پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۸۸۶۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۲
رئیس سازمان امور اراضی کشور با اشاره به این که نظام بهره برداری زمین‌های پایاب سد خداآفرین به صورت شرکت‌های سهامی زراعی خواهد بود، اعلام کرد: هدف اصلی از این که شرکت های سهامی زراعی به عنوان نظام‌ بهره برداری از این اراضی تعیین شده حفظ یکپارچگی اراضی کشاورزی و جلوگیری از خرد شدن آن‌هاست.
شعارسال : علیرضا اورنگی در سفری به اردبیل که با هدف بررسی وتعیین تکلیف نظام بهره برداری و نحوه واگذاری اراضی پایاب سد خدا آفرین انجام شد، در نشستی مشترک با استاندار، معاون عمرانی و رئیس سازمان جهادکشاورزی و فرمانداران شهرستان های پارس آباد و بیله سوار و مسئولین ذیربط گفت: تکمیل پروژه بهره برداری از سد خداآفرین و اراضی پایاب این سد دغدغه مقام معظم رهبری، رئیس جمهوری، مجموعه دولت و به ویژه وزارت جهاد کشاورزی است.

رئیس سازمان امور اراضی کشور با اشاره به پیشینه اراضی واقع در پایاب سد خداآفرین گفت: شاخص در نظر گرفته شده برای واگذاری این اراضی به عشایر ذینفع در اراضی پایاب سد خدا آفرین پروانه چرای آنها است و نظام بهره برداری از این زمین ها بر اساس مطالعه و برنامه ریزی انجام شده به صورت شرکت‌های سهامی زراعی خواهد بود.

اورنگی افزود: بر این اساس هر بهره‌بردار با توجه به سهامی که دارد درآمد سالانه خواهد داشت و ۱۰ درصد از سهام این نظام‌های بهره‌برداری نیز به صورت سرمایه ثابت اولیه در خود شرکت محفوظ خواهد ماند.

وی تاکید کرد: هدف از واگذاری اراضی به عشایر دستیابی به توسعه پایدار و مطمئن است و امیدواریم که با اهتمام مسؤولان محلی و کشاورزان منطقه روزبه‌روز شاهد رشد و شکوفایی بخش کشاورزی در نقطه زرخیر مغان باشیم.

رئیس سازمان امور اراضی کشور در ادامه این نشست با اشاره به ضرورت های قانونی و فنی جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی و سیاست وزارت جهاد کشاورزی و سازمان امور اراضی برای تشویق بهره برداران به تجمیع و یکپارچه سازی زمین های کشاورزی اظهار داشت: هدف اصلی از این که شرکت های سهامی زراعی به عنوان نظام‌ بهره برداری از این اراضی تعیین شده حفظ یکپارچگی اراضی کشاورزی و جلوگیری از خرد شدن آن‌هاست. چرا که تنها در این صورت است که می توان انتظار بهره وری مطلوب ازمنابع آب و خاک را در دشت مغان داشت.


شعارسال ، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت وزارت جهاد کشاورزی ، تاریخ انتشار 13 تیر 97 ، maj.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
0
0
ا.ح75
انشالله که این نظام بهره برداری سریع تر به پایان کار خود نزدیک شود
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
0
0
باید هر چه امکانات هست در اختیار بخش کشاورزی قرار بدیم تا بتونیم به اونها رسیدگی کنیم و هرچه بیشتر کشاورزی در کشور رشد کنه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین