پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۷۲۱۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۸
وزیر دادگستری به تشریح عملکرد قوه قضاییه در سال 96 پرداخت و گفت: حداکثر 10 درصد از جمعیت بالای 18 سال کشور ممکن است در منازعات شرکت داشته باشند و آمار گردش 16 میلیون پرونده در دستگاه قضا درست نیست

شعارسال:وزیر دادگستری به تشریح عملکرد قوه قضاییه در سال 96 پرداخت و گفت: حداکثر 10 درصد از جمعیت بالای 18 سال کشور ممکن است در منازعات شرکت داشته باشند و آمار گردش 16 میلیون پرونده در دستگاه قضا درست نیست.

علیرضا آوایی وزیر دادگستری در همایش سراسری هفته قوه قضاییه که با حضور سران سه قوا در حال برگزاری است، به تشریح عملکرد قوه قضاییه در سال 96 پرداخت و اظهار کرد: رسیدگی قضایی به صورت چند مرحله‌ای انجام می‌شود و در پایان مراحل رسیدگی حکم قضایی صادر می‌شود. یعنی یک دعوا در چند مرحله رسیدگی خواهد شد و در واقع از همین راه آمار چرخشی به دست می‌آید. مساله اینجاست که برخی از پرونده‌ها نیز آمار یکتا دارند و اینکه گفته می‌شود آمار پرونده‌هایی که در دستگاه قضا بررسی می‌شود 16 میلیون است در واقع آمار چرخشی است و آمار یکتا بسیار کمتر بوده است.

وی با بیان اینکه عدم دقت در مفهوم مشخص آمار یکتا و چرخشی باعث به وجود آمدن اشکال در ارائه آمار می‌شود، تصریح کرد: همین موضوع عاملی است که باعث سواستفاده رسانه‌های بیگانه خواهد شد و این گونه به نظر می‌رسد که از 80 میلیون جمعیت کشور، 60 میلیونی که در سن منازعه هستند پرونده‌ای در دستگاه قضا دارند و در واقع تحلیل‌های تاریخی، علمی و اجتماعی بر مبنای این آمار صحیح نخواهد بود.

وزیر دادگستری با بیان اینکه حداکثر 10 درصد جمعیت بالای 18 سال کشور ممکن است در منازعات درگیر باشند، عنوان کرد: ‌این در حالی است که جمعیت بالای 18 سال کشور را 58 میلیون نفر تشکیل می‌دهند اما کل پرونده‌های یکتا کمتر از 6 میلیون است و حدود 8 درصد افراد دارای منازعات هستند. این در حالی است که معمولا برای یک منازعه چند پرونده یکتا تشکیل می‌شود.

آوایی تاکید کرد: باید زیرساخت‌هایی تشکیل شود تا شماره‌های پرونده‌های یکتا مشخص شده و از آمار پرونده‌های چرخشی تفکیک شود.

وی با اشاره به آمار پرونده‌های یکتا در سال 95 گفت: در سال 95، 5 میلیون و 585 هزار پرونده و در سال 96، 5 میلیون و 828 هزار پرونده یکتا تشکیل شده است و این افزایش 4/3 درصدی نرخ منازعات را نشان می‌دهد.

وزیر دادگستری با اشاره به آمار چرخشی پرونده‌ها در سال 95 تصریح کرد: در سال 95، 11 میلیون و 944 هزار و 928 پرونده و در سال 96، 12 میلیون و 830 هزار و 948 پرونده تشکیل شده است.

آوایی به آمار پرونده‌های تشکیل شده در شوراهای حل اختلاف اشاره و اضافه کرد: بر اساس آمار در سال 95 در شوراهای حل اختلاف 3 میلیون و 386 هزار و 564 پرونده و در سال 96، 3 میلیون و 580 هزار پرونده تشکیل شده که این رشد 3/3 درصدی را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به آمار زندانیان در سال 95 عنوان کرد:‌ 217 هزار زندانی در سال 95 در زندان‌ها حضور داشتند که این تعداد در سال 96 به 224 هزار نفر رسید. این در حالی است که در سال 95، 459 هزار زندانی وارد زندان شدند و در سال 96 نیز 418 نفر به زندان ورود پیدا کردند و آمار ورودی‌ها 9 درصد کمتر شده است

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا،تاریخ انتشار 5تیر 97، کد خبر: 399651 ، www.ana.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۶
0
0
این 10 درصد رقم است برادر وزیر
نیمی از آنها که زن هستند . فعلا با پذیرش خطا ، می گذاریم کنار.
یک چهارم آنها که سالمند هستند. با پذیرش خطا می گذاریم کنار.
پس جمعیت باقیمانده حدود 25 درصد نیروی مولد و سازنده را تشکیل می دهد. یعنی از هر چهار نفر، یک نفر درگیردادگاه است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین