پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۷۸۳۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۰۳:۲۳
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ در ديدار مسؤولان‌ قوه‌ قضائيه‌ و قضات‌ سراسر كشور با ايشان‌، طي‌ سخناني‌ بر نقش‌ محوري‌ دستگاه‌ قضايي‌ در احقاق‌ حق‌ و مبارزه‌ با ظلم‌ و تخلف‌ از قانون‌ تأكيد كردند و اهميت‌ كار قضاوت‌ را در اصلاح‌ امور جامعه‌، يادآور شدند

شعارسال: حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ در ديدار مسؤولان‌ قوه‌ قضائيه‌ و قضات‌ سراسر كشور با ايشان‌، طي‌ سخناني‌ بر نقش‌ محوري‌ دستگاه‌ قضايي‌ در احقاق‌ حق‌ و مبارزه‌ با ظلم‌ و تخلف‌ از قانون‌ تأكيد كردند و اهميت‌ كار قضاوت‌ را در اصلاح‌ امور جامعه‌، يادآور شدند.

مقام‌ معظم‌ رهبري‌ در اين‌ ديدار كه‌ به‌ مناسبت‌ هفته‌ قوه‌ قضائيه‌ انجام‌ شد، ياد پايه‌گذاران‌ دستگاه‌ قضايي‌ در جمهوري‌ اسلامي‌ ايران‌ بويژه‌ شهيد آيت‌الله‌ دكتر بهشتي‌ را گرامي‌ داشتند و با تأكيد بر جايگاه‌ بسيار رفيع‌ قوه‌ قضائيه‌ فرمودند: دستگاه‌ قضايي‌ از شأني‌ عظيم‌ برخوردار است‌. زيرا با ايفاي‌ نقش‌ خود در احقاق‌ حق‌ و مبارزه‌ با جرم‌، تجاوز و تخلف‌ از قانون‌، جامعه‌ را اصلاح‌ و حركت‌ تمامي‌ دستگاههاي‌ كشور را تصحيح‌ مي‌كند.

حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ خصوصيت‌ فراگيري‌ و گسترش‌ مضاعف‌ گناه‌ در جامعه‌ را در صورت‌ مقابله‌ نكردن‌ با آن‌ گوشزد كردند و فرمودند: فعاليت‌ دستگاه‌ قضايي‌ از اهم‌ انواع‌ مقابله‌ با گناه‌ و ناحق‌ در جامعه‌ محسوب‌ مي‌شود و بر همين‌ اساس‌ قوه‌ قضائيه‌ در جامعه‌ اسلامي‌ نقشي‌ محوري‌ را ايفا مي‌كند. در نظام‌ اسلامي‌ هر گناه‌ و ظلمي‌ و هر كوتاهي‌ در انجام‌ وظيفه‌، تخلف‌ از حق‌ است‌ و دستگاه‌ قضايي‌ براي‌ مقابله‌ با شعب‌ گوناگون‌ تخلف‌ از حق‌، با حضور مؤثر خود در صحنه‌ مانع‌ از تسلط باطل‌ بر نظام‌ زندگي‌ مردم‌ مي‌شود.

رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ به‌ اهميت‌ قضاوت‌ در شرع‌ مقدس‌ و فقه‌ اسلامي‌ اشاره‌ كردند و فرمودند: شأن‌ قوه‌ قضائيه‌ تصحيح‌، اصلاح‌، ستيز با ظلم‌ و مبارزه‌ با ناحق‌ است‌ و براساس‌ يك‌ قضاوت‌ منصفانه‌ مي‌توان‌ گفت‌ قوه‌ قضائيه‌ در جمهوري‌ اسلامي‌ ايران‌ به‌ لحاظ در اختيار داشتن‌ شمار زيادي‌ از انسانهاي‌ پاك‌ و مؤمن‌ و نيز مجتهد و عادل‌ بودن‌ رياست‌ آن‌، در دنيا بي‌نظير است‌. اساس‌ كار دستگاه‌ قضايي‌ در ايران‌ بهتر از هر جاي‌ ديگر است‌، هر چند كه‌ وجود برخي‌ قضات‌ شجاع‌، با وجدان‌ و عدالتخواه‌ را در ساير نقاط دنيا نبايد ناديده‌ گرفت‌.

مقام‌ معظم‌ رهبري‌ در بخش‌ ديگري‌ از سخنانشان‌ فرمودند: مسؤولان‌ دستگاه‌ قضايي‌ بايد پيوسته‌ موقعيت‌ خود را با قوه‌ قضائيه‌ مطلوب‌ اسلامي‌ بسنجند و با تلاش‌ مستمر خود به‌ سمت‌ انطباق‌ هر چه‌ بيشتر با آن‌ حركت‌ كنند.

حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ از علم‌، آگاهي‌ و معرفت‌ به‌ عنوان‌ خصوصيت‌ لازم‌ شاغلين‌ در قوه‌ قضائيه‌ نام‌ بردند و فرمودند: حوزه‌هاي‌ علميه‌ و دانشكده‌هاي‌ حقوق‌ بايد به‌ عنوان‌ يك‌ وظيفه‌ نخبگان‌ خود را به‌ دستگاه‌ قضايي‌ بفرستند و نخبه‌ فضلا و مجتهدين‌ جذب‌ قوه‌ قضائيه‌ شوند و حق‌ گرايي‌ ناشي‌ از عدالت‌، روح‌ پاك‌ و باطل‌ستيزي‌ نيز بايد از صفات‌ بارز تمام‌ كساني‌ باشد كه‌ در دستگاه‌ قضايي‌ و حتي‌ بخشهاي‌ اداري‌ آن‌ كار مي‌كنند.

رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ ضرورت‌ استمرار نظارت‌ و اشراف‌ مسؤولان‌ طراز اول‌ قوه‌ قضائيه‌ بر امور قضايي‌ را مورد تأكيد قرار دادند و در پايان‌ سخنانشان‌ تنظيم‌ و تصويب‌ مواد قانوني‌ در قوه‌ مقننه‌ را براي‌ رسيدن‌ دستگاه‌ قضايي‌ به‌ حد مطلوب‌، لازم‌ دانستند.

بر پايه‌ همين‌ گزارش‌ پيش‌ از سخنان‌ مقام‌ معظم‌ رهبري‌،  رئيس‌ قوه‌ قضائيه‌ از برنامه‌هاي‌ اجرا شده‌ در اين‌ قوه‌ در جهت‌ جذب‌ نيروهاي‌ صالح‌، تقويت‌ بنيه‌ فكري‌ و علمي‌ دستگاه‌ قضايي‌ و بخشهاي‌ اداري‌ آن‌، تسريع‌ در رسيدگي‌ به‌ پرونده‌ها و نيز اجراي‌ قانون‌ دادگاههاي‌ عمومي‌ و انقلاب‌ در سراسر كشور گزارشي‌ را به‌ استحضار رساند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، تاریخ انتشار: 7تیر1397، کدخبر: 1143: www.leader.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۹
0
0
وظیفه قضات واقعا خطیر و پر اهمیته کاش بیشتر وسواس به خرج بدن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین