پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۸۱۵۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۰
بازیکنان لرستانی جام‌جهانی به خانه که بازگشتند، قلب‌های یک لرستان به احترام آن‌ها و رؤیای دست‌یافتنی‌شان برخاست و به استقبال رفت.

شعار سال: شبیه یک رؤیا بود؛ لایی وحید امیری به پیکه و خیز علرضا بیرانوند برای پنالتی کریس رونالدو. رؤیایی که میان اشک و غرور، فوتبال ایران را تماشایی کرد و لرستان را مسرور از قهرمانان خودساخته‌اش. قهرمانانی که رؤیای یک ملت را با ضربان قلب 80 میلیون در جنگیدن، دویدن و از دست‌دادن در آغوش گرفتند.

سنگر جام جهانی را علیرضا بیرانوند حفظ کرد، آن هم مقابل فوق ستاره فوتبال جهان، کریس رونالدو. بیرانوند که مقابل کریس قرار گرفت، یک ایران در دعا شد تا قضای گل او رفع شود.

علیرضا که خیز برداشت، دست کریس را خواند. پنالتی را مهار کرد و 80 میلیون ایرانی فاتح شدند. علیرضا به یاد آورد «چیطورررری کریس» را، کری‌خوانی‌ معروفش را، کارتن‌خوابی‌اش را در خیابان‌های تهران. شب بازی با اسپانیا در خاطره‌ ایران ماند و در خاطره‌ لرستان.

جام‌جهانی ایران که با حسرت و شوق تمام شد، لرستان بی‌تاب شد برای بازگشت قهرماناش، برای بازیکنانی که با اشک جام‌جهانی را بدرقه کرده بودند، آن‌ها ایستاده جنگیده بودند و یک تساوی رؤیاهای آن‌ها را زخم‌خورده کرد. زخم‌خورده از داور، شانس، اتفاق یا هرچیز دیگری که مانع صعود ایران به دور بعدی جام‌جهانی شد، اما یوزها در قلب‌ها ماندگار شدند.

قلب‌ها که تپیدند، فوتبالیست‌ها مسافر وطن شدند و بازیکنان لرستانی تیم ملی هم به خانه بازگشتند. شاید برای اولین بار در تاریخ لرستان بود که فوتبال این دیار احترام دید، احترامی به زخمی سربلند کوه‌های زاگرس و ایستادگی بلوط‌ها.

لرستان جمعه هشتم تیرماه 97 به استقبال بازیکنان لرستانی تیم ملی رفت، فرودگاه و باغ گلستان قلعه فلک‌الافلاک به تماشای اشک و لبخندها، به دیدار قهرمانان برخاست. از ساعت‌ها پیش هزاران لرستانی به فرودگاه آمده‌بودند تا لحظه موعود بازگشت قهرمانان را تماشا کنند.

آن‌ها با سلام و صلوات به استقبال رفته‌بودند. دل‌ها توی سینه‌ها تندتند می‌زد. انتظار به ثانیه‌های پایان که رسید، اشک‌ها و لبخندها می‌درخشید، درخشیدن برای فرزندان لرستان که بازی آن‌ها بازتاب گسترده‌ای را در رسانه‌های معتبر جهان داشت.

سایت‌های معتبر دنیا برای بیرانوند نوشتند: دروازه‌بان ایران که در ابتدا زندگی سختی داشت و مجبور بود در خیابان بخوابد و پناهگاهی نداشت، توانست در جام‌جهانی نامی برای خود دست‌وپا کند و پنالتی بازیکنی چون کریستیانو رونالدو را بگیرد که بهترین بازیکن فوتبال جهان محسوب می‌شود.

لایی تماشایی وحید امیری در بازی ایران و اسپانیا هم از چشم رسانه‌های دنیا پنهان نماند و آاس با انتشار ویدیوی لایی او به پیکه نوشت: لایی تماشایی‌ای که پیکه خورد و به طرز معجزه آسایی به 1-1 ختم نشد.

قهرمانانی که جهان آن‌ها را دید، میان قلب‌های مردم لرستان نشستند، آن‌ها از علیرضا بیرانوند خواستند تا او کری معروفش را دوباره بخواند. علیرضا خواند و یک لرستان به امید، به تلاش و به رؤیا ایمان آورد، رؤیایی که حالا با فرزندان لرستان روی زبان‌ها افتاده است، رؤیای لرستان با علیرضا بیرانوند و وحید امیری دست‌یافتنی شد.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 9 تیر 97، کد مطلب: 1763997، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
امین
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
0
0
دمشون گرم که اینقدر با غیرت بازی کردن واسه ما اقوام لر مایه افتخارند ن۰ف
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین