پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۸۵۵۷
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۸
مردم آبادان و خرمشهر که در روزهای اخیر به‌دلیل شوری و قطعی زیاد آب تجمعات مسالمت‌آمیزی برگزار کردند از حضور عده‌ای خاص و به خشونت کشاندن این تجمعات توسط این افراد گله‌مند هستند.

شعار سال: بالابودن ناخالصی در آب شرب و کم بودن آن در شهرهای آبادان و خرمشهر در هفته‌های اخیر سبب ایجاد موجی از نارضایتی در بین مردم این دو شهر شد و ادامه پیدا‌کردن این موضوع منتهی به تشکیل تجمعاتی در مقابل نقاط مختلف آبادان مانند فرمانداری، اداره آب و فاضلاب و مصلی نماز جمعه شد.

کمبود و کاهش شدید کیفیت آب شرب در استانی پر آب و دارای سرمایه‌های طبیعی فراوان، نشان از یک‌سو مدیریت دارد که اتفاقاً گله مردم نیز به همین موضوع است. معترضان با گرفتن بشکه‌ها و بطری‌های خالی آب و شعارهایی با موضوع بی‌کفایتی مسئولان خواستار رسیدگی فوری به این موضوع شدند.

در سه روز اخیر اما با ورود عده‌ای از افراد ناشناس بین معترضان این حرکات اعتراضی از حالت مسالمت‌آمیز خارج شد و رنگ و بوی خشونت گرفت، افزایش این خشونت سبب فاصله گرفتن مردم از این افراد شد تا با تلاش نیروهای انتظامی آرامش بار دیگر در این دو شهر حکم‌فرما شود.

محمد آلبوغبیش که یکی از کسبه بازار خرمشهر است می‌گوید: مغازه من در محلی است که روز گذشته محل ناآرامی‌های خرمشهر بود.

وی می‌افزاید: آب ‌خانه ما هم بسیار شور و غیر قابل‌استفاده شد و من هم به‌شدت از این موضوع گله‌مند هستم اما نباید این گله‌مندی سبب آسیب به هم‌وطن خودم شود. متأسفانه عده‌ای فرصت‌طلب از وضعیت سوءاستفاده کردند و به بهانه اعتراض به شوری آب به اموال مردم صدمه زدند.

این شهروند عنوان می‌کند: شیشه بالای درب مغازه من شکست و برق مغازه هم دچار مشکل شد. بازهم خدا رحم کرد چون شنیده‌ام برخی مغازه‌ها صدمه جدی‌تری دیده‌اند و دچار خسارت‌های زیادی شده‌اند. خدا را شکر که شر این افراد کم شد و مجدداً به آرامش رسیدیم.

محسن رحیم‌پور نیز شهروندی خرمشهری است که از مشاهدات خود از ناآرامی‌های روز گذشته خرمشهر می‌گوید. وی اظهار می‌کند: چند روز است که عده‌ای ناشناس را بین معترضین می‌دیدم که اتفاقاً تمایل زیادی به خشونت داشتند و دیگران را به خرابکاری و بیان شعارهایی تشویق می‌کردند.

‌حمید مطوری که در خیابان یک احمدآباد آبادان مغازه دارد به خبرنگار تسنیم می‌گوید: انتظار مردم آب شرب سالم است و دلیل دیگری برای تجمع نداشتند. این‌هایی که تجمع را به خشونت می‌کشند و شعارهای توهین‌آمیز می‌دهند نه از ما مردم هستند و نه مطالبه آب شرب دارند.

وی بابیان اینکه هیچ جای دنیا با توهین خشونت و مطالبات به‌حق به دست نمی‌آید، اعلام می‌کند: آتش‌زدن اموال مردم که ربطی به آب و اعتراض به شوری آن ندارد. از مسئولان انتظامی هم تقاضا داریم تا همیشه حساب این افراد را از معترضین به شوری و قطعی آب جدا کنند.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 11 تیر 97، کد مطلب: 1765258، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین