پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۳۷۸۴۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۰۳:۳۱
یک کارشناس اقتصادی گفت: در نهاد ریاست جمهوری اگر نیمی از پرسنل را به خانه‌هایشان بفرستند و فقط حقوقشان را از پول نفت بپردازند خیلی به نفع اقتصاد ملی خواهد بود. اقتصاد ایران نیازمند اصلاحات اقتصادی است و هرچه این اصلاحات به تاخیر بیفتد کشور با خسارت بیشتری روبه‌رو خواهد شد.
شعارسال: مهدی پازوکی کارشناس اقتصادی در خصوص مشکلات پیش‌روی دولت دوازدهم اظهار کرد: از آنجایی که ما در ایران یک حزب منسجم نداریم قدرت و نفوذ مخالفین دولت مخصوصا در مدیریت‌های میانی به مراتب بیشتر از طرفداران رئیس‌جمهور و اصلاحات است.

وی افزود: طرفداران دولت به خاطر حمایت از روحانی هم از تندروها کنایه می‌شنوند و هم شاهد بخشی از ناکارآمدی مدیران هستند. به عنوان مثال در حال حاضر ما افراد به مراتب تحصیل‌کرده‌تری داریم که دولت می‌تواند از آنها استفاده کند اما برخی از افراد که در حال حاضر پست‌های مدیریتی دارند شایستگی لازم را ندارند.

پازوکی با اشاره به برخی انتخاب‌های قومی و قبیله‌ای در مناصب دولتی خاطرنشان کرد: بیشتر افراد حاضر در مناصب دولتی به صورت قوم و قبیله‌ای انتخاب می‌شود و جای شایسته سالاری با قبیله گرایی عوض شده است. در اکثر وزارت‌خانه‌ها و سازمان‌های دولتی از همشهریان خود که فاقد توانایی هستند استفاده می‌کنند که یکی از این وزارت‌خانه‌ها وزارت اقتصاد و نهاد ریاست جمهوری است.

وی افزود: در نهاد ریاست جمهوری اگر نیمی از پرسنل را به خانه‌هایشان بفرستند و فقط حقوقشان را از پول نفت بپردازند خیلی به نفع اقتصاد ملی خواهد بود و بخشی از مشکلات حل خواهد شد. اقتصاد ایران نیازمند اصلاحات اقتصادی است و هرچه این اصلاحات به تاخیر بیفتد کشور با خسارت بیشتری روبه‌رو خواهد شد.

پازوکی تاکید کرد: همه جای دنیا بهترین نیروی انسانی را جذب دولت می‌کنند اما در ایران هنوز از خویشاوندان استفاده می‌کنند. بیشتر افرادی که در این چند سال وارد بخش‌های مدیریتی شدند از دانشگاه‌های درجه 5 و 6 کشور بوده‌اند در حالی که بهترین فارغ التحصیلان دانشگاه‌های درجه یک به خاطر نبود رابطه بیکار هستند.

این کارشناس ادامه داد: عمده اعتراض مردم در دی ماه 96 اعتراض به تبعیض بود و امروز جامعه ایران به شدت از تبعیض رنج می‌برد. اگر ما اصلاحات اقتصادی که شامل اصلاح سیستم بانکی، اصلاح نظام پولی و اصلاح در مخارج و هزینه‌های مالی و اصلاح اداری است را مد نظر قرار دهیم و از نیروهای تکنوکرات در نظام اقتصادی کشور استفاده کنیم، می‌توانیم به آینده کشور امیدوار باشیم و خود را برای رسیدن به کشورهای توسعه یافته آماده کنیم.

وی تاکید کرد: اگر دولت می‌خواهد در اصلاحات اقتصادی موفق شود باید از عناصر تکنوکرات که در دانشگاه‌های درجه یک درس خوانده‌اند در اداره جامعه و در مدیریت میانی اقتصادی جامعه استفاده کند. اگر تکنوکرات‌ها کنار زده شوند سیستم اقتصادی مجبور به استفاده از نیروهای دسته چندم می‌شود که با وجود آنها تحولی در اقتصاد نخواهیم داشت.

پازوکی گفت: مهمترین عامل توسعه در کشورهای توسعه یافته منابع و نیروهای انسانی توانمند است اما در ایران به خاطر تفکرات هیئتی و قومیتی و حاکمیت رابطه به جای ضابطه از عناصر دست چندم استفاده می‌کنیم.

این فعال اقتصادی تاکید کرد: در بدنه دولت آقای روحانی طرفداران احمدی‌نژاد بیش از طرفداران اصلاحات حضور دارند که باعث مشکل و جولان تندروها علیه دولت شده است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایلنا ، تاریخ انتشار: 8 خرداد 1397 ، کدخبر: 634698 ، www.ilnanews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۹
0
0
این همه تعصبات لیست تدبیر و امید و اصلاحات و پایبندی به مفسدین اقتصادی فقط و فقط به خاطر اصلاح طلب بودنشون اقتصاد کشور رو زمین زده
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۹
0
0
کاملا قبول دارم باید بعضی از دید های سنتی از فرهنگ و ارزش های ما برچیده بشه
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین