پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۸۳۴۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۶
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر گفت: روستاهای تنگ ارم و بوشکان دشتستان، نوار ساحلی تنگستان و بخش مرکزی بوشهر از پرتنش‌ترین مناطق این استان در تامین آب آشامیدنی هستند.
شعار سال: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر گفت: روستاهای تنگ ارم و بوشکان دشتستان، نوار ساحلی تنگستان و بخش مرکزی بوشهر از پرتنش‌ترین مناطق این استان در تامین آب آشامیدنی هستند.
 بحران کم‌آبی در شهرها و روستاهای استان بوشهر با کاهش بارش  و ادامه خشکسالی‌ها تشدید یافت به‌گونه‌ای که منابع آبی استان شامل چاه‌های داخلی استان، چشمه ساسان،  چاه کوه‌‌های سربالش و سد کوثر تحت تاثیر کم‌بارشی قرار گرفتند و ذخیره آبی آنها  کاهش یافته است.

 روستاهای استان بوشهر  این روزها دارای تنش‌آبی هستند به‌صورتی که آب بیشتر روستاهای این استان تانکری تامین و مناطقی که دارای شبکه آبرسانی است به صورت نوبت بندی توزیع می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر با بیان اینکه این استان تحت تاثیر تنش آبی قرار دارد  اظهار داشت: این مشکل در روستاها به سبب پراکندگی چندین برابر شهرهای استان تحت تاثیر کم‌آبی قرار گرفته است.

* 40 تانکر روزانه به  180 روستا  آبرسانی می‌کند

مسعود نصوری با اشاره به توزیع آب تانکری در روستاهای استان بیان کرد: با 40 تانکر روزانه به  180 روستا از 450 روستای  آبرسانی می‌شود و مابقی روستاها تحت پوشش شبکه آبرسانی قرار دارند.

وی  با بیان اینکه بیش از 90 درصد آب مورد نیاز استان از دیگر استان‌ها وارد می‌شود گفت: استان بوشهر به عنوان وارد کننده آب از دیگر استان‌ها تحت تاثیر خشکسالی و تنش‌ آبی در استان‌های همجوار قرار گرفته است.

* افزایش توزیع و مصرف آب در روستاها

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر از افزایش توزیع و مصرف آب در روستاها خبرداد و تاکید کرد:  هم اکنون متوسط آبی که باید در اختیار هر فرد در روستاهای استان قرار گیرد 140 لیتر در شبانه روز است ولی با این وجود در برخی از روستاها این میزان به 230 تا 250 لیتر در روز رسیده است.

نصوری، به روستاهای پرتنش استان پرداخت و خاطر نشان کرد: تنگ ارم و بوشکان دشتستان، روستاهای نوار ساحلی تنگستان و بخش مرکزی بوشهر از پرتنش‌ترین مناطق این استان در تامین آب هستند.

* آب باغ ویلاهای در مسیرنوار ساحلی تنگستان قطع شد

وی با بیان اینکه شهرستان تنگستان به سبب محدودیت منابع آبی برنامه‌ریزی بیشتر با تمرکز بر مدیریت مصرف است گفت: در این ارتباط آب باغ ویلاهایی که در مسیر نوار ساحلی تنگستان بود قطع و منابع آبی جایگزین دیگری به مالکان باغ ویلاها پیشنهاد شده است.

* ایجاد آب شیرین‌کن‌های کوچک روستایی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر از صدور مجوز برای ایجاد آب شیرین‌کن‌های کوچک روستایی خبرداد و بیان کرد: ظرفیت آبرسانی سیار در روستاها فعال است و برای جبران مشکلات کم‌آبی مجوز خریداری آب شیرین‌کن‌های کوچک صادر شده است.

نصوری با اشاره به نصب آب شیرین‌کن روستایی در روستاهای بخش مرکز بوشهر افزود: برنامه ریزی برای احداث ایجاد آب شیرین کن‌های کوچک برای جزیره شیف و روستاهای هلیله و بندرگاه بوشهر از اقدامات پیش بینی شده برای تامین آب موردنیاز این روستاها است.

وی با تاکید بر نقش دهیاران در حل مشکل کم‌آبی افزود: تلاش شده سهمیه آب هر روستا با نظارت دهیاران به بهترین نحو توزیع شود و خوشبختانه از این نظر بازدهی بهتری داشته‌ایم.

* 35 درصد شبکه آبرسانی روستایی استان فرسوده است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر با تاکید بر تامین اعتبار برای رفع فرسودگی شبکه آبرسانی بیان کرد: طول شبکه آبرسانی روستایی استان بوشهر 6 هزار کیلومتر است که 35 درصد آن فرسوده است.

نصوری با بیان اینکه نوسازی هر کیلومتر شبکه آبرسانی نیازمند 800 میلیون ریال اعتبار است افزود: سال گذشته 200 کیلومتر از شبکه‌های انتقال آب روستاهای استان بوشهر با 160 میلیارد ریال اعتبار اصلاح و نوسازی شد و در این راستا نوسازی شبکه آبرسانی روستاها در اولویت است.

وی، با اشاره به نقش چمشگیر شیرهای کاهنده مصرف آب اظهار داشت: با توجه به وجود 90 هزار مشترک آب در روستاهای استان بوشهر برای تامین شیرهای کاهنده مصرف آب آنها به چهار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر گفت: در ارزیابی صورت گرفته برای تامین شیرآلات کاهنده مصرف آب برای هر مشترک بین چهار تا پنج شیر کاهنده مصرف پیش بینی شده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 11 تیر 1397، کدخبر: 1765675 ، www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
0
0
متاسفانه امثال بدلیل بارش کم با کم ابی زیادی روبرو هسشستیم امیدواریم این تابستون گرم را بتوانیم با همدلی و صرفه جویی پیش ببریم
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین