پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۷۷۹۰
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۱
«مبارزه با فساد» از جمله مسائل مهمی است که رهبر انقلاب در طول دوران رهبری خود نسبت به آن به مسئولین کشور تذکر داده‌اند. امروز نیز رهبر انقلاب در دیدار مسئولین قوه قضائیه، به موضوع مبارزه‌ی قاطع و صریح با مفاسد و مفسدان اقتصادی پرداخته و فرمودند:«باید واضح و موثر در این مقوله ورود کنید و فعال باشید.» نظر به اهمیت این موضوع خط حزب‌الله در این شماره به توصیه‌های رهبر انقلاب به مسئولین برای مبارزه با فساد پرداخته است.

شعارسال: «مبارزه با فساد» از جمله مسائل مهمی است که رهبر انقلاب در طول دوران رهبری خود نسبت به آن به مسئولین کشور تذکر داده‌اند. امروز نیز رهبر انقلاب در دیدار مسئولین قوه قضائیه، به موضوع مبارزه‌ی قاطع و صریح با مفاسد و مفسدان اقتصادی پرداخته و فرمودند:«باید واضح و موثر در این مقوله ورود کنید و فعال باشید.» نظر به اهمیت این موضوع خط حزب‌الله در این شماره به توصیه‌های رهبر انقلاب به مسئولین برای مبارزه با فساد پرداخته است.

۱. در مبارزه با فساد، از مخالفت‌ها مردد نشوید

با آغاز مبارزه‌ی جدّی با فساد اقتصادی و مالی، یقیناً زمزمه‌ها و بتدریج فریادها و نعره‌های مخالفت با آن بلند خواهد شد. این مخالفت‌ها عمدتاً از سوی کسانی خواهد بود که از این اقدام بزرگ متضرر می‌شوند و طبیعی است بددلانی که با سعادت ملت و کشور مخالفند یا ساده‌دلانی که از القائات آنان تاثیر پذیرفته‌اند با آنان همصدا شوند. این مخالفت‌ها نباید در عزم راسخ شما تردید بیفکند.(۱۳۸۰/۰۲/۱۰)

۲. مبارزه با فساد را به دست افراد مطئن و پاک بدهید

کار مبارزه با فساد را چه در دولت و چه در قوه‌ی قضائیه به افراد مطمئن و برخوردار از سلامت و امانت بسپارید. دستی که می‌خواهد با ناپاکی دربیفتد باید خود پاک باشد، و کسانی که می‌خواهند در راه اصلاح عمل کنند باید خود برخوردار از صلاح باشند.(۱۳۸۰/۰۲/۱۰)

۳. شجره خبیثه فساد را ریشه‌کن کنید

مسئولان کشور در قوای سه‌گانه و همه‌ی فعّالان سیاسی و فرهنگی... همه با هم به نیازها و خواسته‌های بحق مردم در امور اقتصادی و فرهنگی بیندیشند و برای تامین آن دست به دست یکدیگر بدهند. شجره‌ی خبیثه‌ی فساد اقتصادی را که از جمله‌ی دام‌های مهلک دشمن و موجب بی‌عدالتی در اداره‌ی امور کشور و مایه‌ی ورشکستگی مادی و معنوی است خطرناک بدانند و همه با هم در ریشه‌کنی آن همکاری کنند.(۱۳۸۰/۱۱/۲۳)

۴. هر کس به مردم علاقه دارد، باید با فساد مبارزه کند

هر کس به مردم علاقه دارد، هر که از زبان مردم حرف می‌زند و برای آنها کار می‌کند، باید در این مبارزه پیشقدم باشد... با فساد و فاسد و مفسد مبارزه کنند، نه با بی‌گناه. این هم باید مراقبت شود. تبعیض هم نباید باشد... با یک چشم به افراد نگاه کنند.(۱۳۸۰/۱۱/۰۳)

۵. مرکز مبارزه با مفاسد اقتصادی دولت است

به اعتقاد من مرکزی که باید مبارزه با مفاسد اقتصادی را دنبال کند، دولت است و قوه‌ی قضاییه در مرحله‌ی آخر قرار می‌گیرد. باید دولت سینه سپر کند و به میدان بیاید و مبارزه با مفاسد اقتصادی را به‌جد بخواهد.(۱۳۸۲/۰۶/۰۵)

۶. در کشور باید فساد ریشه‌کن شود

در کشور باید فساد ریشه‌کن شود؛ تبعیض نباشد؛ به طبقه‌ی مستضعف و محروم - بخصوص مستضعفین بی‌دست و پا - به‌طور ویژه توجه شود؛ اینها وظایف اسلامی ماست؛ وظایفی است که قانون اساسی بر دوش همه‌ی مسوولان کشور گذاشته است؛ هیچ‌کس نمی‌تواند خود را از این کارها برکنار بدارد.(۱۳۸۴/۰۳/۲۵)

۷. با فساد باید در هر نقطه‌ای که هست، مبارزه کرد

با فساد باید در هر نقطه‌ای که هست، مبارزه کرد... فساد مالی یکی از مسائل مهم در نظام اسلامی است و باید با او جدا مبارزه کرد؛ هم در قوه‌ی مجریه، هم در قوه‌ی قضائیه، هم در قوه‌ی مقننه.(۱۳۸۸/۰۳/۲۹)

۸. با برگزاری سمینار برای مبارزه با فساد معجزه‌ای نمی‌شود

نفس اهتمام آقایان به امر مبارزه با فساد را تحسین می‌کنم، لکن این سمینار و امثال آن بناست چه معجزه‌ای بکند؟ مگر وضعیت برای شما مسئولان سه قوه روشن نیست؟ با توجه به شرایط مناسب و امیدبخشی که از لحاظ همدلی و هماهنگی و همفکری بین مسئولان امر وجود دارد، چرا اقدام قاطع و اساسی انجام نمی‌گیرد که نتیجه را همه بطور ملموس مشاهده کنند. توقع من از آقایان محترم این است که چه با سمینار و چه بدون آن، تصمیمات قاطع و عملی بدون هرگونه ملاحظه‌ای بگیرند و اجرا کنند.(۱۳۹۳/۰۹/۱۷)

۹. نگذاریم کانون‌های چرکین شکل بگیرند

مبارزه‌ی با فساد [مهم است]. نگذاریم کانون‌های چرکین شکل بگیرند که علاج آنها مشکل باشد. اگر نظارت درستی باشد، گاهی اوقات در قدم‌های اول می‌شود جلوی یک حرکت خطا و گناه‌آلود را گرفت؛ اگر ما در قدم‌های اول جلوی آن را نگرفتیم و این بیماری پیشرفته شد و این زخم ناسور شد، آن‌وقت علاج آن مشکل می‌شود، سخت می‌شود... از اول جلوی آن را باید گرفت.(۱۳۹۳/۰۳/۰۴)

۱۰. در مبارزه با فساد سهل‌انگاری نکنید

با فساد مبارزه‌ی جدّی بشود، با ویژه‌خواری مبارزه‌ی جدّی بشود، با قاچاق مبارزه‌ی جدّی بشود؛ اینها دارد به اقتصاد کشور لطمه می‌زند و ضررش را مردم می‌برند. اگر ما در مقابل آن مجموعه‌ای که فرض بفرمایید با زدوبست‌هایی در زمینه‌ی مسائل اقتصادی ویژه‌خواری می‌کنند، خودشان را از امتیازات ویژه برخوردار می‌کنند و یا دچار فساد پولی و مالی و اقتصادی می‌شوند، سهل‌انگاری کنیم، قطعاً کشور ضرر خواهد کرد؛ نباید سهل‌انگاری بشود.(۱۳۹۵/۰۱/۰۱)

۱۱. باید با همه ابعاد فساد مبارزه کنید

باید با فساد مبارزه بشود، با ظلم مبارزه بشود... فساد مثل اژدهای هفت‌سر افسانه‌ها است... یک سر اژدهای هفت‌سر را که میزنی، با شش سر دیگر حرکت می‌کند؛ از بین بردنش آسان نیست... ولی از آن کارهای سختی است که حتماً باید انجام بگیرد.(۱۳۹۶/۱۱/۱۹)

۱۲. در مبارزه با مفسدان اقتصادی قاطع باشید

مبارزه قاطع و صریح با مفاسد و مفسدان اقتصادی از دیگر وظایف مهم قوه قضاییه است. باید واضح و موثر در این مقوله ورود کنید و فعال باشید.(۱۳۹۷/۰۴/۰۶)


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته ازسایت خبری تحلیلی الف ، تاریخ انتشار: 8تیر1397 ، کدخبر: 3970407175،www.alef.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین