پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۸۷۷۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۷
معاون اجرایی شورای شهر تهران گفت: در گذشته ردپای کارگزاران در هولوگرام ها وجود داشت در صورتی که اکنون کارگزار خاصی وجود ندارد. شنیدم در حال حاضر شهرداران با توافق اقدام به صدور تراکم شناور می کنند.

شعار سال: محمود میرلوحی درباره آزاد شدن واگذاری هولوگرام اظهار کرد: هنوز بخشنامه نجفی در مورد هولوگرام ها به قوت خود باقی است ولی من هم گزارشاتی دارم که شهرداران در مناطق توافقاتی انجام می دهند. ما دقت می کنیم که این توافقات در چارچوب انجام شود.

وی با اشاره به کارگزاران تاکید کرد: در گذشته ردپای کارگزاران در هولوگرام ها وجود داشت در صورتی که اکنون کارگزار خاصی وجود ندارد. شنیدم در حال حاضر شهرداران با توافق اقدام به صدور تراکم شناور می کنند. البته ما رصد و بررسی می کنیم که به شرایط گذشته نرسیم و به فساد مبتلا نشویم.

میرلوحی با اشاره به وجود بخش تثبیت در شهرداری مناطق افزود: شهرداری مناطق به جای فرستادن پرونده به کمیسیون ماده 100 در مورد تخلفات احتمالی اقدام به توافق با مالک می کردند. ما روش های گذشته که کمیسیون ماده 100 را برای چانه زنی با مالک به یک ابزار تبدیل کرده بود از دور خارج کردیم. ما معتقدیم اگر تخلفی صورت گرفته باید با آن برخورد شود و کمیسیون ماده 100 در مورد آن تصمیم بگیرد. اگر تخلفی صورت نگرفته نباید محلی برای چانه زنی وجود داشته باشد. ولی در سال های اخیر با کلمه تثبیت به تخلفات شکل قانونی دادند و همه پرنده ها را به نحوی به توافق رسانده اند.

وی با بیان این که بنا و بنیان ما طرح تفصیلی است، گفت: پرونده ای وجود داشت که بدون صدور پروانه اجازه ساخت گرفته بود. با طرح تفصیلی تطبیق پیدا کرد و اعلام کردیم که بیش از 11 طبقه اجازه ساخت ندارد .

معاون اجرایی شورای شهر تهران با اشاره به این که متاسفانه در حوزه ساخت و ساز مشکلات و اشکالات یکی دو تا نیست، تاکید کرد: ساختمانی با مساحت 18500 متر اجرا شده اما پروانه ندارد. معلوم است که بی انضباطی صورت گرفته است. ما اصل را بر اجرای طرح تفصیلی و انضباط مالی گذاشته ایم. هر کسی براساس متراژ و ساختی که دارد باید عوارض پرداخت کند و عوارض هم باید شفاف و مشخص باشد.

میرلوحی با تاکید مجدد بر بی انضباطی ها اظهار کرد: ممکن است ناچار شویم در مورد ساخت و سازهای بالای 1000 متر سال های اخیر تحقیق و تفحص کنیم. به نظر می اید در شرایطی که شهرداری نیاز به منابع مالی داشته، نسیه های زیادی داده شده اما معلوم نیست همین نسیه ها هم کجا رفته است! بسیاری از این 1300 ملک واگذار شده نیز از این نوع است. طوری رفتار می کرده اند که انگار ساختمان مفت گیر آورده اند در صورتی که هزینه های زیادی به شهر تحمیل شده است.

یعنی نه سند برخی منتقل و نه اجاره یا فروخته شده تا شهرداری از آن درآمد کسب کرده باشد. به نظر می رسد اشکالات این حوزه زیاد است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی اسکان، تاریخ 12 تیر 97، کد مطلب: 11953: www.eskannews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۳
0
0
این یعنی اینکه این شهردار ها لیاقت آن پستی را که دارا هستند را ندارند
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین