پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۸۶۸۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۰۳:۱۸
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی فارس از ساخت ۱۱۳ هکتار گلخانه و سایبان در این استان خبر داد.

شعارسال: مجید رضا پاکاری مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی فارس با اشاره به ساخت ۱۱۳ هکتار گلخانه و سایبان در استان، ادامه داد: با توجه به رویکرد کاهش فضای آزاد محصولات سبزی و صیفی و استفاده بهینه از منابع آب در برنامه ششم و هفتم توسعه، تولید در سطح ۷ هزار هکتار در محیط کنترل‌شده در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی فارس قرار دارد.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در این راستا به اختصاص تسهیلات اشتغال پایدار توسعه روستایی بدون محدودیت به کشت‌های متراکم گلخانه‌ای، اضافه کرد: سعی بر این است که حتی تسهیلات گلخانه‌ای که در سال ۹۶ با سود بالا پرداخت‌شده با استفاده از اعتبارات استانی، سود این تسهیلات کاهش پیدا کند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی فارس تصریح کرد: از دیگر حمایت‌های تشویقی به‌منظور توسعه تشویقی گلخانه‌های متراکم و جذب سرمایه‌گذاران، برقراری تسهیلات بانکی برای ساخت و توسعه گلخانه‌ها از محل صندوق توسعه ملی با سود ۱۲ درصد برای مناطق کمتر توسعه‌یافته، ۱۴ درصد برای مناطق توسعه‌یافته و برخوردار و ترجیحی ۱۵ درصد، است.

پاکاری افزود: از دیگر اقدامات برای توسعه گلخانه‌ها، تسهیل در فرآیند صدور مجوز توسط سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، شرکت شهرک‌های کشاورزی برای ۵ هکتار به بالا و مجوز سایبان توسط مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها، شناسایی و راه‌اندازی روستا‌های گلخانه‌ای باهدف ایجاد گلخانه‌های کوچک‌مقیاس و تابع اقلیم در قالب تعاونی‌های محلی و زنجیره تولید، راه‌اندازی مجتمع‌ها و شهرک‌های گلخانه‌ای است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با بیان اینکه در سال جاری با هدف کاهش مصرف آب، ایجاد اشتغال پایدار، افزایش کمیت و کیفیت محصولات تولیدی، توسعه یک هزار هکتار گلخانه و سایبان بر روی محصولات سبزی و صیفی، انواع نشاء و نهال، گیاهان زینتی، گیاهان دارویی و درختان میوه در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی فارس قرارگرفته است، ادامه داد: تاکنون مجوز ۱۱۶ طرح سایبان در سطح ۵۴۶ هکتار توسط مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها صادر شده که مقدمات پرداخت تسهیلات فراهم شده است.

گفتنی است، سایبان پوششی است که به منظور استفاده بهینه از منابع، کاهش مصرف آب و ضایعات محصولات باغی، جلوگیری از خسارت پرندگان، صدمات ناشی از آفتاب‌سوختگی و کاهش هجوم آفات بر روی محصولات و درختان قرار می‌گیرد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 9تیر1397، کدخبر: 6581239: www.yjc.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
0
0
ا.ف75
واقعا مدیر جهاد کشاورزی در استان فارس داره به بهترین شیوه ممکن مدیریت میکنه! چند وقتی هست که این فضا سازی ها در زمینه کشاورزی داره به استان خیلی کمک میکنه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
0
0
باید در تمام استان هایی که دچار خشکسالی هستند کشت گلخانه ای رواج بیشتری پیا کند
م.ص76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین