پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۸۷۵۷
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۶
دادستان کل کشور با بیان اینکه اصلاحاتی که در قانون مبارزه با مواد مخدر نسبت به مجازات اعدام انجام شده، ناقص بوده است، گفت: این قانون به دادستانی کل کشور ارجاع شده و به زودی پس از یک سال کار کارشناسی، اصلاحات آن تقدیم رئیس قوه قضاییه می‌شود.

شعارسال: محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور در حاشیه برگزاری مراسم سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر با حضور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مساله مبارزه با مواد مخدر تنها با مجازات حل نمی‌شود و باید ابتدا زمینه‌های آسیب‌های اجتماعی را اصلاح کنیم، اظهار کرد: در این زمینه کارهای علمی و اقدامات موثری انجام شده است و مساله مجازات آخرین مرحله برای مبارزه با مواد مخدر است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه ابتدا باید پیشگیری از ورود مواد مخدر مورد توجه قرار گیرد، عنوان کرد: در مساله مبارزه موافق اموری هستیم که مقدم بر مجازات هستند مجازات به تنهایی نمی‌تواند موثر باشد اما قانون مبارزه با مواد مخدر نیز حتما احتیاج به اصلاحاتی دارد.

دادستان کل کشور با اشاره به اصلاحاتی که در این قانون در مجلس شورای اسلامی انجام شده است، عنوان کرد: اصلاحاتی که در مجلس در این قانون انجام شد نسبت به مجازات اعدام دارای نواقصی بوده و به نظر می‌رسد باید در این باره مجموعه قانونی به هم پیوسته لحاظ شود.

منتظری با بیان اینکه اصلاحات این قانون به دادستانی کل کشور ارجاع شده است، تصریح کرد: حدودا یک سال است که روی آن مشغول به کار هستیم و در شرف تقدیم آن به رئیس قوه قضاییه‌ایم تا پس از تحویل به ایشان به دولت ارجاع و سپس به مجلس شورای اسلامی ارسال شود.

دادستان کل کشور تاکید کرد: این که مجازات اعدام را بردارند، کم کنند یا زیاد کنند به تنهایی تاثیرگذار نیست و باید مجموعه‌ای از عوامل برای آن در نظر گرفته شود، در واقع باید در این راستا همه دستگاه‌های انتظامی، قضایی، اطلاعاتی با یکدیگر تعامل داشته باشند.

وی درباره اقدامات انجام شده در راستای مبارزه با مواد مخدر طی سال‌های گذشته توضیح داد: ‌باید ببینیم وضعیت مساله اعتیاد در جامعه به چه صورت است و قضاوت مردم در این رابطه چیست. افکار عمومی نشان دهنده وضعیت و مشکلات مرتبط به اعتیاد است ستاد مبارزه با مواد مخدر و دستگاه‌های مسئول باید به این نکته توجه کنند.

منتظری تصریح کرد: ما با همسایه‌ای مواجه هستیم که بیشترین تولید مواد مخدر را در سطح جهان انجام می‌دهد و این بالتبع آسیب‌های مختلفی از جمله مواد مخدر را برای کشور ما به وجود می‌آورد و البته عدم همکاری متناسب در امور بین‌الملل نیز موضوع دیگری است که ما را در معرض آسیب قرار داده کشور ما مسیر ترانزیت مواد مخدر است و بالتبع این مشکلات عدیده‌ای را برای ما به وجود خواهد آورد.

دادستان کل کشور تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران امروز در جهت مبارزه با مواد مخدر حافظی برای دنیا است و تنها برای حفظ سلامت مردم کشور خود بلکه برای حفظ سلامت سایرین نیز تلاش می‌کند و انتظار داریم که در سطح بین‌الملل نیز به این موضوع توجه شود.

منتظری در پایان از شهروندان علی‌الخصوص خانواده‌ها و بخش‌های مختلف فرهنگی خواست تا در بحث مبارزه با مواد مخدر اقدامات صیانت بیشتری انجام دهند.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری  آنا، تاریخ انتشار: 12تیر1397 ، کدخبر: 401811،www.ana.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین