پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۷۷۷۸
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۸
نایب رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: برای اهمال‌کاران در اجرای قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم مجازات درجه ۶ درنظر گرفته شده است.
شعارسال: محمد کاظمی  در خصوص اصلاحات لایحه قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم، گفت: طبق اصلاح رخ داده تشخیص تروریست بودن گروه ها و افراد بر عهده شورای عالی امنیت ملی گذاشته شده است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: همچنین مجازات اشخاصی مانند عوامل اداری، بانک ها و غیره که مسئول همکاری در بحث مبارزه با تامین مالی تروریست هستند و در گذشته برایشان مجازاتی پی بینی نشده بود، در لایحه مذکور مجازات تشدید شده درنظر گرفته شد.

وی بر همین اساس، ادامه داد: در گذشته برای اهمال‌کاران در این عرصه مجازات اداری درنظر گرفته میشد اما اکنون برای معاونت در جرم محکومیت به مجازات حبس و شلاق پیش بینی شده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه در مواجه با قانون فرقی بین افراد حقیقی و حقوقی وجود ندارد، تصریح کرد: بنابراین در اصلاحیه قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم مجازات درجه 6 درنظر گرفته شده است.

نایب رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در قانون تصریح شده جرم سیاسی برای افراد خاطی درنظر گرفته نمی شود، خاطرنشان کرد: در واقع مشمول جرائم عادی محسوب می شود اما با توجه به اینکه اقدام علیه نظام زخ می دهد جرم بعد امنیتی نیز دارد.

درجه 6 مجازات های تعزیری در قانون مجازات اسلامی شامل حبس بیش از شش ماه تا دو سال، جزای نقدی بیش از بیست میلیون (20.000.000) ریال تا هشتاد میلیون (80.000.000) ریال، شلاق ازسی و یک تا هفتاد و چهار ضربه و تا نود و نه ضربه در جرائم منافی عفت، محرومیت از حقوق اجتماعی بیش از شش ماه تا پنج سال، انتشار حکم قطعی در رسانه ها، ممنوعیت از یک یا چند فعالیت شغلی یا اجتماعی برای اشخاص حقوقی حداکثر تا مدت پنج سال، ممنوعیت از دعوت عمومی برای افزایش سرمایه برای اشخاص حقوقی حداکثر تا مدت پنج سال و ممنوعیت از اصدار برخی از اسناد تجاری توسط اشخاص حقوقی حداکثر تا مدت پنج سال می شود.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته ازخبرگزاری خانه ملت، تاریخ انتشار: 8تیر1397 ، کدخبر: 390703،www.icana.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین