پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۹۱۶۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۷ - ۰۴:۵۲
وزیر خارجه ایران بامداد پنجشنبه در توئیتر نوشت درباره تعهدات طرف‌های اروپایی به برجام لازم است اراده به عمل تبدیل شود.
شعارسال: «محمد جواد ظریف»، وزیر خارجه ایران بامداد پنجشنبه در حساب کاربری‌اش از کشورهای اروپایی خواست ابزار تعهدات خود به توافق هسته‌ای را به عمل تبدیل کنند.

ظریف نوشت: «به وین برگشته‌ام و با رئیس‌جمهور روحانی، در حال گرامی‌داشت ۱۶۰ سال رابطه دیپلماتیک [میان ایران و اتریش] هستیم. رایزنی‌های ثمربخشی با میزبان‌های اتریشی و جامعه تجاری داشتیم. تعهد به برجام، به صورت آشکار به نمایش گذاشته می‌شود. لازم است اراده به عمل تبدیل شود.»

«برنامه جامع اقدام مشترک» یا برجام، تیرماه سال ۱۳۹۴ میان ایران و پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل (آمریکا، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) به علاوه آلمان (موسوم به گروه ۱+۵) حاصل شد.

دولت آمریکا از نخستین روزهای اجرایی شدن این توافق، کارشکنی‌ها در اجرای آن و تلاش برای کاستن از مزایای اقتصادی ایران از آن را آغاز کرد. با روی کار آمدن «دونالد ترامپ» به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا این کارشکنی‌ها شدت گرفت و او بارها تهدید کرد کشورش را از توافق هسته‌ای خارج خواهد کرد.

ترامپ سرانجام سه‌شنبه ۸ می (۱۸ اردیبهشت‌ماه) به طور یکجانبه آمریکا را از برجام خارج کرد و فرمانی را برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران پس از دوره‌های زمانی ۹۰ و ۱۸۰ روزه امضا کرد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از جامعه خبری تحلیلی الف ، تاریخ انتشار: 14 تیر 1397 ، کدخبر: 3970414025 ، www.alef.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
0
0
همه طرف ها باید حسن نیت خود را نشان دهند ؛ با اعتماد سازی میتوان این توافق را حفظ کرد
ا.ح75
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
0
0
وقتی نه اراده باشد و نه عمل شرایط پیش از برجام با بعد از آن فرقی نمیکند
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین