پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۸۰۰۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۸
تغییر طعم و بوی آب شرب از جمله معضلاتی است که این روزها مردم اصفهان در مناطق مختلف شهری از آن صحبت می‌کنند، دغدغه اصلی شهروندان سلامت و بهداشت آب مصرفی است.

شعار سال: با تشدید خشکسالی و کاهش منابع آبی اصفهان از هفته‌های پیش قطعی آب در مناطق مختلف شهری آغاز شد و افت شدید فشار آب مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کرد.

علاوه بر قطعی آب و افت فشار در مناطق مختلف شهر اصفهان، مردم این شهر این روزها از تغییر طعم و بوی آب و همچنین به جا ماندن لکه‌های سفیدرنگ از برخورد آب با سطوح مختلف صحبت می‌کنند.

 تابستان سال گذشته در گزارشی به باقی ماندن لکه‌های سفید رنگ با بوی متفاوت، پرداخته شد که مسئولان حوزه بهداشت و آب در اصفهان دلیل آن را کاهش منابع آبی و سختی آب و نه آلوده بودن آن عنوان کردند.

امسال نیز با آغاز فصل تابستان و البته کاهش شدید منابع آب شرب اصفهان، تغییر طعم و بوی آب در مناطق مختلفی از اصفهان کاملاً احساس می‌شود و این سئوال را در ذهن مردم ایجاد کرده که آیا همین میزان آب شرب اصفهان از نظر بهداشتی مورد تایید است؟ سئوال شهروندان اصفهانی پیرامون سلامت آب است، موضوعی که با نگرانی از آن صحبت می‌کنند.

تغییر طعم و بوی آب شرب در اصفهان

یکی از شهروندان اصفهانی می‌گوید: در روزهای اخیر به دلیل تغییر طعم آب از آب شهری برای شرب استفاده نمی‌کنیم و با اینکه تاکنون از آب معدنی استفاده نمی‌کردیم اما مجبور هستیم که برای مصرف شرب، اقدام به تهیه آب معدنی کنیم.

وی ادامه داد: البته نکته جالب اینکه در هفته‌های اخیر به دلیل افزایش تقاضای شهروندان اصفهانی نسبت به خرید آب معدنی، قیمت این کالا در اصفهان هم افزایش یافته است.

شهروند دیگری به تسنیم می‌گوید: متأسفانه به دلیل نداشتن منبع آبی در ساختمان، با قطعی آب روبرو هستیم و فقط در ساعات پایانی شب و ابتدای صبح فشار آب برای شست‌وشو و استحمام بهتر است.

وی از به جا ماندن لکه‌های سفیدرنگ روی سطوحی که با آب در ارتباط است صحبت می‌کند و می‌گوید: نگرانی ما بابت بیماری‌زا بودن این آب به خصوص برای فرزندانمان است، علاوه بر این بوی آب شرب کاملاً تغییر کرده و طعم متفاوتی نسبت به قبل دارد.

آب اصفهان سالم است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان اما با رد کردن ادعاهای مطرح شده پیرامون بیماری زا بودن آب شرب اصفهان گفت: وضعیت بهداشتی آب شرب اصفهان همچنان مانند قبل، از نظر بهداشت و سلامت مورد تأیید مرکز بهداشت استان است، این درحالی است که با کاهش تخصیص آب طرح اصفهان بزرگ و با در مدار قرار گرفتن چاه‌های اجاره‌ای و متفرقه، آب شرب استان دارای شاخص‌های استاندارد از لحاظ سلامت و بهداشت است.

هاشم امینی در مورد وضعیت بهداشتی و سلامتی آب شرب اصفهان بیان کرد: طبق بررسی‌های انجام شده از جمله نمونه‌برداری، تست کلرسنجی یا آزمایشات میکروبی و شیمیایی وضعیت بهداشتی آب شرب اصفهان نسبت به قبل، از نظر بهداشت و سلامت مورد تأیید است.

وی با اشاره به تغییر طعم و مزه آب در برخی از نقاط اصفهان افزود: باید توجه داشت که به دلیل کمبود آب، شرکت آب و فاضلاب، آب چاه‌های اجاره ای و متفرقه را وارد مدار بهره برداری قرار داد همین امر دلیل تغییر کیفیت و طعم آب است که البته از نظر سلامت مشکلی ندارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان ادامه داد: در سال جاری برای جبران کمبود تخصیص آب طرح اصفهان بزرگ اقدام به حفاری بیش از 70 فقره چاه جدید در اقصی نقاط استان کرده‌ایم که پیش بینی می‌شود با حفر این چاه‌ها حدود 10 درصد کمبود نیاز آبی در شرایط بحرانی برطرف شود.

وی افزود: قبل از آنکه این چاه‌ها در مدار بهره برداری قرار گیرند قطعاً مرکز بهداشت از آب آنها نمونه‌برداری و آزمایش کرده و تست فاکتورهای میکروبی شیمیایی انجام داده و اگر مشکلی وجود نداشته باشد، اجازه ورود به مدار مصرفی آب داده می‌شود.

مدیر عامل شرکت آبفا استان اصفهان اعلام کرد: در حال حاضر 10 حلقه از چاه‌های جدیدالحفر آماده تجهیز و سپس بهره برداری است و مابقی چاه‌ها در دست اقدام هستند بنابراین تغییر مزه و طعم آب شرب ربطی به چاه‌های جدیدالحفر ندارد زیرا این چاه‌ها هنوز در مدار بهره برداری قرار نگرفته‌اند.

وی گفت: هم اکنون از هیچ چاهی بدون نظر مرکز بهداشت استفاده نمی‌شود این در حالی است که برای آبرسانی پایدار به مشترکین، آب چاه‌ها با آب تصفیه‌خانه باباشیخ علی مخلوط می‌شود، به نحوی که سبب تغییر مزه آب نشود.

امینی با اشاره به کیفیت آب خاطرنشان کرد: در حال حاضر کیفیت آب شرب از لحاظ میکروبی و شیمیایی مطابق با استانداردهای تعریف شده است، تنها شاید از نظر طعم و مزه در برخی از نقاط استان به دلیل EC بالای آب چاه‌ها کمی متفاوت‌تر از قبل باشد اما از نظر سلامت و بهداشت هیچ مشکلی ندارد.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 9 تیر 97، کد مطلب: 1763845، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۳
0
0
آب یکی از مهم ترین نیاز های این روزی های مردم است
ا.ح75
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۱
0
0
متاسفانه کمبود اب موجب سختر تصفیه کردنش هم میشه
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین