پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۸۵۲۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۶
معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان توسعه و نوسازی مدارس کشور گفت: ۳۰ درصد مدارس کشور نیازمند بازسازی و نوسازی هستند.

شعار سال: مهرالله رخشانی مهر معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان توسعه و نوسازی مدارس کشور امروز دوشنبه در بازدید از پروژه‌های مدرسه سازی جهرم با اشاره به اینکه هم اکنون ۳۰ درصد مدارس کشورمان نیازمند بازسازی و مقاوم سازی هستند، اظهار امیدواری کرد: با تخصیص مبلغ مورد نیاز که در هر بخش متفاوت است در برنامه ششم بتوان این مدارس را مقاوم و بازسازی کرد.

وی ادامه داد: شناسنامه فنی مدارس در سال ۸۲ تهیه شد و طبق آن از ۱۰۷ هزار مدرسه موجود در کشور ۷۰ درصد آن نیازمند بازسازی و مقاوم سازی بود که در برنامه چهارم و پنجم توسعه ۴ هزار میلیارد تومان برای نوسازی این مدارس اختصاص یافت.

رخشانی مهر با بیان اینکه در آستانه ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی باید وضعیت آموزش و پرورش شرایط مطلوب تری داشته باشد، تصریح کرد: اکنون در مقایسه با قبل از انقلاب پیشرفت خوبی در این زمینه داشته ایم.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان توسعه و نوسازی مدارس کشور گفت: در حال حاضر نیز در کشور به ازای هر دانش آموز ۵.۲ متر مربع فضای آموزشی داریم که استاندارد جهانی آن ۸ مترمربع است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر مدارس چند شیفت در کشور نداریم، افزود: تعداد مدارس دو شیفت نیز در مقایسه با دهه ۷۰ و ۸۰ بسیار کاهش یافته است.

رخشانی مهر با بیان اینکه سیستم سرمایی و گرمایی در ۷۰ تا ۸۰ درصد مدارس کشور اصلاح شده، ادامه داد: مقاوم سازی‌های مدارس نیز بر اساس استاندارد‌ها انجام شده و ایمن است و مصداق آن، تخریب نشدن این مدارس در زلزله کرمانشاه است.

این بازدید با هدف آگاهی از نحوه و روند ساخت این طرح‌ها انجام گرفت.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار 11 تیر 97، کدمطلب:۶۵۸۴۱۳۳، www.yjc.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
0
0
ا.ف75
واقعا این هزینه های بیخودی که در اموزش و پرورش میشه اگر ذره ایش هزینه بهسازی این مدارس میشد قطعا امرو.ز این همه مشکل ابتدایی در مدارس نداشتیم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
0
0
اینکه مدارس چند شیفت نداریم نشان دهنده رشد عمراننی ما نیست بلکه نشان دهنده کاهش رشد جمعیت است که نگران کننده است
م.ص76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین