پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۸۸۰۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۷
شصت و چهارمین جلسه شورای شهر تبریز برگزار شد. در آغاز این جلسه عضو شورای شهر تبریز و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا با اشاره به نحوه تنظیم، بررسی و اصلاح بودجه گفت: طی چند جلسه اخیر در حال بررسی متمم بودجه هستیم، اگر بودجه به درستی تنظیم می‌شد، نیازی به بررسی و تهیه متمم نبود.

شعار سال: شصت و چهارمین جلسه شورای شهر تبریز برگزار شد. در آغاز این جلسه عضو شورای شهر تبریز و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا با اشاره به نحوه تنظیم، بررسی و اصلاح بودجه گفت: طی چند جلسه اخیر در حال بررسی متمم بودجه هستیم، اگر بودجه به درستی تنظیم می‌شد، نیازی به بررسی و تهیه متمم نبود. محمدباقر بهشتی ادامه داد: این جریان در شهرداری به روال عادی تبدیل شده و نشان‌دهنده بررسی‌های غیراصولی برای تنظیم بودجه است. وی تاکید کرد: بر این اساس و برای جلوگیری از ایجاد هر اشتباهی، لازم است تنظیم بودجه سال ۹۸ از اکنون آغاز شود.درآمد کل بودجه سال ۹۶ از دو‌هزار و ۶۰۰‌میلیارد تومان به دو‌هزار‌میلیارد ریال کاهش داشته که ۴۷‌درصد آن مربوط به سهم جاری و ۵۳‌درصد مربوط به بخش عمرانی است.

در ادامه جلسه معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار تبریز به ارائه گزارش متمم بودجه پرداخت. قائم‌مقام شهردار تبریز نیز در توضیح دلایل کاهش میزان درآمد در شهرداری گفت: قسمتی از درآمدهای شهرداری از محل ارزش افزوده، به‌دلیل کاهش پرداخت عوارض کارخانه‌ها بوده است.رسول موسایی تشریح کرد: بر اساس قوانین تجمیع عوارض، دولت این عوارض را تجمیع کرده و به‌صورت یکسان به شهرداری‌ها پرداخت می‌کرد که متاسفانه هر سال به دلایلی این مبلغ کاسته شده و اکنون نیز در بودجه سال ۹۷ به‌عنوان عوارض محسوب نشده و با عنوان مالیات شناخته شده است.

وی گفت: لایحه این موضوع در مجلس مطرح شده که در سال جاری علاوه‌بر شهرداری‌ها برای دهیاری‌ها نیز سهمی از این عوارض در نظر گرفته شده است. موسایی اضافه کرد: قسمت دیگری از این عوارض که قبلا وصول می‌شد به یارانه شهروندان یارانه سوخت تعلق پیدا کرده که این موضوع نیز باعث کاهش درآمد شهرداری‌ها شده است. فرج قلیزاده، دیگر عضو شورای شهر تبریز و رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی در ادامه توضیحات قائم‌مقام شهردار تبریز در خصوص دلایل کاهش میزان درآمد شهرداری تبریز گفت: تفاوت میزان درآمدها نسبت به گذشته کلان و غیر‌قابل انکار است. قلیزاده اظهار کرد: این تفاوت ۲۳ درصدی نشان از علائم بیماری در بدنه شهرداری تبریز دارد که باید هر چه سریع‌تر بررسی شده و نسبت به درمان آن اقدام شود. وی با اشاره به اینکه بسیاری از مواردی که اکنون به‌عنوان دلایل کاهش میزان درآمد شهرداری مطرح می‌شود پیش از این مشخص بوده و اتفاق غیرقابل پیش‌‌بینی به شمار نمی‌آید، گفت: از رکود مسکن، افزایش حقوق کارمندان و وام‌های دریافتی مطلع بودیم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه دنیای اقتصاد ، تاریخ انتشار 12 تیر 97، کدمطلب:۳۴۰۸۴۷۱، www.donya-e-eqtesad.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Arab Emirates
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۸
0
0
شهرداری تبریز در بسیاری از مسائل بهتر از تهران عمل کرده است ؛ برای آن ها آرزوی موفقیت میکنم
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین