پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۸۵۷۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۲
فرماندار کاشان گفت: اینکه مرز کجاست و چاه آب در کجا قرار گرفته تفاوتی در بحران آب ندارد، اصل موضوع این است که دیگر آبی نیست، اینکه برخی بر اساس تحقیقات پیش بینی می کنند که تا چند سال دیگر ممکن است مهاجرت اتفاق بیافتد یک واقعیت علمی بوده و نمی توان به آن نگاه سیاسی داشت.
شعار سال: فرماندار کاشان گفت: اینکه مرز کجاست و چاه آب در کجا قرار گرفته تفاوتی در بحران آب ندارد، اصل موضوع این است که دیگر آبی نیست، اینکه برخی بر اساس تحقیقات پیش بینی می کنند که تا چند سال دیگر ممکن است مهاجرت اتفاق بیافتد یک واقعیت علمی بوده و نمی توان به آن نگاه سیاسی داشت.

حمیدرضا مومنیان در جلسه شورای مشترک حفاظت از منابع کاشان و آران و بیدگل خواستار هماهنگی بیشتر دو شهرستان برای حل مشکلات آبی منطقه شد و با ابراز تاسف از برخورد سطحی با برخی نظرات علمی و کارشناسی، اظهار کرد: موظف هستیم بر اساس مسئولیتی که داریم و پذیرفته ایم اقدامات لازم را در راستای حفظ منافع مردم انجام دهیم و هر کس که فکر می کند نمی تواند همراهی کند، باید کنار برود.

وی موضوع آب را مساله حیات و ممات مردم دانست و تصریح کرد: در حال حاضر آب، نه مرز می شناسد و نه محدوده جغرافیایی و نه اینکه چه شخصی قصد برداشت آن را دارد، اگر توانستیم به صورت صحیح و کارشناسی منابع آب را مدیریت کنیم، برنده هستیم.

رییس شورای حفاظت از منابع آب شهرستان کاشان افزود: در زمینه مدیریت صحیح منابع آب نباید جهت گیری از دست ما خارج شود، جهت گیری ما این است که مصرف آب خود را کاهش دهیم و نه اینکه مصرف نداشته باشیم و کمیته سازگاری با آب در کشور به همین منظور شکل گرفته است، در برخی دوره ها دولتی بدون مجوز، مردم را به حفر چاه و استخراج از آن توصیه کرده که این اتفاقات باعث بحران شده و امروز باید این مصیبت ها را مدیریت کنیم چون بحث بسیار جدی است.

وی با تمجید از اقداماتی که در زمینه آبخیزداری در کاشان صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: در سیل اخیر شاهد بودیم اگر بندهایی که در بالادست اتوبان وجود نداشت و آب حاصل از سیل ذخیره نمی شد و در ناجی آباد خسارت های سنگینی متحمل می شدیم، بحث آبخیزداری جزو طرح های اصلی بوده، اما تنها راه حل نیست و باید در زمینه تغییر الگوی کشت از توان شرکت های دانش بنیان نیز بهره گیری کرد.

مومنیان هم چنین با تاکید بر لزوم تغییر الگوی کشت در کشاورزی، اظهار کرد: در کاشان، کاشت یک هکتار جو و گندم در حدود هشت میلیون تومان درآمدزایی دارد، اما در مقابل آن یک هکتار زعفران که نیاز آبی آن در خارج از تابستان بوده، بالای 30 میلیون تومان برای کشاورز درآمدزایی دارد، وقتی صحبت از تغییر الگوی کشت می شود نه اینکه کشاورز ضرر کند یا منافع آن تامین نشود، اتفاقا برعکس هدف ما این است که کشاورزان سرمایه خود را حفظ کرده و درآمد بیشتری را کسب کنند.

وی خطاب به مدیران شهرستان، گفت: اگر پذیرفته اید که مدیر این دولت باشید باید تصمیمات دولت را پیگیری و اجرایی کنید و این به آن معنا نیست که نظرات خود را ندهیم، بلکه باید نظر خود را صریح و کارشناسی و مستند به آمار ارائه دهیم، اما در نهایت باید تابع تصمیمات مراجع قانونی بوده و هر چه به نفع مردم است را، دنبال کنیم.

فرماندار کاشان خاطرنشان کرد: امروز موضوع آب فقط مورد بحث جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و امور آب نیست، بلکه بحث مردم است و یکی از مهمترین وظایف ما تامین آب را برای آیندگان بسیار دور است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران، تاریخ انتشار: 12 تیر 1397، کدخبر: 97041206723 ، www.isna.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
خلیل
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
0
0
دیگه چقدر زندگی داره تو این مملکت سخت میشه ن۰ف83
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۱
0
0
اگه مردم جو گیر نمیشدن و در سال 85 انقدر افزایش جمعیت ناگهانی نداشتیم این اتفاق هم نمی افتاد
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین