پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۸۳۹۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۳
تایمز، مقیاس، کیفیت و طول این آموزش را "بی‌سابقه" توصیف کرد که بیانگر حصول یک "تغییر" در جنگ نیابتی میان ایران و آمریکا است.

شعارسال:  رسانه‌های خارجی دو ادعای مناقشه‌برانگیز درباره ایران منتشر کردند.

در حالی که این روز‌ها ایران به دلیل ناآرامی‌ها در صدر اخبار جهان قرار دارد، به طور همزمان دو ادعای جنجالی علیه این کشور منتشر شد.

روزنامه بریتانیایی تایمز، در گزارشی از کابل، مدعی شد ایران برای افزایش حملات به نیرو‌های آمریکایی و غربی در افغانستان به طالبان کمک می‌کند. به گفته این روزنامه، همزمان با افزایش تنش‌ها میان واشینگتن و تهران، نفوذ ایران در افغانستان بیشتر می‌شود.

مقامات افغانستانی و طالبان، در گفتگو با این روزنامه مدعی شدند "صدها" تن از اعضای طالبان در "آکادمی‌های نظامی در ایران" آموزش‌های پیشرفته دریافت می‌کنند.

تایمز، مقیاس، کیفیت و طول این آموزش را "بی‌سابقه" توصیف کرد که بیانگر حصول یک "تغییر" در جنگ نیابتی میان ایران و آمریکا است.

بنا به ادعای یک مشاور سیاسی طالبان در کویته پاکستان، که با تایمز گفتگو کرده، ایران در ازای آموزش اعضای طالبان، از این گروه خواسته تمرکز بیشتری بر حمله به منافع آمریکا و ناتو در افغانستان بگذارد.

در ادعایی دیگر، آژانس اطلاعات آلمان، مدعی شد که ایران تلاش می‌کند به طور "غیرقانونی" برای برنامه موشکی، از آلمان فناوری مرتبط بدست آورد.

به گزارش اسپوتنیک، آژانس امنیت داخلی آلمان، با انتشار گزارشی مدعی شد ایران مکررا تلاش کرده کالا‌ها و فناوری ضروری برای توسعه "تسلیحات کشتار جمعی" را بدست آورد و بر روی برنامه موشکی کار می‌کند.

گفتنی است که آژانس‌های اطلاعاتی آلمان، پیش‌تر هم ادعا‌های مشابهی مطرح کرده بودند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری تحلیلی فرارو، تاریخ انتشار: 11تیر1397 ، کدخبر:365859،www.fararu.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۳
0
0
چرا فقط ایران است که چنین ادعا هایی علیه این کشور میشود
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین