پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۸۹۰۴
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۳:۱۳
وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد: براساس مصوبه جدید دولت دوازدهم با استمهال بازپرداخت وام کشاورزان خسارت دیده ناشی از خشکسالی، سرمازدگی و گرمازدگی به مدت 2 سال موافقت شد.

شعارسال: 'محمود حجتی' روز چهارشنبه در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: امروز دولت مصوبه خوبی را درخصوص استمهال باز پرداخت وام به کشاورزان خسارت دیده داشت که خشکسالی موجب کاهش تولید آنها شده بود.

وی افزود: براساس این مصوبه کشاورزان خسارت دیده در کشور برای وامهایشان 2 سال استمهال گرفتند و سود آن توسط بانک ها برآورد به سازمان برنامه و بودجه اعلام می شود تا سود بانک ها توسط این سازمان پرداخت شود.

وی اظهار داشت: مصوبه امروز برای اجرا تا سه روز آینده به استا ن ها و شهرستان ها ابلاغ می شود و برای اجرای این مصوبه هیاتی متشکل از فرماندار، مسئول جهاد کشاورزی و مسئول بانک شهرستان تشکیل می شود تا با بررسی موارد یاد شده، تصمیم های لازم به بانک ها ابلاغ تا عملیاتی شود.

** پرداخت بخش دیگری از پول گندمکاران تا 10 روز آینده

وزیر جهاد کشاورزی درباره مطالبات گندمکاران افزود: براساس آمارها تاکنون چهار میلیون تن گندم خریداری شده که در مرحله نخست قرار بود، 50 درصد مطالبات گندم کاران برای پرداخت هزینه های کمباین و معیشت پرداخت شود که تاکنون 46 درصد آن پرداخت شده و بقیه آن بین هشت تا 10 روز آینده به حساب کشاورزان واریز می شود.

وی اضافه کرد: قرار است در مرحله دوم 50 درصد پول گندمکاران تامین و پرداخت شود که منابع آن از محل تسهیلات بانکی به میزان چهار هزار میلیارد تومان، ردیف بودجه و یارانه ها تامین خواهد شد .

به اعتقاد حجتی، به نظر می رسد این رقم تا پایان فصل خرید به 12 تا 13 هزار میلیارد تومان برسد و انتظار می رود پرداخت ها به موقع انجام شود و اکنون بانک مرکزی و سازمان برنامه وبودجه در این زمینه قول مساعد داده اند.

** تسهیلات به طرح های پربازده داده می شود

به گفته وزیر جهاد کشاورزی، اکنون تسهیلات لازم برای توسعه گلخانه ها، پرورش ماهی در قفس، صنایع تبدیلی و تکمیلی، دام های پربازده و صنایع غذایی و افزایش بهره وری از محل صندوق توسعه ملی داده می شود و مشکلی در این زمینه نیست.

وی اظهارداشت: برای تامین سرمایه در گردش واحدهای مرغداری و دامداری فعال نیز که شرایط لازم را داشته باشند، تسهیلاتی ارایه می شود .

وی در پاسخ به پرسشی در زمینه گرانی مجدد 10 تا 15 درصدی نرخ لبنیات گفت: اینگونه نیست؛ اساس قیمت ها توسط سازمان تنطیم بازار و سازمان حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان اعلام می شود.

سال زراعی 95 - 96 براساس مصوبه شورای اقتصاد هر کیلوگرم گندم معمولی (نان) با افت مفید چهار درصد و افت غیرمفید 2 درصد به مبلغ 13 هزار ریال (1300 تومان) و گندم دوروم 13 هزار و 300ریال (1330 تومان) خریداری شد.

طبق آمارها سال 95 نیز 14 میلیون و 590 هزارتن گندم تولید و 11 میلیون و 525 هزارتن به ارزش بیش از 145 هزار میلیارد ریال توسط دولت خریداری شده بود.

سال زراعی 94 - 95 قیمت هر کیلوگرم گندم معمولی 12 هزار و 705 ریال و گندم دوروم 13هزار و 68 ریال بود.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 13تیر1397، کدخبر: 82961677: www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
0
0
نباید در پرداخت این ها تعلیل کرد ؛امیدواریم مشکلات این عزیزان سریع تر برطرف شود و خسارات آنان به طور کامل پراخت شود
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
0
0
دوسال به تاخیر افتاد؟این یعنی چی؟به کشاورز هم اینقد کم لطفی می کنن؟
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
0
0
خوب دیگه کشاورزا چرا باید گندم بکارن؟؟؟دوسال دیگه با این تورم یعنی هیچی دستشونو نمیگیره
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
0
0
در این شرایط وخیم کشاورزی باید خیلی بیشتر از گذشته هوای کشاورزان خود را داشته باشیم
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
0
0
چه عجب حرکتی در راستای حمایت از کشاورز از این ها دیدیم
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین