پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۷۴۳۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۲:۲۴
کارشناس مسوول کنترل و پیشگیری از اچ.آی.وی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از افزایش انتقال ویروس اچ.آی.وی از طریق رابطه جنسی در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خراسان رضوی خبر داد.

شعارسال: دکتر علی حسین‌پور اظهار کرد: 40 درصد موارد انتقال ویروس عامل بیماری ایدز در خراسان رضوی از طریق اعتیاد تزریقی صورت می‌گیرد و 20 درصد دیگر موارد انتقال به صورت ناشناخته یا از مادر به کودک است.

وی افزود: با تغییر روش انتقال ویروس اچ.آی.وی در سطح کشور، میزان انتقال ویروس ایدز از راه جنسی در مناطق زیر پوشش این دانشگاه نیز در سال‌های اخیر افزایش یافته است.

حسین‌پور با بیان اینکه 40 درصد موارد انتقال ویروس عامل بیماری ایدز طی سال گذشته در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در خراسان رضوی از طریق جنسی رخ داده است، خاطرنشان کرد: این در حالی است که موارد انتقال ویروس عامل بیماری ایدز از طریق ارتباط جنسی طی سال 93 در این دانشگاه کمتر از 30 درصد بود.

کارشناس مسوول کنترل و پیشگیری از اچ.آی.وی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: این در حالی است که 10 تا 15 درصد افراد مبتلا به ویروس اچ.آی.وی در خراسان رضوی طی این مدت، همسران افراد مبتلا بوده‌اند که به دلیل ناآگاهی از بیماری همسرشان یا مسائل دیگر آلوده شده‌اند.

وی میانگین کشوری انتقال ویروس اچ.آی.وی از طریق جنسی را حدود 45 درصد عنوان کرد و گفت: انتقال ویروس اچ.آی.وی از طریق معتادان تزریقی در خراسان رضوی طی سال‌های 93 و 94 به میزان 20 درصد کاهش یافته و این زنگ خطری برای افزایش انتقال ویروس عامل بیماری ایدز از راه جنسی به شمار می‌رود.

حسین‌پور عنوان کرد: با توجه به تغییر روش انتقال ویروس اچ.آی.وی از اعتیاد تزریقی به جنسی در کشور، شناسایی سریع‌تر مبتلایان همچنین استفاده از روش‌های ایمن ارتباط جنسی مورد تاکید است.

وی افزود: چالش مهم کنونی این است که معتادان تزریقی که بیشترین موارد انتقال ویروس عامل بیماری ایدز را در گذشته تشکیل می‌دادند ظاهری مشکل‌دار داشته و بیشتر آنان همسر نداشته‌اند، اما بیشتر مبتلایان امروزی همسر داشته و در ظاهر نیز مشکلی ندارند که این موضوع خطر انتقال ویروس اچ.آی.وی را افزایش می‌دهد.

کارشناس مسوول کنترل و پیشگیری از ویروس اچ.آی.وی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تعداد مجموع موارد شناسایی شده مبتلا به ویروس ایدز را در خراسان رضوی از سال 1360 تاکنون 700 نفر اعلام کرد و افزود: 600 نفر از این تعداد مرد و 100 نفر زن هستند.

وی گفت: 400 نفر از این تعداد تاکنون فوت کرده یا به استان‌های خود برگشته‌اند، 200 بیمار مبتلا به ویروس عامل بیماری ایدز پرونده فعال دارند و بقیه یا شناسایی نشده‌اند یا به دلایلی مراجعه نمی‌کنند.

حسین‌پور با اشاره به اجرای «برنامه 90 در 90» برای پیشگیری و کنترل ویروس عامل بیماری ایدز تا سال 2020 میلادی، تصریح کرد: تا سال 2020 میلادی باید 90 درصد مبتلایان به ویروس اچ.آی.وی در خراسان رضوی و کشورشناسایی شوند، 90 درصد تحت درمان قرار گیرند و 90 درصد درمان موثر داشته باشند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 24فروردین1395، کدخبر: 95012410087: www.isna.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۷
0
0
ارتباطی به اتباع بیگانه ندارد؟؟؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۸
0
0
برای مبارزه با این مسیله زور و اجبار راهش نیست باید به بچه ها اموزش جنسی داده بشه و اصلا بدونن چیزی مثل کاندوم چیه و به چه دردی میخوره این اموزش هیچ جایی به مردم داده نمیشه
س.د76
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
0
0
این یعنی که متولیان فرهنگی شهر اصلا راکار خوبی برای رشد فرهنگی انتخاب نکردند که شده اینت ثمره تلاششون
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین