پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۸۴۲۳
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۲
پروژه شهید بهشتی ارومیه به عنوان بزرگ‌ترین بیمارستان رها شده شمال غرب ایران در ورودی این شهر از سمت اروپا به یک نماد تمام‌عیار بی تدبیری دولت های هشتم تا دوزادهم تبدیل شده و هیچ مسئولی درباره سرنوشت آن سخن جدیدی نمی‌زند.

شعار سال: این روزها که در ایام شهادت آیت الله دکتر بهشتی به سر می‌بریم و به همین بهانه هفته‌ای نیز به نام قوه قضائیه نامگذاری شده بد نیست به یکی از بزرگترین پروژه های عمرانی به حال خود رها شده در شمال غرب کشور بیاندازیم که اسم این شهید والامقام بران نهاده شده اما هیچ نشانی از روش مدیریتی او در اتمام این پروژه وجود ندارد.

این پروژه از روزی که کلنگش به زمین خورد سرنوشت شومی پیدا کرد و هر کس از راه رسید مشکلی برای آن تراشید تا در نهایت ادامه احداث آن در مرحله اسکلت متوقف شد.

وحید جلال زاده استاندار وقت آذربایجان غربی در سال 92 در یک روز از سه پروژه مشکل دار شهر ارومیه بازدید کرد و در همان روز مشخص شد که این پروژه های چقدر مشکلات لاینحلی دارند، وی از پروژه تقاطع غیر هم‌سطح ابوذر بازدید کرد و بعدها مشخص شد که در اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی تخلفات زیادی صورت گرفته به طوری که برخی مدیران این دستگاه را روانه زندان هم کرد و در نهایت این پروژه از راه و شهرسازی باز ستانده و تحویل شهرداری ارومیه شد تا این دستگاه ادامه پروژه را بسازد.

بازدید بی فرجام وزیر بهداشت از بیمارستان شهید بهشتی ارومیه

در همان روز استاندار وقت آذربایجان غربی به دو پروژه سلامت نیز سر زد که هر دو آنها در این چند سال ناتمام مانده‌اند، پروژه آزمایشگاه مرجع سال‌هاست معطل اعتبار است تا تجهیز شود و پروژه بزرگ بیمارستان شهید بهشتی نیز کاملاً به حال خود رها شده تا در ورودی شهر ارومیه از سمت اروپا به یک نماد تمام عیار بی تدبیری شناخته شود.

چند روز بعد استاندار وقت آذربایجان غربی سیدحسن قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را بر سر این پروژه آورد تا از نزدیک بیمارستان شهید بهشتی ارومیه را که به دلیل نبود اعتبارات کافی متوقف مانده بود مشاهده کند اما تا امروز نتایج این بازدید نتوانسته گره از کار این پروژه بگشاید.

حتی آن زمان برخی روزنامه‌ها پاقدم استاندار آن زمان آذربایجان غربی را زیر سؤال بردند چرا که وی به هر پروژه بزرگی پا می‌گذاشت تا مدتها رکود بر روند احداث آن حاکم می‌شد.

اعتبارات کنونی انتظار اتمام بیمارستان را 50 ساله می‌کند

سی‌ام فرودین 93 رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشت درمانی آذربایجان غربی در جمع خبرنگاران گفته بود: برای تکمیل بیمارستان شهید بهشتی ارومیه دو میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده که با این اعتبار بیمارستان به بهره برداری نمی‌رسد و احتمال جابه‌جایی آن وجود دارد.

جواد آقازاده اظهار کرده بود: محل تعیین شده بیمارستان 450 تختخوابی شهید بهشتی ارومیه به علت هم‌جواری با آرامگاه باغ رضوان و تبعات روانی ناشی از آن اصلاً مناسب نیست و در این زمینه دانشگاه علوم پزشکی استان با استاندار آذربایجان غربی بر ضرورت تغییر کاربری این بیمارستان تصریح کرده است.

آقازاده تصریح کرده بود: با این اعتبار اندک 2 میلیارد تومانی پس از پنجاه سال نیز صاحب بیمارستان نمی‌شویم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفته بود: برای حل مشکل اعتباری این مسئله با آستان قدس رضوی صحبت شد که متأسفانه آستان قدس رضوی نیز حاضر به سرمایه‌گذاری نشد اما با این حال دانشگاه علوم پزشکی ارومیه در اندیشه جذب اعتبار برای ساخت بیمارستان شهید بهشتی از سایر منابع است.

آقازاده افزوده بود از سوی دیگر برای ساخت آن نیازمند یک پیمانکار قدرتمند هستیم چون اگر بخواهیم این بیمارستان را در عرض سه یا چهار سال آینده به بهره برداری برسانیم نیازمند پیمانکاری قوی هستیم و از سوی دیگر با توجه به اینکه بسیاری از مردم ارومیه از محل بیمارستان شهید بهشتی ابراز نارضایتی می‌کنند فعلاً در اندیشه تغییر کاربری و تبدیل آن به ساختمان ستادی دانشگاه هستیم.

واگذاری بیمارستان 450 تخت‌خوابی شهید بهشتی به بخش خصوصی

21 فروردین 94 عابد فتاحی نماینده وقت مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی و عضوان زمان کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با خبرنگار تسنیم گفت‌وگو کرد و اظهار داشت: بیمارستان 450 تخت‌خوابی شهید بهشتی ارومیه با تغییر کاربری به یک نهاد یا سازمان خصوصی و یا دولتی واگذار می‌شود.

او معتقد بود این بیمارستان که مشرف به آرامگاه باغ رضوان ارومیه است از سوی مهندس مشاور، غیراستاندارد تشخیص و برای همین با تغییر کاربری به یک نهاد دیگر واگذار شده و قرار است در یک مکان دیگر از شهر و در محیطی متناسب، یک بیمارستان مجهز احداث شود.

فتاحی حتی این نکته را هم به تسنیم گفته بود که با فروش این بیمارستان یک مرکز درمانی بسیار پیشرفته و مطابق با استانداردهای بین‌المللی در این شهر ساخته و در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

اما این در حالی بود که همین نماینده مجلس پنج خرداد 93 رسماً اعلام کرده بود که بیمارستان شهید بهشتی ارومیه به هیچ وجه به بخش خصوصی واگذار نمی‌شود و بنده و رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی معتقدیم بیمارستان باید در محیطی امن، فضایی دارای چشم انداز زیبا و آرامش بخش و قابل دسترس برای مردم ایجاد شود و چنانچه شرایط فراهم شود محل بیمارستان شهید بهشتی ارومیه نیز تغییر می‌یابد.

به هرحال کلنگ‌زنی بیمارستان شهید بهشتی ارومیه سال‌ها پیش انجام شده و اسکلت آن نیز احداث شده و با 28 تا 30 درصد پیشرفت فیزیکی راکد مانده و نه بیمارستان شده، نه به بخش خصوصی واگذار شده و نه اتفاق دیگری در آن افتاده بنابراین شایسته است به سرعت برای فرجام بخشی آن تصمیم گیری شود.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 11 تیر 97، کد مطلب: 1764856، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین