پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۸۹۶۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۶
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خوزستان گفت: ۱۰ هزار و ۲۸مجوز سرمایه‌گذاری در سامانه پنجره واحد سرمایه‌گذاری استان ثبت شده است.علی بحرینی اظهار کرد: این تعداد مجوز با ۲۴۶ فرآیند در پنجره واحد سرمایه‌گذاری استان مورد بررسی قرار گرفتند.

شعارسال: معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خوزستان گفت: ۱۰ هزار و ۲۸مجوز سرمایه‌گذاری در سامانه پنجره واحد سرمایه‌گذاری استان ثبت شده است.علی بحرینی اظهار کرد: این تعداد مجوز با ۲۴۶ فرآیند در پنجره واحد سرمایه‌گذاری استان مورد بررسی قرار گرفتند.وی گفت: این پنجره واحد می‌تواند باعث کاهش تعداد فرآیندهای رسیدگی به مجوزهای سرمایه‌گذاری شود و زمان رسیدگی به این مجوزها نیز در این سامانه مشخص است.

بحرینی در ادامه اظهار کرد: این پنجره واحد با صرف حداقل زمان و هزینه به امور سرمایه‌گذاران رسیدگی می‌کند تا سرمایه‌داران برای سرمایه‌گذاری در استان کمترین بوروکراسی اداری را طی کنند.معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خوزستان اظهار کرد: در بسیاری از دستگاه‌های اجرایی چند سال فرآیند رسیدگی به امور سرمایه‌داران به طول می‌انجامد که با این سامانه روند رسیدگی به‌کار سرمایه‌گذاران کوتاه می‌شود و در ماندگاری سرمایه‌گذاران در استان تاثیرگذار است. وی درادامه با اشاره به آمار اتاق بازرگانی ایران از فضای کسب و کار خوزستان افزود: رتبه خوزستان در فضای کسب و کار از ۲۹ در بهار پارسال به رتبه ۱۰ در زمستان همان سال ارتقا یافت که این آمار نشان می‌دهد که اقدامات موثری در فضای کسب و کار استان انجام شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خوزستان همچنین با اشاره به آمار صادرات غیرنفتی در سال ۹۶ افزود: پارسال میزان صادرات غیر نفتی به لحاظ وزنی و ارزشی ۱۳ درصد نسبت به سال ۹۵ رشد یافت، همچنین پارسال میزان صادرات به عراق به لحاظ وزنی ۸ درصد کاهش و به لحاظ ارزشی هشت درصد افزایش یافت.بحرینی گفت: پارسال هفت میلیارد و ۳۰۰میلیون دلار صادرات غیرنفتی از استان انجام گرفت که بیش از سه میلیارد دلار این مبلغ مربوط به صادرات صنایع پتروشیمی بود.معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خوزستان افزود: باید به سمت افزایش صادرات کالاها و تولیدات داخلی پیش برویم تا بیشترین میزان صادرات را تولیدات داخلی تشکیل دهد.

معاون برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان نیز اظهار کرد: در سال گذشته ۸۵ طرح اقتصاد مقاومتی برای خوزستان مشخص شده بود که ۷۱درصد پیشرفت دارند. ایمان وسطایی افزود: طرح‌های شاخص اقتصاد مقاومتی پارسال خوزستان شامل: انعقاد تفاهم‌نامه هشت هزار میلیارد ریالی با بانک ملی برای پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت به واحدهای صنعتی راکد، تدوین سند توسعه جامعه روستایی و عشایر استان، تدوین سند توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی برای ۲۸۲ روستایی، توانمندسازی مناطق حاشیه و برنامه احیا‌سازی بافت‌های فرسوده نقاط شهری استان است. معاون برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان در ادامه با اشاره به دیگر شاخص اقتصادی اظهار کرد: جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی از دیگر شاخص‌های اقتصادی استان است که در سال گذشته ۹۰۹ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری توسط سرمایه‌داران خارجی در استان جذب شد. وی با اشاره به عمده مشکلات برای جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی اظهار کرد: نامناسب بودن فضای کسب و کار، بوروکراسی اداری و نرخ بالای سود بانکی برای دریافت تسهیلات و وجود تنگناهای مالی از این مشکلات است.

وی در ادامه با اشاره به موضوع مشخص شدن طرح‌های واگذاری دستگاه‌های اجرایی استان افزود: ۱۰۵ طرح واگذاری در دستگاه‌های استان جمع‌آوری و ثبت شده است که موفق به جذب سرمایه‌گذار در این طرح‌ها نبودند.وسطایی با اشاره به دلایل عدم جذب سرمایه‌گذار در این طرح‌ها اظهار کرد: این طرح‌ها جذابیتی برای جذب سرمایه‌گذار نداشتند و باید بستری فراهم شود تا برای حضور سرمایه‌گذار جذاب باشند.وسطایی در ادامه با بیان اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان جزو شاخص‌های اقتصادی هستند، اظهار کرد: ۸۵ شرکت دانش بنیان در استان وجود دارند که ۲۲۰ محصول در استان تولید می‌کنند. وی افزود: تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان نسبت به سایر شرکت‌های موجود در پارک علم و فناوری استان ۲۸درصد است که این تعداد شرکت ۱۳۶۴ فرصت شغلی را در استان ایجاد کرده‌ و ۱۳ اختراع را نیز به‌ثبت رسانده‌اند. رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان نیز با بیان اینکه دولت در دو سال گذشته توجه ویژه‌ای به بحث آب در استان داشته است، گفت: مقرر شده است صدمیلیارد ریال نقدینگی برای بهبود آب شرب آبادان و خرمشهر به طرح غدیر پرداخت شود.امید حاجتی اظهار کرد: پایین آمدن سطح کارون، برداشت‌های بی‌رویه از رودخانه و ورود پساب به این رودخانه باعث کاهش کیفیت آب شرب در شهرستان‌های پایین‌دست آن شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در ادامه با اشاره به تخصیص اعتبار ۸۰ درصدی دولت به خوزستان در سه ماه نخست امسال اظهار کرد: این تخصیص اعتبار به استان بی‌سابقه بوده است، پارسال تا پایان سال تنها ۴۰ درصد اعتبار استان اختصاص یافت.وی ادامه داد: بدشانسی مسوولان استان است که با رخ دادن اتفاقات طبیعی زحمات و تلاش‌های آنها دیده نمی‌شود، به عنوان مثال موضوع شوری آب شرب آبادان و خرمشهر با وجود تلاش‌هایی که در حوزه آب استان انجام شده، به‌دلیل کاهش آب رودخانه کارون تشدید شد.وی در ادامه این نشست بر حمایت از سرمایه‌گذاران برای ماندگاری آنها در استان تاکید کرد و گفت: با وجود رکودی که در بازار فعلی وجود دارد باید شرایط را برای جذب سرمایه‌گذاران در استان فراهم کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان افزود: معافیت مالیاتی یکی از راه‌های حمایت از فعالان اقتصادی است، بسیاری از شرکت‌ها و مناطق اقتصادی در استان از پرداخت مالیات معاف هستند و برای کاهش فشار بار مالیاتی بر سرمایه‌گذاران و افزایش درآمد استان از این حوزه باید جلوی فرارهای مالیاتی گرفته شود.رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان با بیان اینکه امسال در حوزه اقتصادی استان باید دو موضوع مدنظر مدیران باشد، اظهار کرد: ارتقای بهره‌وری در هر بخش لازم است به گونه‌ای که بتوان با کمترین منابع بیشترین بهره‌وری را در تمام طرح‌ها و فعالیت‌های اقتصادی داشت. در ادامه این نشست رئیس سازمان جهادکشاورزی استان افزود: به‌طور تقریبی سالانه ۹۶۲ هزارتن گندم در استان تولید می‌شد که این میزان پارسال به یک میلیون و ۳۲۹ هزار تن افزایش یافت.

کیخسرو چنگلوایی اظهار کرد: پارسال یک میلیون تن چغندر قند در استان تولید شد که پیش از این تولید این محصول در استان صفر بود. معاون طرح، برنامه و ‌سرمایه‌گذاری سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان نیز اظهار کرد: پارسال ۲۴۷ واحد صنعتی راکد در استان شناسایی شد که برای خروج از رکود و رونق تولید نیاز به دریافت تسهیلات داشتند و تنها ۷۴ واحد تسهیلات گرفتند.مهرام روانبخش گفت: تنها ۳۰ درصد از واحدهایی که شناسایی شدند برای درخواست تسهیلات اقدام کردند که به‌دلیل مشکلاتی که بر سر راه این واحدهای صنعتی وجود داشت رغبتی برای دریافت تسهیلات نداشتند.

وی سود بانکی بالا و سختگیری و روند پیچیده کار بانک‌ها را مانع دریافت تسهیلات توسط واحدهای صنعتی دانست.روانبخش با اشاره به اینکه برای حمایت از واحدهای صنعتی ۸۰۰ میلیارد ریال یارانه در نظر گرفته شد، افزود: با توجه به همکاری ضعیف بانک‌ها در پرداخت تسهیلات سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یارانه‌ای در نظر گرفته که در سه ماه اول امسال 320 میلیارد ریال به واحدهای صنعتی پرداخت شد.معاون طرح، برنامه و ‌سرمایه‌گذاری سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان درادامه اضافه کرد: یکی از عواملی که به واحدهای صنعتی ضربه زده است، دریافت مالیات‌های سنگین است، باید از ابزارهایی برای اعمال معافیت‌های مالیاتی برای واحدهای تولیدی استفاده کرد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از روزنامه دنیای اقتصاد، تاریخ انتشار: 13تیر1397، کدخبر: 3408958: www.donya-e-eqtesad.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
0
0
این سرمیه گذاری ها باید منافع را رای میهن عزیزمان تامین کند نه اینکه صرفا چند نفر اشتغال داشته باشند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
0
0
سرمایه گذاری در شهری مثل خوزستان که میتونه بازار بزرگی از سمت عراق داشته باشه یکی از ایده های خیلی خوبه که باید عملی بشه
س.د76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین