پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۸۷۲
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۸
عضو شورای شهر تهران با انتقاد از وضعیت کمپ شفق و عبور و مرور پیمانکاران مرد در این مرکز گفت: زنان بستری در این کمپ پس از ترک در خیابان‌ها رها می‌شوند.

شعار سال: فاطمه دانشور در دویست و چهل و هشتمین جلسه علنی شورای شهر تهران درخصوص آخرین وضعیت زنان کارتن‌خواب در پایتخت اظهار کرد: زنان کارتن‌خواب تهران با همکاری دستگاه‌ها، شهرداری و نیروی انتظامی جمع‌آوری و به مرکز شفق منتقل شدند. قرار بود پس از پایان روند ترک آنها را به مرکز بهاران منتقل کنیم و شهرداری در این خصوص باید برنامه‌ زمان‌بندی‌شده‌ای را ارائه می‌داد.

وی با اشاره به حضورش در مرکز شفق و بازدید از این مرکز افزود: اما اقداماتی که در این خصوص انجام شد خلاف برنامه‌ریزی‌های پیش‌بینی شده بود. پیمانکارانی که در مرکز شفق رفت‌وآمد می‌کنند و در محوطه حضور دارند آقایان هستند که بدون ملاحظه در این مرکز تردد می‌کنند.

این عضو شورای شهر با بیان اینکه زمانی که من وارد محوطه نگهداری زنان معتاد شدم تعدادی مرد نیز به همراه من بدون رعایت شئونات وارد این مرکز شدند، عنوان کرد: زنان بدون روسری در مرکز حضور داشتند و آنهایی که دارای اعتقاد مذهبی بودند ملحفه به سر می‌کشیدند.

دانشور ادامه داد: در این خصوص نامه‌های مکتوبی را به شهردار تهران و رییس شواری شهر ارائه کردم. در آنجا حتی بهداشت عمومی هم رعایت نمی‌شود. قرار بود شهرداری مرکز بهاران را هرچه سریع‌تر آماده کند تا زنان پس از ترک به آنجا منتقل شوند، اما چنین اتفاقی نیفتاد. درست است که امروز مددکار اجتماعی و پزشک از طرف وزارت بهداشت در این مرکز وجود دارد، اما این حضور بی‌فایده است.

رییس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران ادامه داد: پزشکی که در مرکز شفق حضور داشت نتوانست تشخیص دهد یکی از خانم‌های بستری در این مرکز باردار است و این موضوع بسیار خنده‌دار به نظر می‌رسد که یک پزشک نتواند بعد از غربالگری متوجه باردار بودن یک خانم شود.

وی با بیان اینکه نقد تنها به شهرداری وارد نیست و در این زمینه همه دستگاه‌های مربوط مورد انتقاد هستند، عنوان کرد: شخص مقام معظم رهبری به آسیب‌های اجتماعی حساس شدند و در اردیبهشت‌ماه باید دستگاه‌های مختلف در این خصوص گزارش ارائه دهند. دستگاه‌ها نمی‌توانند به خودشان نمره دهند. این مردم هستند که باید به آنها نمره دهند و در این خصوص و در حوزه زنان و آسیب‌های اجتماعی مربوط به آن دستگاه‌های دولتی نمره خوبی را دریافت نمی‌کنند.

دانشور تصریح کرد: بهاران راه‌اندازی شد اما چرا اولویت به زنان داده نشد. زنان خود به تنهایی مورد بحث نیستند وقتی پای زنان وارد بحثی می‌شود بحث زایمان و دیگر آسیب‌های اجتماعی هم نیز مطرح است. در گذشته 385 زن معتاد در مرکز شفق حضور داشتند که امروز این تعداد به 185 نفر کاهش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: قبل از عید دختر 19 ساله‌ای را دیدم که قبلا در مرکز شفق حدود چهار ماه بستری بود، اما پس از اینکه پاک شده بود او را از کمپ ترخیص کرده و او مجددا به کوچه‌های دروازه‌غار برگشته بود.

با اندكي اضافه و تلخيص برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار: 17 فروردین 1395، کد مطلب: 94215:www. ana. ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین