پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۷۴۲۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۲:۲۵
اسلامی فرماندار سیاهکل در سالگرد زلزله زدگان سال۶۹ دهستان پیرکوه اظهار کرد: بعد از وقوع زلزله رودبار، ضرورت تاسیس مراکز تحقیقاتی و ساختمانی و نصب شتاب نگارها در کشور احساس شد.

شعارسال: اسلامی فرماندار سیاهکل در سالگرد زلزله زدگان سال۶۹ دهستان پیرکوه اظهار کرد: بعد از وقوع زلزله رودبار، ضرورت تاسیس مراکز تحقیقاتی و ساختمانی و نصب شتاب نگارها در کشور احساس شد.

وی با بیان اینکه به دلیل نبود این امکانات و وقفه در اطلاع رسانی بهنگام زمان طلائی رسیدگی به مجروحان حادثه ازبین رفت و این رسیدگی در مواردی حتی ۴روز طول کشید که بر اساس آمار و اطلاعات، خسارتهای واقعی انسانی همواره بعد از وقوع زلزله رخ می دهد. و از طرفی محل وقوع زلزله را نیز ابتدا رشت و سپس رودبار دانسته بودند و باید بگوئیم خسارت منابع انسانی و مادی به جهت بی توجهی به زیرساختها ی معماری و عامل انسانی چنین فاجعه ای در افزایش تلفات رقم زد.

وی با تاکید بر اینکه ساخت و سازها با توجه بر اصول معماری دراین شهرستان پایه گذاری شود، اذعان کرد: هزینه در زیر ساخت های ساختمانی تلفات جانی وخسارت مالی در برابرحوادث طبیعی و زلزله را کاهش خواهد داد.

اسلامی گفت : پرداخت اعتبارات خدمات عمومی و آسفالت ازدیگر برنامه های در دست اجرای این شهرستان است.

فرماندار شهرستان سیاهکل گفت: علیرغم تخصیص اعتبار در بحث آسفالت (اسپیلی به چهار راه آزادگان ) ولی به جهت مشکلات برودتی و پائین بودن درجه هوا و اقلیم خاص بخش دیلمان و پیرکوه طبق نظرات کارشناسی آسفالت صورت نگرفت.

اسلامی گفت: هم اکنون علاوه بر جذب اعتبار ۳ میلیارد و دویست میلیون تومان روکش آسفالت مسیر فوق، با تلاش نماینده محترم و همچنین طی جلسات متعدد و پیگیریهای لازم توانستیم ۳میلیارد دیگر نیز از بودجه متمرکز کشوری دریافت کنیم و مجموع دریافتی جهت تثبیت بستر و آسفالت این مسیر سرجمع حدود ۶میلیارد و دویست میلیون تومان از سازمان حمل ونقل جاده ای و راهداری کشور ابلاغ گردید و اجرای نهایی این مسیر که سالهاست مردم منطقه چشم انتظار هستند، بصورت قریب الوقوع در روزهای آتی انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: به دلیل شرایط آب وهوایی متاسفانه در این منطقه زیرساخت آسفالت ها بعد از مدت کوتاهی تخریب می شود.

اسلامی به توجه ویژه دولت به قشر بیکار جامعه اشاره کرد افزود: با توجه به ظرفیت های بالای گردشگری در استان با ارائه تسهیلات ویژه بوم گردی و اشتغال فراگیر و بویژه اشتغال روستایی از برنانه های مهم کاهش بیکاری در جامعه است.

وی با اشاره به اینکه دیلمان در طرح بوم گردی کم فروغ به نظرمی رسد ادامه د اد: ۲۸۵سهمیه بوم گردی سهمیه این شهرستان است و منطقه دیلمان از مناطق توریست پذیر این شهرستان است که باید بیش از پیش در این طرح فعال باشد.

فرماندارسیاهکل خاطر نشان کرد: طرح بوم گردی در روستاهای که دارای طرح هادی با کاربری گردشگری قابل اجرا است و واجدین شرایط می توانند از تسهیلات این طرح با سود کم بهره استفاده کنند.

وی با تاکید بر اینکه اجرای این طرح شامل شهرها نمی شود ادامه داد: شهر دیلمان به دلیل دارا بودن منطقه بکر طبیعی و با جمعیت ۲هزار و۲۲۵نفر با پیگیری های انجام شده می توانند از تسهیلات این طرح بهره گیرند.

اسلامی تصریح کرد: اگر روستای دارای طرح هادی نباشد با حمایت بخشداران و هدایت دهیاران از تسهیلات کم بهره این طرح برای نوسازی واحدهای بوم گردی ایجاداشتغال می توانند استفاده کنند.

فرماندار سیاهکل اظهار کرد:با وجود ورود گردشگر به منطقه می توان اقتصاد این شهرستان در مناطق روستایی را رونق داد.

وی با تاکید بر این که از فرصت استثنایی گردشگری در این شهرستان بهره گرفته شود اضافه کرد: با ارائه طرح بوم گردی در فرمانداری با بررسی های صورت گرفته و رفع نواقص طرح های متقاضیان در اسرع وقت به مرکز استان جهت معرفی به بانک ارجاع داده خواهد شد.

اسلامی به مشکلات موجود مددجویان کمیته امداد اشاره و تصریح کرد: طبق سیاست های صورت گرفته کشوری این برنامه در استان اجرایی شده است.

فرماندار شهرستان سیاهکل به دیگر مشکلات این منطقه اشاره کرد و افزود: آسفالت راههای روستا به روستا در اولویت ویژه قرار دارد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری تحلیلی شعاع مشرق، تاریخ انتشار: 5تیر1397، کدخبر: 99346: www.shoaemashregh.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۷
0
0
از سال 69 تا الان، حدود 28 سال گذشته، شما کجا بودید؟؟؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین