پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۷۳۰۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۲
‌شهردار شیراز با بیان اینکه نوسانات قیمت سکه و دلار، اولین و بیشترین تاثیر را با میزان درآمد شهرداری داشته است، گفت: علی‌رغم تمام مشکلات اقتصادی هیچ پروژه‌ای متوقف نبوده و تلاش می‌کنیم تا پایان 98 تمام طرح‌های کلان تکمیل و بهره‌برداری شود.
شعار سال: ‌شهردار شیراز با بیان اینکه نوسانات قیمت سکه و دلار، اولین و بیشترین تاثیر را با میزان درآمد شهرداری داشته است، گفت: علی‌رغم تمام مشکلات اقتصادی هیچ پروژه‌ای متوقف نبوده و تلاش می‌کنیم تا پایان 98 تمام طرح‌های کلان تکمیل و بهره‌برداری شود.

حیدر اسکندرپور بامداد چهارشنبه 6 تیر در جمع خبرنگارانی که برای بازدید از پروژه‌ی تقاطع غیرهمسطح امیرکبیر در محل پروژه حاضر بودند، گفت: تلاش شهرداری شیراز با وجود تمام کاستی‌های درآمدی، بدهی‌های انباشته‌ی گذشته، تعهدات مالی مانده از قبل و پروژه‌های نیمه‌تمام و ... عمل به تمام وعده‌ها و تعهدات است.

او با انجام مقایسه‌ای بین درآمدهای شهرداری شیراز در گذشته و امروز و در بیان کاستی‌های اعتباری، گفت: برابر اسناد موجود، شهرداری شیراز سه ماهه اول 92 بالغ بر 470 میلیارد تومان درآمد داشته، امروز باید حداقل 1200 میلیارد تومان درآمد داشته باشیم تا با آن درآمد برابری کند، حال آنکه سه ماهه اول امسال شهرداری شیراز 170 میلیارد تومان درآمد داشته است.

شهردار شیراز همچنین از تاثیر نوسانات بازار بر روند اقدامات شهرداری خبر داد و کاهش رغبت سرمایه‌گذاران برای دریافت پروانه و شروع ساخت و ساز، افزایش قیمت کالا و خدمات مورد نیاز، به روز شدن خریدهای شهرداری و ... به عنوان بخشی از این تاثیرات اشاره کرد.

به گفته‌ی اسکندرپور، 4 برابر شدن هزینه‌ی آهن‌آلات مورد نیاز برای استفاده در پروژه‌ی تقاطع سه سطحی امیرکبیر یکی از نمودهای نوسانات اقتصادی بر فعالیت شهرداری شیراز است.

اسکندرپور که همچنان به اجرای تعهدات شهرداری شیراز در زمان‌های مقرر متعهد است، گفت: شهرداری با استفاده از تمام ظرفیت سازمان عمران، به شکل شبانه‌روزی کار اجرای تقاطع غیرهمسطح امیرکبیر به عنوان یکی از بزرگترین پروژه‌های شهرداری را دنبال می‌کند.

شهردار شیراز با اشاره به اجرای کار بتن‌ریزی در این پروژه طی روزهای گذشته تاکنون، گفت: با تغییراتی که در طراحی این پروژه داشتیم، هم در هزینه تملک صرفه‌جویی شد هم این امکان فراهم می‌شود که تقاطعی بدون چراغ راهنما را اجرا کنیم.

او یکی از دلایل حجیم شدن پروژه‌ی امیرکبیر را فرار از تملک و هزینه‌های سنگین آن دانست و گفت: این پروژه، از حجیم‌ترین، فنی‌ترین و مهمترین پروژه‌های شهرداری شیراز است که در کنار پروژه‌‌ی ایستگاه میدان امام حسین(ع) خط یک مترو، توسط سازمان عمران اجرا می‌شود.

شهردار شیراز با بیان اینکه مساحت کل پروژه 5.5 و طول عرشه‌ی پل‌ها، 3.5 کیلومتر است، گفت: امیدواریم که در ایام مبارک دهه فجر امسال شاهد بهره‌برداری کامل از این پروژه باشیم.

اسکندرپور با تصریح اینکه اعتقاد دارد پروژه‌های این چنینی باید در رینگ پیرامونی شهر اجرا شود تا ترافیک به مرکز شهر منتقل نشود، گفت: امید داریم که تا پایان سال 98 تمام پروژه‌های کلان شهرداری را تکمیل و آماده بهره‌برداری کنیم.

او در خصوص تکمیل برخی پروژه‌ها نظیر کوهسار مهدی، گفت: مشکل پروژه‌ی کوهسار مهدی حجم عملیات اجرایی نیست زیرا برای تکمیل تنها 6 ماه زمان لازم داریم، مشکل بحث تملک اراضی مورد مسیر است؛ اجرای یک پل بزرگ در این پروژه حدود 24 میلیارد تومان هزینه در برداشته، حال آنکه برای تملک بخش باقیمانده باید 120 میلیارد تومان پرداخت کنیم.

او از آماده شدن فاز یک پروژه‌ی شهید رودکی تا هفته‌ی دولت امسال خبر داد و در خصوص توسعه‌ی فعالیت‌های سازمان عمران شهرداری شیراز گفت: اینکه ما بر توانمندی این سازمان تکیه داریم، به آن معنا نیست که می‌خواهیم برای بخش خصوصی و سایر پیمانکاران رقیب درست کنیم.

شهردار شیراز تصریح کرد: سازمان عمران قرار است پروژه‌های بزرگ را مدیریت کند؛ اگرنه سایر پیمانکاران هم در پروژه‌های شهرداری حضوری فعال خواهند داشت اما مدیریت سازمان عمران منجر به کاهش هزینه‌های اجرا خواهد شد.

اسکندرپور در خصوص تکمیل نبودن بعضی از پروژه‌های به بهره‌برداری رسیده و موضوع روشنایی و نورپردازی این پروژه‌ها گفت: در کل اعتقاد دارم که شب‌های شیراز روشن نیست؛ تلاش می‌کنیم علاوه بر تکمیل تمام پروژه‌هایی که به لحاظ فضاسازی و نورپردازی با کاستی مواجه است، نوروز امسال سیمای متفاوتی از شیراز را با نورپردازی‌های خوب، به نمایش بگذاریم.

او از دنبال کردن پروژه جدید محور تاریخی دروازه قرآن تا دروازه اصفهان، تکمیل پیاده‌راه سلامت، پروژه‌ی سینما، آمفی‌تئاتر و پارک آبی جنوب شیراز، پروژه‌های گردشگری شمالغرب شیراز و ... به عنوان بخشی از طرح‌های آتی شهرداری خبر داد و تاکید کرد که حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در عمده پروژه‌های بزرگ محسوس است.

شهردار شیراز با بیان اینکه شهرداری در آینده تنها ساخت پارک و پل و نورپردازی و ... را دنبال کند و سایر پروژه‌ها خصوصا پروژه‌های اقتصادی با همراهی بخش خصوصی اجرایی شود، گفت: مشکل پروژه‌ی میدان قصردشت هم تملک است.

‌شهردار شیراز با بیان اینکه تعهدات مالی این مجموعه به بانک شهر در زمینه‌ی تسهیلات و اوراق مشارکت بالغ بر 2550 میلیارد تومان است، گفت: سود این تعهدات از 24 تا 27 درصد است و این بار زیادی را به شهرداری تحمیل می‌کند.

اسکندرپور با اشاره به دیدار روز سه‌شنبه خود با مدیرعامل بانک شهر، از تفاهم‌های اولیه برای مشارکت شرکت‌های زیرمجموعه‌ی این بانک در پروژه‌های آتی شهرداری خبر داد و تصریح کرد که واگذاری اجرای تراموا و خط سه قطار شهری شیراز به شرکت آتیه را مد نظر داریم که البته در سطح مذاکرات اولیه است.

شهردار شیراز با بیان اینکه معضل ترافیک، عمده‌ترین مشکل کنونی مرکز شهر شیراز به شمار می‌رود، گفت: بهترین راهکار برای حل معضل ترافیک مرکز شیراز، اجرای تراموا است؛ این طرح را در دیدارهایی با شهرداران درسدرن و پراگ به مذاکره گذاشته شده و توافق‌هایی داشتیم.

اسکندرپور تصریح کرد که اجرای این توافق‌ها نیازمند مذاکرات نهایی و طی روندهای قانونی خواهد بود.

جمعی از خبرنگاران از نیمه شب گذشته تا بامداد چهارشنبه 6 تیر با حضور در پروژه‌ی تقاطع سه سطحی امیرکبیر، از نزدیک با روند بتن‌ریزی و چگونگی پیشرفت کار آشنا شدند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران، تاریخ انتشار: 6 تیر 1397، کدخبر: 97040603231 ، www.isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۶
0
0
بابا جمع کنید. ببینید که اومدن تراموا داره نون چه گروهی رو تامین می کنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
0
0
اینکه شهر بزرگی به بزرگی شیراز دارای مترو تراموا شود نیاز فی الفور این شهر عزیزه
م.ص76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین