پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۸۹۰۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۳:۱۳
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به موجودی خوب کاغذ مطبوعات و حوزه نشرکشور اشاره کرد وگفت: با توجه به التهابات بازار کاغذ، باید در اسرع وقت موجودی های آن اعم از وارداتی و داخلی طی فرآیندی ارزیابی و تحلیل شود تا بدون هیچگونه دغدغه ای کاغذ در اختیار مصرف کننده قرار گیرد.

شعارسال: سید عباس صالحی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با تشریح روند مسائل و مشکلات بازار کاغذ مطبوعات و ناشران و حوزه کتاب ، اظهارداشت: سال گذشته تغییرات محسوسی در قیمت جهانی کاغذ بوجود آمد که به دنبال آن اثر منفی را نیز در قیمت داخلی این کالا در کشور گذاشت و از سویی نیز نوسانات قیمت ارز نیز به اعتبارهمین وابستگی تغییرات ارز گرانی این کالا را همراه داشت.

وی یادآورشد: در ادامه نوسانات قیمت و کمبود کاغذ، کمیته و کارگروه کاغذ با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت صنعت، معدن و تجارت و دیگر مجموعه های دیگر تلاش هایی صورت گرفت تا کاغذ در زمره کالاهای اساسی یک و مطرح باقی بماند.

عضو کابینه دولت دوازدهم ادامه داد: کارگروه دولتی ها، انجمن واردکنندگان و مصرف کنندگان کاغذ همراه با فروشندگان این کالا نیز برای بازگشت آرامش به بازار کاغذ و جلوگیری از پاره ای از التهابات انجام و به نتایج مطلوبی نیز دست یافت.

صالحی در پاسخ به خبرنگاری در خصوص موضوع احتکار کاغذ و عدم توزیع آن در بازار مصرف نیز، اظهار داشت: مقرر شده است که در اسرع وقت موجودی کاغذ وارداتی و داخلی طی فرآیندی ارزیابی، تحلیل و آسیب شناسی جدی صورت گیرد تا بدون هیچ گونه دغدغه ای کاغذ در اختیار مصرف کنندگان واقعی این کالا قرار گیرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه سخنان خود با تشریح دیگر فرایندهای پیگیری و ورود به عرصه مسائل مربوط به کاغذ، اظهار داشت: از آنجائی که ذینفعان کاغذ بیشتر اهالی مطبوعات و ناشران و اصحاب قلم هستند از این رو در دستور کار جدی این وزارتخانه از ابتدا قرار گرفته و تا به امروز خوشبختانه به نتایج خوب و مثبتی دست یافته ایم.

صالحی درعین حال یادآورشد: پیگیریهایی نیز در این راستا برای تخصیص ارز و ثبت سفارش انجام گرفت؛ هرچند نقشی برای موضوع تخصیص ارز نداشتیم ولی در این مسیر برای دوری از بحرانها و برخی گرفتاری های این بخش تلاش کردیم.

** نامه وزیر ارشاد به وزیر صنعت برای کاغذ

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه به موضوع التهابات اخیر بازار کشور از جمله در کالای کاغذ هم اشاره کرد و گفت: در این راستا نامه ای برای وزیر، صنعت، معدن و تجارت نوشتم مبنی براینکه اتفاقات بازار بخشی از آن چیزی است که نمی شود به شرایط عادی حمل کرد، او نیز بلافاصله به سازمان حمایت دستوراتی را ابلاغ کرده و به دنبال آن جلساتی با حضور انجمن صادرکنندگان و وارد کنندگان کاغذ، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و آن وزارتخانه برگزار و تصمیات خوبی نیز اتخاذ شد.

** نحوه برخورد با احتکار کاغذ

صالحی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی براینکه گفته می شود حجم زیادی از کاغذ داخلی و وارداتی احتکار شده و به بازار مصرف ارائه و توزیع نمی شود؟ تاکید کرد: خوشبختانه موجودی خوبی برای کاغذ در کشور داریم که می توان روی آن حساب کرد، ضمن اینکه درصدد هستیم ضمن آسیب شناسی التهابات و اختلالت بوجود آمده برای این کالا ، بصورت جدی میزان کاغذ وارد شده یا نشده و مورد تحلیل وارزیابی قرارگیرد که فضای توزیع آن چگونه بوده است.

عضو کابینه دولت دوازدهم دربخش دیگری از سخنان خود به موضوع طرح اصلاح کارتهای بازرگانی توسط کارگروه های ویژه وزارت صنعت، معدن و تجارت درجلسه امروزهیئت دولت اشاره کرد و گفت: با اصلاح این کارتها علاوه براینکه می تواند کمک خوبی درشرایط موجود باشد از طرفی نیز به ارتقای روند امور نیز کمک خواهد کرد.

** ساخت 100 سالن سینما در دستور کار وزارت ارشاد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اقدامات وزارت ارشاد در راستای سالن سینماهای فرسوده و ساخت و ساز و ایمن سازی آنها، اظهار داشت: درحوزه سینماها نگاه ما این است که به سمت توسعه زیرساخت ها حرکت کنیم از این رو تمامی ظرفیت ها و توان را در این راستا بکار بسته ایم و به صورت جدی نیز امور را دنبال می کنیم.

صالحی در ادامه به ساخت 100 سالن سینما طی سال 96 اشاره کرد و از ساخت و راه اندازی همین تعداد طی سال 97 خبر داد که به مرحله اجرایی و بهره برداری خواهند رسید.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید تاکید کرد: موضوع ایمن سازی سینماها به عنوان مکانهای عمومی همواره مد نظرما بوده و شرایط سینماداران را درک می کنیم.

با توجه به ساخت سینماهای جدید برای شرایط بهتر، تاکید ما به سینماداران بافت های فرسوده این است که «درجهت نوسازی و انجام بازسازی هرچه سریع تر حرکت کنند».

صالحی درعین حال گفت: تمامی تلاش خود را بکار خواهیم بست تا محیط های سینما برای آحاد مردم به فضایی آرام و بدون دغدغه تبدیل و خانواده ها بتوانند اوقات خود را در این مکانها با خاطراتی خوب و خوش سپری کنند.

** تاکید بر پیگیری صلاحیت حرفه ای افراد همواره مدنظر است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سوالی درباره حضور ریچارد کلایدرمن موسیقیدان فرانسوی در ایران نیز گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اطلاعات کافی درباره هنرمندانی که از خارج کشور می‌آیند، ندارد و درباره آن‌ها استعلام و بر اساس همان عمل می کند.

وی افزود: آنچه ما در دفتر موسیقی وزارتخانه بر آن تاکید کرده‌ایم، پیگیری صلاحیت حرفه‌ای افراد و بحث‌های محتوایی است و شورای موسیقی این موضوعات را پیگیری می‌کند.

صالحی ادامه داد: در مورد این آهنگساز هم تا آنجا که می‌دانم به کشور‌های مختلف سفر داشته؛ از جمله اینکه به سرزمین‌های اشغالی هم رفته است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: موضوعات محتوایی و اجرا‌های مناسب از خواننده‌هایی که از خارج دعوت می‌شوند، مورد بررسی شورای موسیقی قرار می‌گیرد و و سعی شده از کسانی دعوت کنیم که در راستای ارائه موسیقی فاخر قدم بر می دارند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 13تیر1397، کدخبر: 82961686: www.irna.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
0
0
ا.ح75
بالا بودن قیمت کاغذ باعث شده است مردم اقبال زیادی به کتابخوانی نداشته باشند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
0
0
بحران کاغذ و کمبود مطالعه جوونان داره صنعت کتاب و نشر کشور رو به نابودی میکشونه
س.د76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین