پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۸۹۴۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۷
سید محمدعلی افشانی در حاشیه بازدید از شرکت شتاب دهنده پرسیس ژن، کارخانه نوآوری و مرکز نوآوری دانشگاه شریف در جمع خبرنگاران گفت: بحث شهرهوشمند یکی از موضوعاتی بود که در شورای شهر مطرح کردم و لازمه تحقق آن استفاده از دانش و تکنولوژی روز دنیا است.

شعار سال: مشارکت شهرداری تهران با شرکت های دانش بنیان سید محمدعلی افشانی در حاشیه بازدید از شرکت شتاب دهنده پرسیس ژن، کارخانه نوآوری و مرکز نوآوری دانشگاه شریف در جمع خبرنگاران گفت: بحث شهرهوشمند یکی از موضوعاتی بود که در شورای شهر مطرح کردم و لازمه تحقق آن استفاده از دانش و تکنولوژی روز دنیا است.

وی ادامه داد: با توجه به موفقیت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در راه اندازی شرکت های دانش بنیان و تجاری سازی محصولات، جلسه ای را با معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری برگزار کردیم و طبق آن قرار شد به صورت مشترک در تهران به ویژه در محلات کم برخوردار، سوله، زمین یا ساختمان های قدیمی مورد توافق را در اختیار شرکت های دانش بنیان قرار دهیم.

شهردار تهران هدف از این اقدام را ایجاد اشتغال، حیات، جنبش و تحرک در شهر به ویژه در مناطق محروم اعلام کرد و گفت: همکاری با شرکت های دانش بنیان و ایجاد شهر هوشمند، موجب می شود تا سرمایه اصلی کشور که جوانان هستند ماندگار شوند و با استفاده از دانش خود به عاملی برای توسعه کشور تبدیل شوند، ضمن آنکه این امر به صرفه جویی در صادرات ارز و افزایش تولیدات داخلی می انجامد.

افشانی در ادامه در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران در مورد واردات واگن مترو عنوان کرد: قرار بود دو شرکت اروپایی قیمت بدهند که در نهایت این اتفاق نیفتاد و در آخر شرکت مشترک ایران و‌ چین مسئولیت کار را بر عهده گرفت و البته این مشارکت هم برخلاف گذشته که فقط 25 درصد از واگن ها داخلی سازی می شد، قرار است به 55 درصد افزایش پیدا کند، که در این شرایط حتی می توان گفت که بحث واردات هم مطرح نیست

افشانی با اشاره به جو سازی های نادرست در برخی رسانه ها هم گفت: مباحثی که در این خصوص مطرح می شود با نیت و هدف سوء است چرا که برخی دیده اند، به واسطه بومی سازی دیگر نمی توانند واردات انجام بدهند.

وی در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر اینکه استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان چه سودی برای شهرداری تهران دارد، گفت: تجاری سازی یک اختراع و‌رود آن به بازار نیاز به بازه زمانی طولانی دارد، در این شرایط شهرداری درصدد است امکاناتی را در اختیار شرکت های دانش بنیان قرار دهد و در مقابل درصدی از سود شرکت ها برای شهرداری باشد. نکته مهم این است که از آن جا که جوانان در ابتدای کار سرمایه ندارند، مدیریت شهری سود خود را در مرحله تولید دریافت می کند.

شهردار تهران در پایان اظهار کرد: البته سود اصلی برای شهرداری تهران از حضور در چنین پروژه هایی ماندگاری جوانان و بازگشت حیات به بافت های فرسوده و ناکارآمد است.


مشارکت شهرداری تهران با شرکت های دانش بنیان

مشارکت شهرداری تهران با شرکت های دانش بنیان

مشارکت شهرداری تهران با شرکت های دانش بنیان

مشارکت شهرداری تهران با شرکت های دانش بنیان

مشارکت شهرداری تهران با شرکت های دانش بنیان

مشارکت شهرداری تهران با شرکت های دانش بنیان





سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت شهرداری تهران ، تاریخ انتشار 12تیر 97، کدمطلب: 21192 ، www.tehran.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
0
0
ا.ف75
بعد از قالیباف واقعا شهرداری روی خوش رو به خودش ندید
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین