پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۸۱۳۶
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰
مدیرکل راه‌آهن شمال‌غرب از اتمام مطالعات استقرار نظام TOD در راه‌آهن قزوین در سال جاری خبر داد و گفت: اقبال مردم به راه‌آهن، بازآفرینی شهری و حل معضل ترافیک از جمله مزایای اجرای طرح TOD هستند. علی خدایی، مدیرکل راه‌آهن شمال‌غرب با اشاره به اینکه ایستگاه راه‌آهن قزوین به‌عنوان یکی از ایستگاه‌های پایلوت برای اجرای طرح TOD انتخاب شده است، گفت: در حال مطالعه و برگزاری جلسات هماهنگی برای TOD هستیم. مشاوری از سمت استانداری قزوین و مشاوری نیز از سوی راه‌آهن تعیین شده و مطالعات در حال انجام است. این مطالعات امسال به اتمام می‌رسد.

شعار سالمدیرکل راه‌آهن شمال‌غرب از اتمام مطالعات استقرار نظام TOD در راه‌آهن قزوین در سال جاری خبر داد و گفت: اقبال مردم به راه‌آهن، بازآفرینی شهری و حل معضل ترافیک از جمله مزایای اجرای طرح TOD هستند. علی خدایی، مدیرکل راه‌آهن شمال‌غرب با اشاره به اینکه ایستگاه راه‌آهن قزوین به‌عنوان یکی از ایستگاه‌های پایلوت برای اجرای طرح TOD انتخاب شده است، گفت: در حال مطالعه و برگزاری جلسات هماهنگی برای TOD هستیم. مشاوری از سمت استانداری قزوین و مشاوری نیز از سوی راه‌آهن تعیین شده و مطالعات در حال انجام است. این مطالعات امسال به اتمام می‌رسد.

خدایی، نتیجه اجرا طرح TOD را اقبال مردم به شبکه حمل‌و‌نقل ریلی دانست و افزود: استقرار این نظام مدهای مختلف حمل‌و‌نقلی شهری و بین شهری را به یکدیگر متصل کرده و خدمات بهتری را به هموطنان ارائه می‌کند. این طرح مردم را با خطوط راه‌آهن آشتی خواهد داد. وی بازآفرینی شهری را یکی از نتایج اجرای طرح TOD عنوان کرد و گفت: عموم مناطقی که راه‌آهن در آن‌ها قرار گرفته به اصطلاح مناطق پایین شهر و بافت فرسوده هستند و در قزوین هم وضعیت به همین شکل است. خدایی ادامه داد: یکی از نقاط مشترکی که با مسوولان شهری پیگیری می‌کنیم خروج این منطقه از فرسودگی و توسعه دادن آن است. هم مسوولان شهری و هم مسوولان راه‌آهن بر این تاکید دارند. با اجرای طرح TOD منطقه‌ای با چشم‌انداز زیبا احداث شده و مراکز تفریحی و گردشگری در اطراف ایستگاه راه‌آهن احداث خواهد شد. این مقام مسوول ساماندهی ترافیک شهری را از دیگر مزایای طرح TOD دانست و گفت: با اجرای این طرح از سفرهای غیر ضروری در سطح شهرها جلوگیری می‌شود. در اطراف ایستگاه راه‌آهن مراکز تجاری و هتلینگ ایجاد خواهد شد تا مردمی که نیازمند استفاده از این امکانات هستند در همان محل از امکانات بهره‌مند شوند. وی افزود: رفع معضل ترافیک، کاهش مصرف سوخت و مبارزه با آلودگی هوا از جمله مزایای اجرای طرح TOD در ایستگاه‌های راه‌آهن است.

دو خطه کردن راه‌آهن تهران-قزوین-زنجان با ۶۵۰ میلیارد تومان اعتبار

مدیرکل راه‌آهن شمال‌غرب در ادامه سخنان خود به تشریح اقدامات انجام شده در این راه‌آهن پرداخت و گفت: دو خطه کردن خط تهران-قزوین-زنجان. بزرگ‌ترین پروژه‌ای است که در این حوزه اجرا می‌شود. این پروژه اکنون در حدود ۵۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. وی ادامه داد: این پروژه در ۴ قطعه از قزوین تا زنجان تقسیم شده و کارگاه‌ها در اکثر قطعات فعال هستند. ۶۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این پروژه تخصیص داده شده و اکنون پیمانکاران ۳۵۰ میلیارد تومان دریافت کرده‌اند. خدایی درباره برنامه این راه‌آهن برای سفرهای تابستانی گفت: برنامه داریم مشکلات جزئی پیش رو را برطرف کنیم و آماده سفرهای تابستانی شویم. در تابستان افزایش قطار نداریم اما ظرفیت قطارها و ضریب اشغال افزایش می‌یابد. وی ادامه داد: بر خلاف سایر مدهای حمل‌و‌نقل که سال گذشته با کاهش مسافر مواجه بودند، حوزه ریلی شاهد ۱/ ۴ درصد افزایش حمل‌و‌نقل بوده و امسال نیز این رشد حفظ شده است. خدایی افزود: کیفیت خدمات داخل قطار هم در حال افزایش است تا با اقبال بیشتری روبه‌رو شود. این مقام مسوول در انتها با اشاره به برقراری قطارهای گردشگری در خط شمال‌غرب گفت: در نظر داریم در تابستان و ایام خاص در منطقه مثل یوم العباس ماه محرم زنجان از این قطار گردشگری استفاده کنیم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه دنیای اقتصاد ، تاریخ انتشار 9 تیر 97، کدمطلب:۳۴۰۶۹۲۰، www.donya-e-eqtesad.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین