پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۸۶۴۱
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۸
مرکز خراسان رضوی، رئیس مرکز مطالعات سازمان شهرداری ها ودهیاری های کشور گفت: در سال جداسازی آب آشامیدنی و فضای سبز در 150 شهر کشور های گذشته هشدار صاحب نظران درباره بحران آب جدی گرفته نشد و هم اکنون شاهد بحران های بی آبی و کم آبی به صورت خاص در جنوب و جنوب غرب کشور هستیم

شعارسال:مرکز خراسان رضوی، رئیس مرکز مطالعات سازمان شهرداری ها ودهیاری های کشور گفت: در سالجداسازی آب آشامیدنی و فضای سبز در 150 شهر کشور های گذشته هشدار صاحب نظران درباره بحران آب جدی گرفته نشد و هم اکنون شاهد بحران های بی آبی و کم آبی به صورت خاص در جنوب و جنوب غرب کشور هستیم.

مهران شیرآوند در نشست با مدیران شهری استانداری خراسان رضوی با بیان این که موضوع کم آبی با توجه به اقلیم نیمه خشک کشور و استان ما امر جدیدی نیست، افزود:امروز 92درصد مصرف آب در بخش روستایی و کشاورزی، 6درصد در مراکز شهری و آشامیدنی و دو درصد در صنعت است از این رو تمرکز اصلی مدیریت مصرف آب باید روستاها باشد.

وی با انتقاد از رسانه ها و بخش های مربوط که به ندرت درباره فرهنگ سازی در موضوع مصرف بهینه آب در روستاها اقدام کرده اند، براجرای برنامه جامع و اطلاع رسانی موثر در این حوزه تاکید کرد.

رئیس مرکز مطالعات سازمان شهرداری ها ودهیاری های کشور گفت:در این زمینه اجرای طرح جداسازی آب شرب و فضای سبز از سال 93 آغاز شده و تا کنون طرح مطالعاتی 330 شهر کشور مصوب و به انجام رسیده است و 150 شهر کار جداسازی آب شرب و فضای سبز را پیاده کرده اند.

شیرآوند افزود: اما هنوز تا تحقق هزار و 250شهر فاصله زیادی داریم وباید شهرداری ها برای تسریع در اجرای این طرح اقدام جدی انجام دهند و از کمک های دولتی در این حوزه بهره مند شوند.

وی با بیان این که اجرای طرح های جداسازی آب آشامیدنی و فضای سبز شهری از اولویت های توزیع منابع اعتباری است گفت: 25 تا 30 درصد منابع عمرانی شهری به این موضوع اختصاص دارد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صدا وسیما، تاریخ انتشار11 تیر 97، کد خبر: 2167892، www.iribnews.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۳
0
0
این میتونه خبر بسیار خوبی باشه ؛ از همان ابتدا باید همچین چیزی در کشور اجرا میشد
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
0
0
این بحران آب تا همگی دست به دست هم ن
دهیم حل نخواهد شد
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
0
0
کاش زودتر از این ها به فکر چنین ظرح ضروری ای می افتادن
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۰
0
0
چه عجب مسئولین دارن یه کارایی می کنند
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین