پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۸۷۲۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۴
قطار وعده‌های دولت ۱۷ سال پیش از ایستگاه مراغه به سمت ارومیه راه افتاده و با وجود صدها میلیارد تومان هزینه از بیت المال هنوز به مرکز استان آذربایجان غربی نرسیده است
شعارسال: قطار وعده‌های دولت ۱۷ سال پیش از ایستگاه مراغه به سمت ارومیه راه افتاده و با وجود صدها میلیارد تومان هزینه از بیت المال هنوز به مرکز استان آذربایجان غربی نرسیده است.

17 سال پیش وقتی کلنگ احداث خط آهن مراغه به ارومیه زمین زده شد بدبین‌ترین اهالی ارومیه هم تصور نمی‌کردند این پروژه این‌قدر به طول خواهد انجامید.

در واقع از 17 سال پیش تا به امروز موضوع افتتاح قطار مراغه به ارومیه مردم را چشم‌انتظار نگه داشته اما هنوز که هنوز است هیچ قطاری حتی یک شهروند ارومیه را از این شهر سوار خود نکرده و به مقصد نرسانده است.

این در حالی است که ارومیه مرکز استانی بنام آذربایجان غربی با 967 کیلومتر مرز مشترک با سه کشور و به عنوان دروازه اروپا مطرح است.

اهمیت وجود خط آهن در شمال غربی ترین مرکز استان ایران

این استان به دلیل وجود 5 مرز رسمی و یک مرز غیر رسمی از موقعیت و ظرفیت ترانزیتی بالایی برخوردار است بنابراین فقدان زیرساخت همچون قطار همه ساله میلیاردها تومان خسارت به کشور و اهالی این منطقه وارد می‌کند چون حمل و نقل کالا به بهایی گزاف‌تر از این مبدأ و مقصد انجام می‌شود.

محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه که افتتاح قطار زادگاهش را پیش از ارومیه به انجام رساند در 20 آذرماه سال 95 در بازدید از ایستگاه ناتمام راه آهن ارومیه گفته بود: ایده‌آل ما این بود که این پروژه تا آخر سال 95 به اتمام برسد اما این کار نشد و با توجه به اینکه اعتبارات این پروژه تخصیص داده شده انتظار داریم با مساعد بودن شرایط جوی این پروژه تا اتمام دوره نخست ریاست جمهوری آقای روحانی به پایان برسد.

اما این اتفاق هیچ وقت نیافتاد.

همه وعده‌های وزرا و استانداران پوچ از آب درآمد

وعده‌هایی افتتاح قطار ارومیه هر سال تازه‌تر شده‌اند اما تاکنون هیچ وعده‌ای جامه عمل بر خود نپوشیده است.

استانداران ادوار مختلف آذربایجان غربی هر کدام چند بار وعده‌های جذاب رساندن قطار به مرکز این استان را داده‌اند.

وزرای راه و ترابری در دولت‌های اسبق و وزیر راه و شهرسازی در دولت یازدهم و دوازدهم نیز هر کدام چندین بار وعده افتتاح قطار ارومیه را داده‌اند اما هیچ کدامشان هنوز چشمشان به عبور قطار از ایستگاه ارومیه روشن نشده است.

نمایشنامه قطار باری در ایستگاه قطار ارومیه

البته بهمن ماه امسال دولت وقتی دید نمی‌تواند ایستگاه قطار ارومیه را افتتاح کند نمایشی را با حضور خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و برخی از مسئولین محلی در ایستگاه ناتمام ارومیه به روی صحنه برد و یک قطار باری کهنه و قدیمی را بر روی ریل‌های لرزان این پروژه لغزاند تا بگوید قطاری به ارومیه رسیده است.

اکنون مدت‌هاست حنای وعده‌های افتتاح قطار هیچ مسئولی برای اهالی ارومیه رنگ ندارد و از همین روست که هیچ مسئولی حاضر نشد به خبرنگار تسنیم بگوید دقیقا" چه روزی قطار ارومیه افتتاح خواهد شد.










شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار21 تیر 97، کد خبر: 1766367، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
0
0
ا.ف75
امان از وعده هایی که فقط برای یم مدت کدتاه دل مردم زجر دیده مارو خوش میکنه! حیف این مردم که به دست مسئولین پیر شدن واقعا
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین