پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۷۸۷۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۱
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: دهیاران و شوراهای اسلامی در رونق بخشی به گردشگری بوم گردی دارند.

شعار سال: به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، مرتضی آبدار در نشست مدیران کل دفاتر امور روستایی و شوراهای استانداری های کشور، اظهار داشت: آذربایجان شرقی با داشتن ظرفیت‌های طبیعی و تاریخی و تنوع آداب و رسوم در مناطق روستایی از جلوه‌های بکری برخوردار است که توجه به ظرفیت‌های موجود از اهداف اصلی اداره کل میراث فرهنگی استان به شمار می آید.

وی افزود: مجموعه میراث فرهنگی استان در تلاش است روند توسعه و پیشرفت بوم گردی را تسریع کند و در روستاهای هدف گردشگری و دارای ارزش تاریخی بر روی رونق گردشگری و ترویج صنایع دستی با هدف افزایش اشتغال متمرکز شده و برنامه‌های ویژه‌ای برای این روستاها با همکاری فرمانداری ها و بخشداری‌ها اجرا کند.

آبدار ادامه داد: با قانونمند سازی امور صدور مجوز، زمینه مناسبی برای فعالیت مستمر اقامتگاه‌های بوم گردی در روستاهای استان فراهم شده است و در سه ماه اخیر با صدور ۶۷ مجوز فعالیت اقامتگاه بوم گردی در استان، فرصت مناسبی در توسعه اشتغال روستایی و ارائه خدمات به گردشگران در مناطق روستایی و عشایری ایجاد کرده ایم.

وی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت‌های روستایی در توسعه و تثبیت جایگاه اجتماعی و اقتصادی آنها حایز اهمیت است، گفت: توسعه اقامتگاه‌های طبیعت گردی و بوم گردی در راستای تثبیت جایگاه اجتماعی و اقتصادی روستاها همواره مورد تاکید اداره کل میراث فرهنگی استان است.

وی اضافه کرد: باید توجه داشت که هدف از بوم گردی، احیای زندگی روستایی است و این توسعه باید به ارتقای جایگاه اجتماعی روستا بیانجامد و اخلالی در مسائل اجتماعی و فرهنگی روستا به وجود نیاورد.

آبدار با اشاره به اینکه هر اقدامی در روستا باید با حفظ و صیانت از بافت روستا انجام گیرد، افزود: هر روستا دارای ویژگی های منحصر به فردی است و پیش از اقدام برای توسعه زیرساخت های گردشگری باید شرایط محیطی و طبیعی و داشته های روستا را به خوبی مورد مطالعه قرار داد.

وی گفت: با تقویت ظرفیت‌های بوم گردی روستاها و همچنین ایجاد اشتغال برای جوانان می‌توان هم حوزه گردشگری روستایی را پایدار ساخت و هم سبب جلوگیری از مهاجرت از روستا به شهر شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ 7 تیر 97، کد مطلب: 4333336: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
0
0
ا.ف75
دهیاریها و شوراهای اسلامی در زمینه بوم گردی و گردشگری بسیار کم گذاشته اند یعنی جزو برنامه‌های اصلی آنها نبوده است ما باید از بالا با برنامه‌ریزی‌های بسیار دقیق شروع به ساختن زیرساخت‌های این صنعت بکنیم تا به صنعتی پر رونق تبدیل گردد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۴
0
0
ا.ف75
ای بابا این دوست عزیزمون هم نفسش از جای گرم بلند میشه! این همه حرفایی که میزنی همت میخواد که اینا ندارن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین