پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۹۱۲۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۷ - ۰۴:۰۱
تولیدکنندگان و واردکنندگان اسباب بازی برای هشتمین بار دورهم جمع شدند تا آخرین محصولات خود را که تحت تاثیر نوسان قیمت ارز قرار گرفته است، به نمایش گذاشته یا عرضه کنند.

شعارسال: برخی از تولیدکنندگان حاضر در هشتمین نمایشگاه بازی و اسباب بازی با وجود آنکه معتقدند در شرایط فعلی جلوی واردات اسباب بازی به داخل کشور گرفته شده و این اتفاق خوبی برای تولیدکنندگان داخلی محسوب می‌شود، اما برای تولید محصولات ایرانی با کمبود مواد اولیه مواجه هستند.

حتی افزایش نرخ ارز تاثیرات خودش را هم روی فعالیت واردکنندگان اسباب بازی گذاشته است. یکی از واردکنندگان در این زمینه، می‌گوید: در حال حاضر محصولاتی که از قبل خریداری کرده‌ایم را عرضه می‌کنیم و اگر شرایط فعلی به همین شکل ادامه پیدا کند، برای ارائه محصول در آینده دچار مشکل می‌شویم. ما در حال حاضر ماشین‌های فلزی کوچک را با مبلغ ۳۰ هزار تومان عرضه می‌کنیم اما با شرایط به وجود آمده برای قیمت ارز باید هر کدام از این ماشین‌ها را با مبلغ فروش‌مان بخریم که موجب افزایش قیمت اسباب بازی خواهد شد.

یکی دیگر از تولیدکنندگان اسباب بازی نیز بیان می‌کند: ما مواد اولیه کارمان را از آلمان تهیه می‌کنیم، سه ماه پیش سفارش داده‌ایم و پول آن را هم پرداخت کرده‌ایم اما در شرایط تحریم هیچ شرکت حمل و نقلی نمی‌پذیرد که سفارش را به دستمان برساند. افزایش نرخ ارز نیز موجب شده که شرکت ما چند مرحله افزایش قیمت روی محصولات داشته باشد.

یکی از تولیدکنندگان توپ‌های استخری در ایران نیز با بیان اینکه نوسان قیمت ارز موجب شده تا افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت داشته باشند، می‌گوید: محصولاتی که ما در این نمایشگاه با قیمت ۵۵ هزار تومان عرضه می‌کنیم، در نمایشگاه قبلی به قیمت ۴۸ هزار تومان می‌فروختیم.

در این دوره از نمایشگاه اسباب‌بازی از عروسک‌های انگشتی گرفته تا دستکش‌های قصه‌گویی، سجاده نمازخوان، اسباب بازی‌های رباتیک و نمدی، فکری و مجموعه اسباب‌های سنتی که یادآور خاطرات دهه ۶۰ است، عرضه می‌شوند.

همچنین حضور اسباب‌بازی‌های روباتیک نسبت به اسباب بازی‌های دیگر در این دوره از نمایشگاه نیز قابل توجه است و جالب اینکه در کنار کودکان و نوجوانان، خانواده آنها نیز جذب این بازی‌ها می‌شوند. به همین دلیل برخی از تولید کنندگان این اسباب بازی‌ها درباره برگزاری کلاس‌های آموزشی‌شان در تابستان اطلاع رسانی می‌کنند.

ایران در حوزه اسباب‌بازی راه‌های نرفته بسیاری دارد. سرانه سالانه مصرف اسباب‌بازی در کشورهای پیشرفته بالای ۳۵۰ دلار است، در حالی که این عدد در ایران به‌طور تقریبی کمتر از پنج دلار است.

هشتمین نمایشگاه بازی و اسباب‌بازی از ۱۱ تا ۱۵ تیر ماه هر روز از ساعت ۹ تا ۲۱ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون در خیابان حجاب تهران برپاست.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 14تیر1397، کدخبر: 97041307867: www.isna.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
0
0
این نرخ ارز روی کل زندگی مردم داره اثر میذاره ؛ این مشکل ها تا کی باید ادامه داشته باشه
ا.ح75
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۸
0
0
این نرخ ارز روی همه چیز تاثیرگذاشته شما که عادی هستین روی قیمت بستنیم تاثیر گذاشته
س.د76
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۸
0
0
بسیاری از اسباب بازی ها و یا وسایل ساخت شان وارداتیست و این گرانی ها بازار اسباب بازی را هم کساد کرد
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین