پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۷۵۷۳
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۷
نمایندگان مردم گلستان در مجلس شورای اسلامی در خصوص عدم سرمایه‌گذاری و نداشتن صنایع بزرگ از دولت انتقاد کردند.
شعار سال: نمایندگان مردم گلستان در مجلس شورای اسلامی در خصوص عدم سرمایه‌گذاری و نداشتن صنایع بزرگ از دولت انتقاد کردند.
علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که برای افتتاح چند طرح  به گلستان سفر کرده بود، عصر امروز در جلسه ستاد فرماندهی اقتصادمقاومتی و شورای اشتغال استان حضور یافت. در این جلسه نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی از بی توجهی‌های دولت به سرمایه‌گذاری در استان و نبود صنایع بزرگ و مادر، عدم توازن منطقه‌ای، بیکاری و موضوعات دیگر انتقاد و گلایه کردند.

رامین نورقلی پور، نماینده کردکوی، بندرگز، بندرترکمن و گمیشان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این استان در پتروشیمی سابقه خوبی ندارد، اظهارداشت: این استان به سرمایه‌گذاری دولت در یک پروژه بزرگ نیاز دارد. تولید پروپیلین از گاز طبیعی می‌تواند پروژه مناسبی برای استان باشد. وزیر نفت قول تأمین خوراک آن را داده و   امیدواریم شستا نیز به این پروژه ورود داشته باشد.

وی با اشاره به محرومیت شهرستان گمیشان گفت: 4 هزار هکتار از ساحل گمیشان هم در نقشه منطقه آزاد اینچه برون آورده شده است.

نورقلی پور بیان داشت: گلستان به رغم داشتن سواحل طولانی، بندری ندارد. در ساحل گمیشان ظرفیت ایجاد بندر داریم که فازهای صفر و یک مطالعاتی آن انجام شده است.

شهرام کوسه غراوی، نماینده مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه تپه در مجلس هم بیان داشت: انتظار داریم در همه حوزه‌ها توازن استانی رعایت شود. این استان هم ظرفیت کشاورزی، گردشگری و هم صنعتی دارد اما نتوانستیم انتظارات لازم را در همه حوزه‌ها برآورده کنیم.

وی با بیان اینکه در این استان صنعت مادر وجود ندارد، گفت: در استان صنایع تبدیلی کم است و تمرکز بر روی صنایع لبنی است. در استان تیم اقتصادی که بتواند نظارت و پیش‌بینی کند وجود ندارد.

غراوی ادامه داد: تسهیلات خوبی برای اشتغال روستایی در نظر گرفته شده اما هنوز خیلی از روستاییان نمی‌دانند نحوه دریافت و پرداخت تسهیلات چگونه است.

وی گفت: بروکراسی سخت‌گیرانه در استان بیداد می‌کند و باید آن را مدیریت کنیم. برخی طرح‌ها اولویت‌بندی نشده است. اگر قرار باشد فقط به بخش دولتی بپردازیم و اشتغال را دولتی ببینیم موفق نخواهیم بود.

غراوی بیان داشت: شهرستان کلاله یک سالن ورزشی دارد که سال 92  شروع شده و الان 45 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، بعد از 5، 6 سال انتظار داریم این پروژه تمام شود.

اسدالله قره خانی، نماینده علی آبادکتول هم بیان داشت: در رابطه با اشتغال اگر وضع موجود را حفظ کردیم بخشی از مسئولیت را انجام دادیم.

وی درباره نیروگاه علی آبادکتول گفت: فاینانس با چینی ها در نیروگاه علی آبادکتول به مبلغ 400 میلیون دلار بوده که در این شرایط اقتصادی و خروج آمریکا از برجام، امکان جذب آن وجود ندارد.

نبی هزارجریبی، نماینده گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی هم اظهارداشت: صنعت طیور و چرخه آن در گلستان خیلی قوی عمل شده است، اما به دلیل قیمت بالای ارز برای تأمین خوراک، تولیدکنندگان با مشکل مواجه شده‌اند.

وی درخصوص انحراف تسهیلات بیان داشت: تسهیلات برخی اوقات به جاهای دیگری می‌رود و کار دیگری با آن انجام می‌شود. اهرم‎های نظارتی باید قوی‎تر کار کنند. آشوب‌هایی که در کشور می‌بینیم همه آن عناد با نظام نیست مردم حق دارند، اشتغال می‌خواهند. ما که بر روی صندلی‌هایی که مردم به ما دادند، قرار گرفته‌ایم اگر درد آنها را نفهمیم و مشکلات را حل نکنیم، ما را پایین می‌کشند.

هزارجریبی به مسئله توتون‌کاران هم اشاره کرد و گفت: 65 درصد توتون ایران را گلستان تأمین می‌کرد، اما با واگذاری به بخش خصوصی، مافیا دخانیات را قربانی کرد. این شرکت در گذشته سودده بود و میلیاردها تومان پول به خزانه دولت می‌داد. توتون‌کاران الان امنیت شغلی ندارند، کشاورزانی که وام و تسهیلات گرفته بودند مجبورند محصول خود را به دلال‌ها بدهند تا بدهی‌هایشان را بپردازند.

وی ادامه داد: برخی ها در مواجهه با سرمایه‌گذاران می گویند پس سهم ما کو؟ ایراد را بر بازرسی و حراست سازمان مربوطه وارد است که باید با این مسائل برخورد کند.

نماینده گرگان و آق قلا به بحث گندم هم اشاره کرد و افزود: امسال هیئت دولت بزرگترین بی‌عدالتی را در حق گندمکاران کرد کرد و دیواری کوتاه‌تر از آنان پیدا نکرد. با اینکه همه چیز گران شد اما گندم همان یکهزار و 300 تومان باقی ماند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از  خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 7 تیر 1397 ، کدخبر: 1763011 ، www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین