پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۸۸۹۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۵
آذربایجان غربی دارای کوه‌های سر به فلک کشیده زیادی است که طبیعت منحصربه‌فرد آن‌که چشم هر بیننده‌ای را به خود جذب می‌کند اما گاهی با این طبیعت به خوبی رفتار نمی‌شود.

شعار سال: آذربایجان غربی یکی از استان‌های زیبای کشور است و منطقه کوهستانی به شمار می‌آید و به سبب دارا بودن جاذبه‌های خاص طبیعی سالانه گردشگران زیادی از آن بازدید می‌کنند و در فصل تابستان پذیرای مسافران از تمامی نقاط کشور است.

اما از طبیعتی که این استان دارد به خوبی حفاظت نمی‌شود و مردم و مسئولان در قبال آن بی‌رحمی زیادی انجام می‌دهند و با ریختن زباله، قطع درختان، ساخت‌وسازهای غیرمجاز زیبایی آن را از بین می‌برند و سبب به هم خوردن چهره طبیعی آن می‌شوند.

اگر از طبیعت آذربایجان غربی به درستی استفاده شود می‌تواند برای اقتصاد این استان سودهای زیادی را به دست آورد اما مسئولان مربوطه و مردم اهمیتی به این موضوع نمی‌دهند.

برگزاری همایش‌های کوه پیمایی آسیب‌های زیادی به طبیعت وارد می‌کند

نرگس جلال زاده در خلال جلسه مجمع سالیانه هیئت کوهنوردی آذربایجان غربی که با حضور رضا زارع رئیس فدراسیون این رشته ورزشی و عبدالله چمن گلی مدیرکل ورزش و جوانان این استان و همچنین رؤسای هیئت های شهرستان‌ها برگزار شد اظهار داشت: باید برگزاری همایش‌ها در کوه آروین خوی که بلندترین کوه این استان است متوقف شود.

مسئول کارگروه حفظ محیط کوهستان هیئت کوهنوردی آذربایجان غربی افزود: این همایش سالانه توسط ارگان‌های مختلف در این کوه برگزار می‌شود که آسیب‌های زیست محیطی زیادی را به منطقه وارد می‌کند و در انتها نیز کسی پاسخگوی این خسارت‌ها نیست.

وی خاطرنشان کرد: تمامی اعضا مجمع از این تصمیم حمایت کردند و مسئول کارگروه نیز تقاضای پیگیری‌های جدی و اخذ دستورات لازم در جهت لغو و برگزاری نشدن همایش اورین را خواستار شد.

وی تصریح کرد: برگزاری این همایش سبب آسیب دیدن گونه‌های ناب گیاهی خاص این منطقه، از بین رفتن موجودات کوچک و ایجاد مسیرهای کوه پیمایی نوردی زیاد می‌شود و افزایش فضولات انسانی در کوه که مهم‌ترین ضربه را به طبیعت می‌رساند.

جلال زاده گفت: برای حمایت از طبیعت نباید به دادن شعار بسنده کنیم و با انجام کارهای اجرایی از طبیعت نگهداری کنیم و در کوه پیمایی سال گذشته که با هماهنگی نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی خوی برگزار شد از ورود موتورسواران و ماشین به این کوه جلوگیری شد.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 13 تیر 97، کد مطلب: 1767805، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
0
0
ا.ف75
در زمینه های محیط زیستی خیلی وقته که ما داریم از یک نفوذ رنج می بریم! این نفوذی که در زمینه محیط زیست رخ داده میتونه خیلی زندگی اینده تو ایران رو سخت و طاقت فرسا کنه واقعا
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین