پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۷۹۵۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۹
استاندار آذربایجان شرقی از اختصاص هشت هزار و 370 میلیارد ریال برای اشتغال فراگیر استان در سال جاری خبر داد که بخش های مختلف کشاورزی، صنعتی و تولیدی را شامل می شود.
شعار سال: استاندار آذربایجان شرقی از اختصاص هشت هزار و 370 میلیارد ریال برای اشتغال فراگیر استان در سال جاری خبر داد که بخش های مختلف کشاورزی، صنعتی و تولیدی را شامل می شود.

مجید خدابخش در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان میانه با اشاره به اینکه امسال سه هزار و 400 میلیارد ریال نیز با سود 6 درصد برای اشتغال روستایی استان اختصاص یافته است، اظهار داشت: این امر فرصتی بزرگ برای توسعه روستاها و شهرهای زیر 10 هزار نفر به شمار می رود.

وی افزود: در شهرستان میانه برای 23 بخش محوری از اقتصاد مقاومتی قدم هایی برداشته شده اما موانعی بر سر راه آنها وجود دارد که شناسایی و رفع آنها بر عهده کارگروه استانی است.

خدابخش با اشاره به مصوبه مجلس در خصوص اشتغال جوانان فارغ التحصیل، گفت: این جوانان می توانند در سامانه کارا ثبت نام کرده و در کارخانه ها و واحدهای تولیدی دوره های کارورزی چهار تا 6 ماهه را طی کنند که در این مدت اداره کار مبلغی به آنان پرداخت می کند و بیمه مسئولیت مدنی آنان نیز بر عهده دولت است.

وی ادامه داد: اگر این افراد از سوی واحدهای تولیدی به کار گماشته شوند، دولت پرداخت حق بیمه این افراد را به مدت 2 سال به کارفرما پرداخت می کند که از این طرح هم جوانان و هم واحدهای تولیدی بهره لازم را خواهند برد.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به اینکه باید مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی بررسی شود، گفت: واحدهای تولیدی و صنعتی نباید به دلیل بدهی‌های بانکی یا مالیاتی تعطیل شوند.

خدابخش با اشاره به اینکه باید فرصت‌های شغلی موجود در سطح استان حفظ شوند، افزود: قبل از تلاش برای ایجاد شغل‌های جدید باید فرصت‌های شغلی موجود را ابقا و پایدار کرده تا افراد شاغل احساس امنیت شغلی کنند سپس اقدام به ایجاد شغل‌های جدید کنیم.

وی با تأکید بر اینکه باید به توسعه بخش کشاورزی اهمیت ویژه‌ای داده شود خاطرنشان کرد: بحث صنایع تبدیلی موضوعی است که اهمیت زیادی دارد چراکه فرآوری محصولات علاوه بر درآمد بیشتر و پایدار، اشتغال‌زایی بیشتری نیز دارد که انتظار می‌رود مسئولین ذی‌ربط در این خصوص اقدامات لازم را انجام داده و زمینه را برای توسعه بحث صنایع تبدیلی فراهم کنند.

خدابخش بابیان اینکه باید فضای مناسب برای سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌گذار فراهم شود اذعان کرد: سرمایه‌گذار به دنبال فضای آرام و بدون هرگونه بروکراسی اداری است لذا باید در خصوص اعطای تسهیلات به سرمایه‌گذاران اقدامات لازم هر چه سریع‌تر انجام شود تا شاهد اشتغال‌زایی بیشتر و کاهش بیکاری جوانان باشیم.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه وضعیت اقتصادی کشور مطلوب نبوده و درگیر جنگ اقتصادی هستیم تصریح کرد: در این برهه زمانی اولین ضرورت جنگ اقتصادی حفظ اتحاد در داخل کشور است درعین‌حال باید توان داخلی را نیز تقویت کنیم و به فرمایشات مقام معظم رهبری جامه عمل بپوشانیم.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در سطح آذربایجان شرقی 3 هزار و 400 تخت بیمارستانی وجود دارد، ابراز کرد: از این تعداد تخت بیمارستان حدود 2 هزار و 500 تخت آن مربوط به قبل از انقلاب است این یعنی بسیاری از تخت‌های بیمارستانی ما فرسوده هستند لذا در حال حاضر 3 هزار تخت بیمارستانی جدید و استاندارد در حال اجرا بوده که این نشان از کارآمدی نظام جمهوری اسلامی است.

سرپرست فرمانداری میانه نیز در این نشست تصویب و ارائه طرح های اقتصاد مقاومتی شهرستان از کارگروه استانی به کارگروه ملی را خواستار شد.

محمدرضا مشایخی، رفع موانع در اجرای واحدهای فولادی، احداث پتروشیمی با تامین فاینانسر، صدور پروانه اکتشاف برای معادن شناسایی شده در مناطق امیدبخش، فرآوری و استخراج معادن شناسایی شده توسط سرمایه گذاران را از جمله نیازهای شهرستان بیان کرد.

وی اجرای به موقع و تسریع در تکمیل پروژه های مورد هدف گردشگری و رفع موانع پروژه های در حال اجرای گردشگری را خواستار شد و افزود: تکمیل و تجهیز ساختمان های مورد هدف در پروژه های گردشگری سلامت در حوزه بهداشت و درمان به ویژه مرکز غربالگری سرطان و تکمیل ساختمان MRI از دیگر ضرورت هاست.

مشایخی، اتمام ساختمان تصفیه خانه آب شرب میانه، تکمیل پروژه شبکه پایاب سد آیدوغموش، رفع موانع پروژه های زنجیره تولیدات کشاورزی اعم از کشتارگاه ها، سردخانه ها و صنایع تبدیلی را از دیگر درخواسته ها برای پیگیری مجدانه از سوی استان ذکر کرد و گفت: این شهرستان نیازمند اخذ تسهیلات اشتغال پایدار روستایی در طرح های آمیخته گری و مساعدت در تسریع روند اجرایی گاوداری 6000 راسی می باشد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: 9 تیر 1397، کدخبر: 723675 ، www.borna.news
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
0
0
ا.ف75
واقعا استان های ترک زبان ما در زمینه اشتغال بسیار بهتر از سایر استان ها در حال کار کردن هستند! به جای اینک مراکز استان ها با یکدیگر در حال رقابت مثبت باشند در حال باج گیری و گرفتن حق بیشتری با استفاده از رانت های مختلف هستند!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۴
0
0
ا.ف75
این اختصاصا دادن به معنی واریز نیست واقعا! خیلی باید صبور باشن استان ها تا یه مشکلی ازشون حل شه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین