پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۸۵۸۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۷
جیمز آلن دیتور (James Allen Dator) به حق یکی از ارکان آینده پژوهی است. دیتور در حال حاضر استاد و مدیر مرکز مطالعات آینده در دانشگاه هاوایی است. او در ایران نیز چهره ای شناخته شده دارد. اگر همین نام یا نام جیم دیتور (Jim Dator) را در اینترنت جستجو کنید، می توانید با پژوهش های گسترده او در زمینه آینده پژوهی آشنا شوید. از منظر دیتور سه مسئله مهم در حوزه مطالعات آینده وجود دارد که اصطلاحا به آن ها قوانین دیتور می گوید.

شعار سال: جیمز آلن دیتور (James Allen Dator) به حق یکی از ارکان آینده پژوهی است. دیتور در حال حاضر استاد و مدیر مرکز مطالعات آینده در دانشگاه هاوایی است. او در ایران نیز چهره ای شناخته شده دارد. اگر همین نام یا نام جیم دیتور (Jim Dator) را در اینترنت جستجو کنید، می توانید با پژوهش های گسترده او در زمینه آینده پژوهی آشنا شوید. از منظر دیتور سه مسئله مهم در حوزه مطالعات آینده وجود دارد که اصطلاحا به آن ها قوانین دیتور می گوید. البته نه قانون به معنای علمی آن بلکه بیشتر می خواهد توجه ما را به این سه مسئله جلب کند.

اما قانون دوم دیتور می گوید: هر ایده به دردبخوری در مورد آینده، باید مسخره به نظر برسد «Any useful idea about the futures should appear to be ridiculous».

همین قانون دست مایه فکری ما شد تا مسابقه ای با عنوان «خنده دارترین شغل آینده» ترتیب دهیم. مسابقه ای که در آن از شرکت کنندگان می خواهیم به آینده فکر کنند و خنده دارترین شغلی که به نظرشان می رسد را برای ما ارسال کنند.

ایده خنده دارترین شغل های آینده از این جهت برای یک آینده پژوه مهم هستند که در مورد آینده اند.

مسئله این نیست که چقدر این شغل با واقعیات امروز ما همخوانی داشته باشد بلکه دقیقا مسئله این است که در تضاد با واقعیت های امروز، ولی باورپذیر باشد. ما همه ایده ها را به دقت خواهیم خواهند و در مراسم گرامی داشت روز جهانی آینده به بهترین ایده ها (در واقع خنده دارترین ایده ها) جوایز خوبی تعلق خواهد گرفت.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از سایت iranianfuturist ، تاریخ انتشار 11 تیر 97، کد مطلب: 12 ، www.iranianfuturist.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
داوود
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
0
0
به نظرم نمایندگی مجلس خنده دار ترین شغل میتونه باشه همه دور هم جمع شدن بگو بخند دارن ن۰ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین