پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۸۶۵۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۸
خرفه گیاهی با خواص آنتی اکسیدانی فوق العاده، ضدالتهابی قوی است.

شعارسال:خرفه گیاهی با خواص آنتی اکسیدانی فوق العاده، ضدالتهابی قوی است.

خرفه گیاهی با ارزش غذایی بالا خواص دارویی دارد.

سال‌ها پیش خرفه به عنوان علف هرز تلقی می‌شد اما امروزه خواص و ارزش غذایی آن کشف شده و این سبزی پرخاصیت بسیاری از مشکلات مربوط به سلامتی را برطرف می‌کند.

خرفه سرشار از ویتامین‌های A، گروه B و ویتامین C و دارای ترکیباتی مانند پتاسیم، منیزیم، کلسیم، آهن، زینک، سلنیوم و ... است. علاوه براین خرفه و به خصوص تخم آن یکی از گیاهان سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 محسوب می‌شود.

خرفه حاوی مقدار زیادی موسیلاژ (نوعی فیبر)، آنتی اکسیدان فلاوونوئید و فیتواستروژن ها است. این گیاه مفید دارای ترکیبات مفید دیگری مانند اسیدسیتریک یا اسیدمالیک نیز هست.

خرفه به دلیل دارا بودن موسیلاژ، اسیدهای چرب امگا 3 و مواد معدنی فراوان خواص ضدالتهابی بالایی دارد. این سبزی به‌ویژه برای افرادی که از ناراحتی‌های دستگاه ادراری و گوارشی رنج می‌برند بسیار مفید است.

ویتامین‌های C و E، فلاونوئیدها، آلکالوئیدها، بتاکاروتن‌ها یا گلوتاتیون‌های موجود در خرفه به مقابله با رادیکال‌های آزاد کمک کرده و از پیری زودهنگام سلولی پیشگیری می کند و باعث بهبود سلامت پوست، موها، ناخن‌ها، مفاصل می‌شود. همچنین خرفه خواص ضدمیکروبی بسیار بالا دارد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صدا وسیما، تاریخ انتشار12 تیر 97، کد خبر: 2167892، www.iribnews.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۱
0
0
خیلی مطلب جالبی بود با تشکر از سایت خوبتون
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۵
0
0
ا.ف75
انقدر شعار سال تو تموم زمینه ها ورود میکنه که ادم گیج میشه! ای کاش چندین کانال تلگرامی داشتین ادم با دسته بندی مطالب رو میخوند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین