پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۸۲۷۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۶:۵۶
امارات عربی متحده پس از گذشت حدود ۲ ماه از آغاز عملیات برای اشغال استان الحدیده و ناکامی در آن، از «توقف موقت» این عملیات به بهانه فرصت دادن به مذاکرات سیاسی خبر داد.

شعارسال: «انور قرقاش» وزیر مشاور دولت امارات در امور خارجی، از توقف تجاوز نظامی این کشور به غرب یمن خبر داد.

قرقاش در صفحه توییتر خود نوشت که ائتلاف عربی (متشکل از عربستان و امارات و شبه‌نظامیان وابسته به این دو کشور) عملیات نظامی علیه الحدیده در غرب یمن را از یک هفته پیش معلق کرده است.

عملیات عربستان و امارات علیه استان الحدیده، به عنوان تنها راه تنفس ارتش و کمیته‌های مردمی یمن و تنها راه امدادرسانی به مردم این کشور از حدود دو ماه گذشته آغاز شده و ائتلاف عربی که از پشتیبانی آمریکا، انگلیس و فرانسه برخوردار بود، نتوانست در این مدت شهر یا فرودگاه یا بندر این شهر را اشغال کند.

قرقاش در توییتر خود نوشت: ائتلاف (عربی) پیشرفت (نظامی) در شهر و بندر (الحدیده) را از روز 23 ژوئن (از یک هفته پیش) متوقف کرده است.

قرقاش بهانه این توقف را فرصت دادن به مذاکرات سیاسی عنوان کرد در حالی که اخیر گفته بود که زمان مذاکره با انصارالله گذشته است و حوثی‌ها باید بندر و شهر الحدیده را تسلیم سازمان ملل کنند. او 12 ژوئن، اشغال الحدیده را آزادسازی نامید و گفت «آزادسازی الحدیده و بندر آن، حوثی‌ها را مجبور خواهد کرد که پای میز مذاکره بیایند».

قرقاش گفت: ...عملیات متوقف شده است، تا به نماینده سازمان ملل اجازه داده شود که یک توافق خروج بدون قید و شرط از الحدیده را به دست آورد. (ما) به تاکید بر شروط یا شرایط مد نظر خود ادامه خواهیم داد و منتظر نتیجه سفر نماینده (سازمان ملل) به صنعاء خواهیم بود.

پیشتر ارتش و کمیته‌های مردمی یمن و همچنین جنبش انصارالله اعلام کرده‌اند که یمن آماده مذاکره سیاسی است اما ائتلاف سعودی اماراتی، چیزی را که با گزینه نظامی نتوانسته به دست آورد، در مذاکرات سیاسی هم نخواهد توانست آن را کسب کند.

امارات در حالی عملیات علیه الحدیده را متوقف کرد که روزنامه الاخبار لبنان، روز شنبه نوشت که نیروهای ائتلاف عربی در نزدیکی فرودگاه (حدود 1200 نفر) و در دو منطقه دیگر در محاصره نیروهای یمنی قرار گرفته‌اند و مهلت یک هفتگی ابوظبی به شبه‌نظامیان وابسته به خود برای شکستن این محاصره بدون نتیجه روز جمعه پایان یافت .

همچنین همزمان با ناکامی عربستان و امارات در اشغال استان الحدیده در غرب یمن، «محمد سبو» وزیر دفاع مالزی روز پنجشنبه از خروج کشورش از ائتلاف ضد یمن خبر داد و اعلام کرد نظامیان این کشور را از عربستان خارج می‌کند.

«محمد سبو» گفت با توجه به تلاش مالزی برای حفظ سیاست بی‌طرفی در جنگ یمن و اینکه «کوالالامپور» نمی‌خواهد از ایدئولوژی سیاسی هیچ یک از قدرت‌ها طرفداری کند، تصریح کرد که این تصمیم در نشست هفته گذشته کابینه اتحاذ شده است .


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 10تیر1397 ، کدخبر: 13970410000609،www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۳
0
0
امارات باید بدونه که یمنی ها تسلیم سیاست های این کشور و شریکشون یعنی عربستان سعودی نمیشند
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین