پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۸۵۶۱
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۹
محققان دریافتند ماده موجود در خمیردندان و مایع دستشویی می تواند در مقاومت آنتی بیوتیکی بدن نقش داشته باشد.

شعار سال: ترکیب موسوم به تریکلوزان که در بیش از ۲۰۰۰ محصول بهداشتی وجود داشته و عمدتا ما از آن ها به طور روزانه استفاده می کنیم ممکن است موجب افزایش گسترش مقاومت آنتی بیوتیکی شود.

«جیان هوآ گیو»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه کوئینزلند استرالیا، در این باره می گوید: «این مواد شیمیایی هر روز با مقادیر بیشتر مصرف می شوند، از اینرو با باقی ماندن میزان بالا آن در محیط زیست، می توانند موجب ایجاد مقاومت دارویی شوند

در این مطالعه، تیم تحقیق به بررسی این موضوع پرداخت که آیا قرارگیری در معرض مواد شیمیایی غیرآنتی بیوتیکی و ضدمیکروبی نظیر تریکلوزان بر ایجاد مقاومت آنتی بیوتیکی بر باکتری Escherichia coli تاثیر دارد.

نتایج نشان داد که در غلظت ۰.۲mg/L، تریکلوزان موجب ایجاد مقاومت چنددارویی در باکتری E.coli از نوع وحشی بعد از ۳۰ روز قرارگیری در معرض این ماده شیمیایی می شود.

به گفته محققان، این کشف اسناد و شواهد قوی ای را ارائه می کند که نشان می دهد تریکلوزان موجود در محصولات بهداشتی که روزانه مصرف می شوند روند گسترش مقاومت آنتی بیوتیکی را تسریع می کند.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 11 تیر 97، کد مطلب: 4331666، www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین