پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۷۷۱۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۹
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: وزیر کشور در قالب اجرای ماده یک قانون اصلاح مواردی از قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری، با پیشنهاد استانداری مبنی بر تبدیل روستای 'قرقری' شهرستان هیرمند به شهر موافقت کرد.

شعار سال: سید دانیال محبی اظهار داشت: بر اساس تبصره پنج ماده چهار این قانون روستاهای مرکز بخش با هر جمعیتی شهر شناخته می‌ شوند بر این مبنا روستای قرقری به شهر تبدیل شد.

وی ادامه داد: طرح های توجیهی تبدیل مراکز سایر بخش های‌ استان به شهر تهیه و به وزارت کشور ارسال شده است که پس از گذراندن مراحل قانونی و اداری لازم تعیین تکلیف می شوند.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور، گفت: بر اساس ماده نه این قانون، اعضای شورای اسلامی روستای قرقری به عنوان اعضای شورای اسلامی شهر شناخته می ‌شوند و طبق مقررات، شهرداری نیز استقرار خواهد یافت.

محبی افزود: مرحله نخست طرح هادی روستای قرقری از توابع شهرستان هیرمند در شمال سیستان و بلوچستان در سال 72 اجرا شده و هم اینک مرحله دوم آن آماده بهره برداری است.

وی ادامه داد: از لحاظ سیمای شهری و شرایط کیفی، جاده اصلی قرقری آسفالت و کوچه ها و برخی معابر آن خاکی است و به دلیل واقع شدن در کنار دریاچه هامون توسعه شهر به سمت غرب خواهد بود.

استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: همچنین بخشداری، دفتر شورای اسلامی و دهیاری، نمایندگی آب و فاضلاب روستایی، نمایندگی محیط زیست، واحدهای آموزشی، گروهان مرزی و پایگاه بسیج، مرکز بهداشت روستایی، پست بانک، ایستگاه تصفیه خانه و پالایش هوا، جایگاه سوخت، مرکز خدمات کشاورزی و مرکز مخابرات از جمله امکانات و زیرساخت های روستای قرقری شهرستان هیرمند است.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار 7 تیر 97، کد مطلب: 722763، www.borna.news


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
0
0
ا.ح75
تبدیل شدن این روستا به شهر میتواند در رسیدگی به امور روستا بسیار تاثیرگذار باشد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
0
0
این تبدیل شدن روستا ها به شهر شاید امکانات رو اندکی افزایش بده ولی سبب از بین رفتن فرهنگ اصیل وسنتی روستایی میشه
م.ص76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین