پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۹۰۲۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۸
مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان سلطانیه گفت: مصرف روزانه آب در ایران با مصرف روزانه 190 لیتر برای هر نفر40 لیتر بیشتر از میانگین مصرف جهانی است.

شعار سال: مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان سلطانیه گفت: مصرف روزانه آب در ایران با مصرف روزانه 190 لیتر برای هر نفر40 لیتر بیشتر از میانگین مصرف جهانی است.

 سید مرتضی صفوی در جمع خبرنگاران، با اشاره به هفته صرفه‌جویی در مصرف آب، نعمت آب را یکی از بااهمیت‌ترین مواهب الهی دانست که بستر حیات و تداوم بشر با آن عجین شده است، افزود: اهمیت آب علاوه بر اینکه عامل حیات‌بخش آدمی است به‌عنوان مهم‌ترین عامل توسعه صنعتی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و شکوفایی جوامع بشری شناخته می‌شود که هیچ جایگزینی برای آن وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه یک انسان هفته‌ها بدون غذا می‌تواند زنده بماند ولی بدون آب تنها چند روز زنده می‌ماند، گفت: آب نعمتی است حیات‌بخش که باید با مصرف بهینه این مایه ارزشمند را به نسل‌های آینده نیز انتقال داد.

این مسئول، استفاده از تجهیزات کاهنده مصرف برای عبور از بحران کم‌آبی را بسیار کارساز توصیف کرد و ادامه داد: برای شستن دست‌ها با شیرهای معمولی 13 لیتر در دقیقه آب مصرف می‌شود که در صورت استفاده از شیرهای مجهز به کاهنده مصرف این میزان به 7 لیتر کاهش خواهد یافت.

مدیر آبفای شهرستان سلطانیه، ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب را امری ضروری دانست و افزود: تنها بسته بودن شیر آب در حال مسواک زدن میزان مصرف آب را از 26 لیتر در هر بار به 5 لیتر کاهش می یابد.

وی، از مردم خواست تا به صورت دوره‌ای و با اطمینان از بسته بودن همه شیرهای منزل خود عدم کارکرد کنتور آب را کنترل کرده و در صورت وجود نشت داخلی در ساختمان نسبت به رفع آن اقدام کنند؛ چرا که در ازای رفع هر نشت کوچک نزدیک به 1800 لیتر آب در ماه صرفه‌جویی می‌شود.

صفوی از همه ادارات و ارگان‌های شهرستان سلطانیه به ویژه اداراتی که مصارف آب آنان برای آبیاری فضای سبز بیشتر از حد نرمال است، خواست در راستای نهادینه کردن مصرف بهینه آب، این شرکت را یاری کنند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران ، تاریخ انتشار 12تیر 97، کدمطلب:97041206798، www.isna.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
0
0
باید فرهنگ مصرف در کشور رو طوری تغییر داد که دیگه این خبر های بد رو نشنویم
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین