پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۸۶۷۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۰۳:۱۹
رئیس‌جمهوری کشورمان پس از خروج ایالات متحده آمریکا از توافق هسته‌ای و آغاز مذاکرات برجامی با اروپایی‌ها، برای اولین بار به اروپای غربی سفر کرد.

شعارسال: حسن روحانی ظهر روز دوشنبه به دعوت رئیس‌جمهوری سوئیس برای سفری دو روزه به برن سفر کرده و سپس با دعوت رسمی رئیس‌جمهوری اتریش، برن را به مقصد وین ترک خواهد کرد.

در این سفر محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه، سید حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سورنا ستاری، معاون علمی رئیس‌جمهوری، حسام‌الدین آشنا، رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری، محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهوری، مجید تخت روانچی، معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهوری و پرویز اسماعیلی، معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهوری، روحانی را همراهی می‌کنند.

روحانی در بدو ورود خود به سوئیس با استقبال رسمی رئیس‌جمهوری این کشور در فرودگاه زوریخ مواجه شده و سپس با بالگرد عازم «برن» پایتخت این کشور اروپایی خواهد شد.

دیدار و مذاکره با یوهان اشنایدر آمان، رئیس‌جمهوری سوئیس، دیدار با ایرانیان مقیم این کشور به علاوه امضای اسناد همکاری در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی از مهم‌ترین برنامه‌های روحانی در سفر به سوئیس خواهد بود. قرار است رئیس‌جمهوری پس از استقبال رسمی از سوی رئیس‌جمهوری سوئیس در زوریخ، جهت انجام مذاکرات فی‌مابین از طریق بالگرد به «برن» پایتخت این کشور برود.

روسای جمهوری ایران و سوئیس در برن نقشه راه تنظیم شده در اسفند ماه سال 94 را مرور خواهند کرد.

طرف‌های ایرانی و سوئیسی در این دیدار تفاهم‌نامه‌هایی در زمینه علم و فناوری، بهداشت، کشاورزی و حمل و نقل جاده‌ای را امضا خواهند کرد، همچنین یادداشت تفاهم‌هایی نیز در زمینه بهداشت، همکاری‌هایی درباره بیماری‌های غیرمُسری همچون سرطان و اچ‌ آی‌ وی (ایدز) به امضا می‌رسد.

پس از دیدار روسای جمهوری ایران و سوئیس در فرودگاه زوریخ، دیدار رسمی روحانی و اشنایدر روز سه‌شنبه برگزار خواهد شد.

روحانی پس از این دیدار عازم اتریش شده و با مقام‌های رسمی این کشور به ویژه الکساندر واندر بلن، رئیس‌جمهوری این کشور دیدار و گفت‌و‌گو خواهد کرد.

حشمت‌الله فلاحت پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی سیاست خارجی کشورمان این سفر را در راستای تحقق خواسته‌های برجامی ایران از اروپا و ایستادگی در مقابل برنامه‌های ترامپ و همپیمانانش توصیف کرد.

مارکوس لاینتر، سفر سوئیس در تهران نیز در باب اهمیت این سفر می‌گوید: «سفر روحانی به سوئیس پیام مهمی به اروپا و خارج از اروپا خواهد داد، برجام در سوئیس آغاز شد و مذاکرات مرتبط با آن هم در آنجا انجام شد و در اتریش به پایان رسید. سفر رئیس‌جمهوری ایران به سوئیس، اولین سفر او به اروپا از سال 2016 تاکنون است و مقطع مهمی است. سفر روحانی سمبلیک بوده و اعتماد را القا می‌کند.»

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری پانا، تاریخ انتشار: 11تیر1397، کدخبر: 834063: www.pana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۳
0
0
ایران دارد سیاست های خوبی را در قبال اتحادیه اروپا پیاده میکند
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین