پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۷۸۵۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۰۶:۳۹
مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: 6 هزار خانوار عشایری در مناطق مختلف این استان به‌ویژه در مناطق ییلاقی با بحران کم آبی مواجه‌اند.

شعار سال: مجید علیپور افزود: جمعیت بهره مند از آبرسانی سیار در مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد بیش از 25 هزار نفر است.

وی با اشاره با وجود 11 هزار و 120 خانوار عشایری در این استان ابراز کرد: در سال‌های گذشته بیش از یکهزار خانوار عشایری با تانکر سیار آبرسانی می‌شد که هم اکنون این میزان چهار برابر شده است.

علیپور گفت: آب آشامیدنی مورد نیاز عشایر کهگیلویه و بویراحمد هم اینک با 24 دستگاه تانکر سیار تأمین می‌شود، در حالی که در سال گذشته از سوی 14 منبع آب تأمین می‌شد.

وی تصریح کرد: هم اکنون روزانه 612 هزار لیتر آب آشامیدنی بین عشایر این استان توزیع می‌شود که به دلیل خشک شدن رودخانه‌ها و چشمه‌های این میزان آب جوابگوی عشایر کوچنده نیست.

علی پور اظهار داشت: بهسازی 27 دهنه چشمه، ساخت 40 منبع ذخیره آب و ساماندهی 18 کیلومتر خط انتقال آب از مهمترین اقدامات این اداره کل در سالجاری برای رفع مشکل آب عشایر بوده است.

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: تاکنون بیش از 2 هزارو 500 منبع ذخیره آب در این استان احداث شده است.

براساس آخرین قابلیت سنجی 570 حلقه چشمه در مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که بیشتر این چشمه ها یا خشک شده و یا به میزان بسیار کمی آب دارند.

تاکنون 300 چشمه در مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد بهسازی شده است.

70 هزار نفراز جمعیت کهگیلویه و بویراحمد عشایر است، که این میزان جمعیت از شش ایل بومی، دو طایفه قشقایی، 16 تیره، 181 طایفه و بیش از یک هزار و 110 تش (اولاد) شکل گرفته است.

55 درصد دام، 27 درصد عرصه‌های زراعی، 17 درصد باغ‌ها و تولید 54 درصد گوشت قرمز استان متعلق به جامعه عشایری بوده است.

یکهزار و 300مخزن ذخیره آب بتنی در سالهای گذشته در مناطق عشایری استان ساخته شده و در اختیار عشایر قرار گرفته است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی ، تاریخ انتشار 5 تیر 97، کدمطلب: 82953142، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
0
0
ا.ف75
واقعا این خانواده عای عشایری باید چشم امیدشون به کی باشه؟ فقط همین رسانه شعار سال از بین باقی رسانه های خهبری معدود خبری از وضعیت معیشتی این ها منتشر میکنه! واقعا صدایی ندارن برای شنیده شدن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین