی شاهد افزایش واردات هستیم و دولت برای مقابله با این پدیده اقدام به ممنوع کردن برخی اقلام وارداتی کرده است که­ درست یا غلط بودن این اقدام هنوز جای بحث دارد. در این رابطه اگر بازار ثانویه‌ای برای تبدیل ارز وارداتی حاصل ­از صادرات کالا ایجاد شود بدون شک ۳۰۰۰ تومان از قیمت ارز آزاد کاسته خواهد شد.

غلامرضا تاجگردون در خصوص بازار سرمایه گفت: در شرایط فعلی، می‌توان بورس را بی حباب‌ترین بازار برشمرد، زیرا هنوز دستخوش افزایش نرخ ارز نشده و اگر در این شرایط شرکت‌های دولتی و شبه دولتی به این بازار ورود کنند حجم زیاد نقدینگی سبب گردش بیشتر اقتصاد خواهد شد.

تاج گردون در این برنامه به نسبی بودن نرخ و قیمت‌ها در مبحث اقتصاد اشاره کرد و افزود: چرا وقتی فردی اقدام به خرید ۵۹ هزار قطعه سکه می‌کند تعجب می‌کنیم. با توجه به نسبی بودن نرخ اقلام، هر فردی که از اقتصاد سر در بیاورد و پولی داشته باشد حتما اقدام به خرید خواهد کرد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری فردا ، تاریخ انتشار: 4 تیر 1397 ، کدخبر: 835310 ، www.fardanews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
0
0
چرا تا حالا انجام نشده است. مگر تکلیف برنامه پنجم و ششم توسعه نبود؟ مگر بیمه ارزی ، یک الزام برنامه پنجم توسعه نبود؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین