پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۹۱۱۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۷
استاندار خراسان رضوی گفت: بیش از ۵۰ درصد مصوبات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان اجرایی شده و ۴۰ درصد آن ها نیز به دلیل اینکه فرآیند اجرای آن ها مقطعی نبوده، در دست انجام است و فقط کمتر از ۱۰ درصد مصوبه ها اجرایی نشده است.

شعار سال: علی رضا رشیدیان با بیان اینکه روح حاکم بر جلسات شورا، تقویت همکاری ها برای حل مشکلات و معضلات جامعه به ویژه بخش های تولیدی و اقتصادی است؛ افزود: شورای استان به دلیل برگزاری منظم جلسات درسال گذشته با تشکیل 12 جلسه، 49 دستور کار و 97 مصوبه در کشور جایگاه نخست را در کشور دارد.

وی عنوان کرد : با توجه به اینکه در برخی قوانین، دستور العمل ها، آئین نامه ها و وظائف دستگاه های اجرایی شاهد موازی کاری هستیم و در شرایط مختلف ،تصمیم گیری های متناسب با همان موقعیت از جمله ضرورت هاست از این رو نقش شورای گفت و گو در تصمیم گیری و تصمیم سازی ها برای تسهیل در امور، تعیین کننده است.

استاندار خراسان رضوی اظهار کرد : شورای استان با توجه به ظرفیت بالا ، توانسته در این مدت در سطح ملی نقش آفرینی کرده و منشا اثر باشد به گونه ای که با جمع آوری قوانین مخل تولید و ارسال آن به مرکز زمینه بهبود فضای کسب و کار استان و کشور را فراهم کرد.

رشیدیان با اشاره به اینکه عمده مباحثی که به شورا ارسال می شود در حوزه مسائل مالی چون مالیات، بیمه تسهیلات و مانند آن است؛ گفت : موارد در کمیته های تخصصی ذیل شورا با حضور کارشناسان دولتی و خصوصی مرتبط و متخصص و شرکت ذینفعان بررسی و برای تصمیم گیری نهایی به صحن اصلی ارائه می شود

رئیس شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان به اشاره به اهتمام دولت برای حل مشکلات حوزه های مختلف کشاورزی، خدمات، معدن، تولید و غیره تصریح کرد: با تشکیل شوراها و کارگروه های تخصصی چون شورای کشاورزی، معدن، اشتغال و سرمایه گذاری و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، ظرفیت ها شناسایی و زمینه کشف اشکالات فراهم شده و متناسب با اختیارات و نیازها، برای حل آن ها در استان تصمیم گیری و برخی نیز به تهران ارسال می شود.

وی با تاکید بر اینکه اراده دستگاه های اجرایی استان اجرای مصوبات شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی است؛ گفت: با همراهی تمامی بخش ها، شاهد روند رو به رشدی در شاخص های اشتغال، تولید، صادرات استان بوده ایم.

استاندار خراسان رضوی ، تفویض اختیارات به استان ها را یکی از برکات شورای گفت و گو دانست و افزود: با تحقق این مهم، شاهد سرعت، دقت و شفافیت بیشتر در تصمیم گیری ها هستیم که منجر به رونق تولید و اشتغال و بهبود فضای کسب و کار شده است.

حل 240 مشکل واحدهای تولیدی در کلینیک صنعت استان

رشیدیان گفت: راه اندازی کلینیک صنعت و بررسی مشکلات واحدهای تولیدی یکی دیگر از مواردی است که توانسته به رونق تولید و اشتغال در استان کمک قابل توجهی داشته باشد.

وی عنوان کرد : طی دو سال اخیر 240 مورد مشکل واحدهای تولیدی به این کلینیک ارسال و رفع مشکل شد.

وی تصریح کرد : مشکلات واحدهای تولید با نسخه واحد رفع نمی شود زیرا برخی مسائل ناشی از مشکلات مدیریتی است، چنانکه تعدادی از واحدها با مشکل به روز نبودن خطوط تولید و مشکل بعضی از واحدها هم از رده خارج شدن تولیدات می باشد، مشکل تعدادی نیز با تزریق نقدینگی و سرمایه در گردش حل می شود که در این کلینیک مورد بررسی قرار می گیرد.

رشیدیان ریزش و رویش در واحدهای تولیدی را امری طبیعی دانست و افزود: اگر این موضوع به طور نامتعارف صورت پذیرد باید مورد بررسی قرارگیرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به چالش های اخیر در حوزه ارز و تلاش دشمن برای فشار اقتصادی به مردم تاکید کرد: باید به گونه ای برنامه ریزی شود تا از افزایش غیر متعارف قیمت ها جلوگیری گردد.

استاندار خراسان رضوی گفت: کالاهای اساسی مردم تامین شده و اقلام مورد نیاز در قالب طرح تنظیم بازار در دسترس عموم قرار دارد و بازرسان باید با تشدید نظارت ها، عملکرد بازار را رصد کنند.

استاندار خراسان رضوی از عملکرد دستگاه های نظارتی طی ماه های گذشته قدردانی کرد و افزود: این نظارت ها منجر به بازگشت بیش از سه میلیارد تومان اضافه پرداختی مردم به آنان شد.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار 13 تیر 97، کد مطلب: 725181، www.borna.news


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
0
0
امیدوارم.که مشکلات اقتصادی ایران خل بشه و دوباره جرخ کارخانه ها شروع به چرخیدن بکنه
س.د76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین